Skrevet av Emne: Varm leilighet  (Lest 980 ganger)

Utlogget Lilah

• Avhengig pus
  • **
  • Takket: 26
  • Kjønn: Kvinne
  • Fra Vestfold og er 24 år
    • Vis profil
    • Lilah
Varm leilighet
« på: 22 Juni 2005, 11:05:13 »
Jeg bor en 30 kvm liten leilighet med mine to guttepuser. Flyttet inn der i desember, så jeg har ikke fått merke varmen der oppe før nå.
Bor i en loftsleilighet, lavt under taket osv. Når jeg kommer hjem fra jobb (de dagene det har vært varmt) har gradestokken vist 25-28 grader inne.
Blir dette for varmt for mine to små? har selvfølgelig masse vann til dem. Inne på kjøkkenet, der de har maten, vannet og kassa si, er det ikke vinduer, så det er det litt kjøligere.
Noen tips til hva jeg burde gjøre? Eller bekymrer jeg meg uten grunn?

ps. tør ikke ha vinduene noe særlig oppe, er redd de skal komme seg ut og falle ned.

Utlogget Lillian

• Koseklumpen
  • Takket: 0
    • Vis profil
    • (N) Blåmann's
Varm leilighet
« Svar #1 på: 22 Juni 2005, 16:12:07 »
Da jeg bodde i en slik leilighet investerte jeg i en bord vifte.  Da ble det litt mer levelig for både kattene og meg.

Utlogget Lilah

• Avhengig pus
  • **
    • Vis profil
    • Lilah
Varm leilighet
« Svar #2 på: 22 Juni 2005, 19:47:14 »
Takk, det var et godt tips!

:cool:

Utlogget felixtigris

• Spretten katt
  • Takket: 0
    • Vis profil
Re: Varm leilighet
« Svar #3 på: 22 Juni 2005, 19:56:27 »
Sitat fra: Lilah
ps. tør ikke ha vinduene noe særlig oppe, er redd de skal komme seg ut og falle ned.

Husker i fjor da det var en rekordvarm septembermåned og jeg hadde små kattunger hjemme. Turte ikke ha vinduene åpne, siden de jo kunne falle ut...

Nå har jeg imidlertid kattesikret kjøkkenvinduet, så jeg kan trygt ha vinduet åpent. Har planer om å sikre et vindu til.

Hvis du har vinduer som går utover kunne du jo vurdert en slik løsning? Er meget enkelt, bruker bare hønsenetting på en  treramme. Bare se her:

http://saraostby.com/ft/bilde/leke5.jpg

Utlogget Lilah

• Avhengig pus
  • **
    • Vis profil
    • Lilah
Varm leilighet
« Svar #4 på: 23 Juni 2005, 08:17:19 »
smart! Jeg har sånn takvindu som går både innover og utover hvis du skjønner. Veit ikke helt hvordan det ville funket der, men på stuevinduet må det jo gå!
Tusen takk for tipset!

Attack`s

• Gjest
« Svar #5 på: 23 Juni 2005, 08:36:36 »
Sitat fra: felixtigris

Husker i fjor da det var en rekordvarm septembermåned og jeg hadde små kattunger hjemme. Turte ikke ha vinduene åpne, siden de jo kunne falle ut...

Nå har jeg imidlertid kattesikret kjøkkenvinduet, så jeg kan trygt ha vinduet åpent. Har planer om å sikre et vindu til.

Hvis du har vinduer som går utover kunne du jo vurdert en slik løsning? Er meget enkelt, bruker bare hønsenetting på en  treramme. Bare se her:

Så praktisk. :thumbsup:
Får jeg lov til å lagre bildet?
Dette er noe jeg har lyst til å få laget til meg selv også.
Og på nettingen skal jeg i tillegg henge myggnetting over på kveldstid:)

Utlogget Katie

• Sjefskatt
  • *
  • Takket: 8
    • Vis profil
Varm leilighet
« Svar #6 på: 23 Juni 2005, 10:35:36 »
Er kjempeallergisk for all slaks stikk, også myggstikk, derfor har jeg laget akkurat en slik, bare med myggnetting, slik at jeg kan ha viduet åpet på sommerkvelder og ingen ekkle insekter kommer inn g ingen søte puser kommer ut.

Utlogget Lilith

• Forumslave katt
  • Takket: 55
    • Vis profil
« Svar #7 på: 23 Juni 2005, 16:54:30 »
Sitat fra: felixtigris

Genialt!! skal få sambo til å lage sånt straks vi får penger :thumbsup:  skal sette borelås utpå sånn at eg kan henge opp myggnetting, spess på soverommet...ekkle mygger!

Utlogget Lilah

• Avhengig pus
  • **
    • Vis profil
    • Lilah
Varm leilighet
« Svar #8 på: 24 Juni 2005, 07:40:18 »
det var lurt, takk  :cool:  må bare skaffe meg noen kjøleelementer da, hehe.