I dag har jeg vært hos dyrlegen med de søte små.
Det gikk veldig fint :icon_mrgreen:
Jeg skulle teste Destiny for PKD og HCM, og hadde bestilt tid hos Hinna Dyreklinikk.
Det viste seg egentlig å ikke være så enkelt.
Jeg hadde lagt ved endel linker i mailen om testing av ragdolls og diverse. Disse hadde dyrlegen lest igjennom, og funnet ut at slike HCM-undersøkelser jeg var interessert i, ikke fantes her i Norge.Det fantes ikke godt nok utstyr og nok kompetente folk til å gjøre det her på vestlandet.

Hell i uhell sa hun at de om en måned ventet besøk av en svensk spesialist som skulle komme til Stavanger og utføre slike undersøkelser, så det var kanskje mulig å skrive seg på hennes liste :jippi[1]: Så det kommer jeg til å gjøre.
Jeg endte iallefall opp med å ta en PKD-test av Destiny, en blodprøve som skulle sendes til Tyskland.
Grunnen til at jeg tester på denne måten, er at jeg er med i Scandinavian Ragdoll Club's helseprogram, som går ut på å kartlegge og teste ragdolls som skal i avel.
Synes det er et positivt tiltak, hvis det kan hjelpe oss å forbedre rasen.
Hadde helsesjekk på Lucky, og den var helt fin :jippi[1]: :jippi[1]:
Grunnen til at jeg gjorde dette, var at hun hadde en heftelse, i forbindelse med forsikring hos Agria, siden hun var så syk da jeg fant henne. Jeg må ha friskmelding på henne etter så og så lang tid for å få henne full-forsikret. Det gjorde godt å få vite at alt så fint ut. Hun fant heller ikke bi-lyd på hjertet denne gang, men det er vel noe som kommer hvis hun blir stresset.
Hun veide jo også 3 kg, så det er jeg veldig fornøyd med.
...Og så var det lille godklumpen Santi, da. :icon_mrgreen:
Han skulle omregistrere chippen sin fra det svenske registeret til det norske, og jeg skulle veie ham.
Tenk at lille beibien min på bare 5 måneder allerede veier 3,6 kg

Tenker at han kommer til å bli stor, ja

Alt var iallefall i den skjønneste orden med kattene mine, og de oppføørte seg som små engler alle sammen. Nå har de lagt seg til å sove, etter å ha fortært noen belønningsbiter med frysetørket sei :wink[1]: