Skrevet av Emne: Favorittliggeplass til dine puser..  (Lest 1408 ganger)

Utlogget Christine

• Skravlepus 4
  • Takket: 423
  • Kjønn: Kvinne
    • Vis profil
Favorittliggeplass til dine puser..
« på: 24 Juni 2005, 00:06:10 »
Hvor er det mon tro...

Hos oss så elsker de å ligge i hylla på badet der vi har klær ( den som må vaske alt i nederste hylle med ujevne mellomrom er meg hehe )
Ellers er det godstoler og sofakroker som er mest populære, mange andre rare plasser også sånn som i dusjen, men det er ikke så ofte.
En katt er ikke "bare" en katt, det er noe av det beste man kan oppleve, ren kjærlighet!

http://potespor.spreadshirt.net

Utlogget Lillian

• Koseklumpen
  • Takket: 0
    • Vis profil
    • (N) Blåmann's
« Svar #1 på: 24 Juni 2005, 00:20:26 »
Her i huset klatrer hankatten opp hyller og skap til han kommer til toppen og der sover han.  Ellers har også kattene funnet ut at Tempur er det beste å ligge på.  Så jeg finner dem ofte i sengen min eller på en stol på kjøkkenet hvor jeg har en tempurpute på en stol.

Utlogget Alice

• Koseklumpen
  • Takket: 3
    • Vis profil
    • Min lille krok...
« Svar #2 på: 24 Juni 2005, 00:52:32 »
Mine to ligger stort sett i sofaen eller i klatrestativet. Før sov de mye i senga vår om natten, men vi holder på med et prøveprosjekt, hvor vi har soverommet som kattefri sone. Merket at klær og sengetøy begynte å lukte litt katt, og har jo ikke lyst til å gå sundt å lukte katt akkurat...

Biilbo sin favorittsoveplass, som var understellet av et transportbur som sto under sengen, men teppe og en håndduk oppi har blitt flytta til stua. Den er fortsatt flittig brukt. Alva har også en kurv under et bord på stua, som hun liker å sove i.

Bilbo har kanskje ikke så spesielle soveplasser,men stillingene er ikke fult så typisk for en katt!

Utlogget Lilah

• Avhengig pus
  • **
  • Takket: 26
  • Fra Vestfold og er 24 år
    • Vis profil
    • Lilah
« Svar #3 på: 24 Juni 2005, 07:39:13 »
Mjauritz elsker å ligge i den øverste hylla i klesskapet mitt. Der er det bukser, så det ble ikke så mye hår, men så merket jeg en dag at han reiv ned en del klær og tissa på dem, så nå er skyvedørene til garderoben alltid lukket igjen.
Nå ligger han heller i yndlingsstolen sin eller under senga.
Mustang ligger på puta mi, godt gravd inn i håret mitt om natta. Ellers liker han å ligge på gulvet faktisk (teppe). Eller inni en pappeske nå for tida.

Sissel

• Gjest
« Svar #4 på: 24 Juni 2005, 09:19:08 »
Ninja bruker å ligge på toppen av møblene på badet. Oppå lampa (varmt). Ariel ligger også der av og til.
Ellers er det under bademøblene på varmekablene på gulvet (gjerne hvis ungene har slengt fra seg et håndkle eller noe). Det samme gjelder varmekablene i gangen. Og så har de funnet ut at de kan krabbe inn i skapet under vasken på baksiden der rørene går opp til vasken, så av og til legger de seg der.

I stua ligger jentene ofte i og på klorestativet. Ninja på toppen, og Ariel i røret. Ariel elsker også å ligge sammenkrøllet i en sofakrok, mens Ninja ligge på fanget, og da er det på langs på høyre lår som er favoritt plassen.
Og så har Ariel den merkelige vanen at hun ligger med hodet nederst på oljeovnen (elektriske), Ninja kan godt finne på å legge seg under vedovnen /når vi fyrer ja)
Ja, og så er det oppå akvariet. Der har det egentlig vært forbudt for kattene å ligge, men nå som jeg ser at lokket holder dem, så lar jeg dem ligge der av og til.

Ninja får av og til ligge å kose litt i senga, og da skal hun under dyna, og ligge på armen  :love: .

Utlogget Lilah

• Avhengig pus
  • **
  • Takket: 26
  • Fra Vestfold og er 24 år
    • Vis profil
    • Lilah
« Svar #5 på: 24 Juni 2005, 09:25:28 »
Næmen, hihi :bigsmile:

Under vasken ja. Der satte du meg på en tanke! Mine to lukker hele tiden opp skapet under vasken og kryper inn der. Det er jo selvfølgelig fordi det er varmt der. Varmtvannstanken er jo der. At jeg ikke har tenkt på det før, hehe  :åhhhh:

Utlogget Kitziee

• Skravlepus 1
  • **
  • Takket: 55
  • Savner å ha pus i hus.
    • Vis profil
« Svar #6 på: 24 Juni 2005, 11:04:38 »
Gråtass klatrer gjerne opp i øverste hylle inn i klesskapet mitt for å sove på undertøyet mitt, noe jeg egentlig setter svært lite pris på, men han er jo så skjønn der han ligger så jeg har jo ikke hjerte til å si nei. Helt utrolig at han kommer seg opp dit, for på klærne mine ligger i store kurger som står på hver hylle, men han er nok en klatremester.

Tuva setter mest pris på å ligge i vinduskarmen på stua(har en veldig bred vinduskarm så der kan hun brette seg ut som hun vil), eller i fotenden i senga vår om natta.

Pia ligger så og si bare på en plass, og det er i kurva si som er plassert oppå en kommode ute i gangen mellm stua og soverommene. Derre skal se det er litt av et syn m hun skal hoppe opp og oppdager at en av de andre rampene har knabba senga hennes for en lur, da blir hun skikkelig fornærma og legger seg på gulvet og sutrer.  :lol:  Den plassen er liksom sjefsplassen.

Utlogget Pus

• Kattunge
  • **
    • Vis profil
    • Pus sin lille side!
« Svar #7 på: 24 Juni 2005, 11:23:32 »
Tja..Når Pus er på rommet mitt-der hun sover nå hver natt-,elsker hun å sette seg i vinduet mitt og se på solnedgangen og erte nabohundene. Så legger hun seg midt i sengen,akkurat da jeg skal til å legge meg.. :åhhhh:   Flytter jeg på henne blir hun SÅ fornærma,at da går hun og legger seg under senga..Rare pusen min :roll:
*Marianne Og Pus* - Ta gjerne en titt på siden vår!

Utlogget Lilith

• Forumslave katt
  • Takket: 55
    • Vis profil
« Svar #8 på: 24 Juni 2005, 15:43:19 »
Amadeus har fanget mitt som favoritt sovested, men får han ikkje lige der så liker han godt den gamle kattesenga.
Lucifer liker best å ligge i fotenden av senga når eg sover om natta ellers så liker han å sove i klorestativet i stua.
Carlos liker best hengekøya på klorestativet i stua, Nikoline liker best sofaen i stua og Lady barkom høgtalerene til anlegget. Nala og ulva liker best å sove på gjestemadrassa som står i rotegangen(open plass mellom kjøkkenet, gularommet og stua).

Utlogget Kattemor

• Skravlepus 1
  • **
  • Takket: 184
    • Vis profil
    • Kattemors Kosekrok
« Svar #9 på: 24 Juni 2005, 21:39:51 »
Her er det litt forskjellige plasser siden vi har 5 katter.Oskar liker seg best på sofaen.Doffen helst i senga eller oppå skapet i soverummet.May liker mange plaser,men et av yndligstedene er på tørketrommelen, så sant ikke Nora ligger der,men Nora liker også å ligge oppå skapet i spisekroken.Lady liker å ligge inni hulen sin,som er oppå et annet skap i soverummet.Men det beste stedet er på fanget til meg eller gubben.
Min blogg:  http://kattemorskosekrok.blogspot.com/

Bloggen er oppdatert 24.11.08

Utlogget tita

• Fin pus
    • Vis profil
« Svar #10 på: 24 Juni 2005, 23:08:47 »
Mine katter ligger mange plasser, men ingen av de går høyere enn ryggen på sofaen.Pjusken liker å ligge ved ovnen eller på badet om vinteren.Nå for tiden har hun tatt et rom i et hjemmesnekret Barbiehus. Det med teppegulv selfølgelig.Ellers ligger hun nederst ved beina mine i sengen. Sinikka sover helst i en stol i loftstuen om natten.Om dagen ligger hun overalt og helst på fanget mitt :thumbsup:
Eller prøver å ligge i nærheten av Pjusken.

Utlogget stressless

• Koseklumpen
  • Takket: 1
    • Vis profil
« Svar #11 på: 26 Juni 2005, 11:24:32 »
Missy trives best i senga vår eller Emma sin.....oppå dyna  :thumbsup:

Utlogget Busta

• Administrator
  • Skravlepus 4
  • Takket: 299
    • Vis profil
« Svar #12 på: 26 Juni 2005, 13:59:53 »

Buster er veldig glad i senga si. Her har han presset seg ned i gammelsenga, men han fikk ny større seng til ettårsdagen sin. Sofaen er også populær, og av og til godstolen til han far. Er han ordentlig frossen og urven, eller har vært uvenner med nabokattene, så legger han seg oppå lysarmaturet på baderomsinnredninga. Der er det varmt og trygt, og lett å holde utkikk etter fiender... :roll:

Utlogget Lenea

• Koseklumpen
  • Takket: 1
    • Vis profil
    • http://megamiaows.atspace.com
« Svar #13 på: 27 Juni 2005, 15:07:14 »
Her i huset er akvariet absolutt favorittplass og hvile på. Der ligger kattene som slakt oppå lysarmaturet! :sove:

Ellers finner jeg støtt og stadig noen av dem på lysarmaturene på badet-så det viser seg at dette er populære madrasser..  :cool:
(N)Mega Miaow's Devon Rex- bøller med krøller!!

Utlogget Christine

• Skravlepus 4
    • Vis profil
« Svar #14 på: 27 Juni 2005, 15:08:43 »
hehe..merkelige plasser kattene finner noen ganger :thumbsup:
En katt er ikke "bare" en katt, det er noe av det beste man kan oppleve, ren kjærlighet!

Sissel

• Gjest
« Svar #15 på: 27 Juni 2005, 15:55:14 »
Sitat fra: tita
Ellers ligger hun nederst ved beina mine i sengen.

Stakkars Elaine liker seg også der, men det er ikka alltid helt ufarlig... En gang drømte jeg at mannen min hadde slengt en varm genser oppå fotenden av senga for det ble så varmt. Derfor prøvde jeg å sparke den ut av senga i halvsøvne. Flere forsøk måtte til, og jeg kunne ikke skjønne hvorfor "genseren" var så gjenstridig - før den plutselig bet meg i tåa  :shock:

Første og eneste gang Elaine har blitt/klort...  :lol:

Sissel

Utlogget Christine

• Skravlepus 4
    • Vis profil
« Svar #16 på: 27 Juni 2005, 15:58:10 »
Sitat
Stakkars Elaine liker seg også der, men det er ikka alltid helt ufarlig... En gang drømte jeg at mannen min hadde slengt en varm genser oppå fotenden av senga for det ble så varmt. Derfor prøvde jeg å sparke den ut av senga i halvsøvne. Flere forsøk måtte til, og jeg kunne ikke skjønne hvorfor "genseren" var så gjenstridig - før den plutselig bet meg i tåa  :shock:

Første og eneste gang Elaine har blitt/klort...  :lol:

Sissel

:skratte:  Stakkars katt  :leiseg:

Sissel

• Gjest
« Svar #17 på: 27 Juni 2005, 16:05:23 »
Ingen fare. Hun fikk ikke ødelagt annet enn skjønnhetssøvnen  :flau:

Sissel