Skrevet av Emne: Mustang gjorde noe lite smart i går..  (Lest 1844 ganger)

Utlogget Lilah

• Avhengig pus
  • **
  • Takket: 26
  • Kjønn: Kvinne
  • Fra Vestfold og er 24 år
    • Vis profil
    • Lilah
Mustang gjorde noe lite smart i går..
« på: 06 September 2006, 11:53:14 »
Jeg stod og hang opp tøy da Mustang plutselig kom løpende i full fart ut fra kjøkkenet og ut i stua.
Fant ut at han hadde hoppa ned fra kjøkkenskapene og rett ned på komfyren (som hadde en varm plate, som jeg akkurat hadde slått av, men som ikke haddde rekki å bli kald enda). Han ble helt ute av seg og slikka febrilsk på den ene forpoten. Jeg løftet han opp og fikk se litt på poten hans, så at den var dyp rød. Han sleit seg løs og løp ut på soverommet og gjemte seg i en krok. Jeg forta meg inn på badet og væta en klut med vann og fant Mustang på soverommet. Holdt kluten rundt poten hans så lenge jeg kunne. Han ble dypt fornærma og kom med en rar misfornøyd lyd (ganske lik den de kommer med når de er utålmodige). Men han satt stille en liten stund. Fikk avkjøla det litt (veit ikke om det var riktig) men etterpå virka det bedre. Han gikk på den litt med stoppa stadig opp for å slikke poten. Tror det gikk fin, kan ikke se noe brannsår, og han er normal og går normalt på den. Noen som har vært borti liknende? Hva burde jeg gjøre hvis noe sånt skjer igjen?
Kanskje han holder seg borte fra benken en stund nå  :hihi[1]:

Nova

• Gjest
SV: Mustang gjorde noe lite smart i går..
« Svar #1 på: 06 September 2006, 12:01:23 »
Kanskje du kan skaffe deg sånne beskyttelsesdeksel til platene? :icon_smile:

Utlogget S.G.S

• Kattepratpuser
  • Skravlepus 3
  • Takket: 206
    • Vis profil
« Svar #2 på: 06 September 2006, 12:03:15 »
Stakars Mustang  :icon_sad:
Det var nok lurt å ta den kluten på ja  :icon_smile:
Har en her som sitter å følger med når kjelen står å koker på ovnen, bare venter på at han også skal hoppe opp på den en dag  :hmmmm:
Hvis du ikke ser brannsår så har det nok gått bra  :savle[1]:
Får håpe han har lært nå da  :icon_rolleyes:
       :bigarmhug:

ellenh

• Gjest
« Svar #3 på: 06 September 2006, 12:08:12 »
August gjorde det samme for en god stund siden. Han var bare så vidt borti før han hoppa unna, og det så ikke særlig alvorlig ut, men jeg ringte dyrlegen som ba meg komme likevel. Han sa at selv om skadene så små ut burde man dra til dyrlegen når det er snakk om brannskader. Katten din kommer sikkert til å få blemmer som han igjen kommer til å bite på og som dermed vil sprekke opp så han får sår. Sårene vil han igjen slikke på og så videre. August fikk noe krem (tror jeg) og nakkekrage så han ikke skulle være borti blemmene.
Jeg syns du i det minste skulle ta en telefon til dyrlegen. Fint at du avkjølte da det skjedde!

JP

• Gjest
« Svar #4 på: 06 September 2006, 12:26:14 »
Snowball gjorde det samme for en uke siden, og det vart sikkelig sår. Huden bare hang og slang underpoten, og han blødde ganske mye.

Jeg gjorde ikke noe annet enn å smøre aloevera gel på poten ganske ofte. Nå er han forsåvidt helt bra, bare litt missfarging under poten  :icon_smile:
Jp har også gjort dette noen ganger, men ikke fullt så alvorlig  :icon_frown:

Utlogget Maybe

• Kattepratpuser
  • Limt fast til stolen katt
  • Takket: 77
    • Vis profil
« Svar #5 på: 06 September 2006, 12:32:22 »
Stakkars Mustang. :icon_sad:
Tittentei klarte å brenne seg under den ene poten her i vinter. Han hoppet opp på jøtul-ovnen i stua mens det var fyr i den. :icon_neutral: Ikke særlig smart, men han kom seg fort ned igjen og slikket poten veldig. Men gikk bra med han også. Eneste synlige skaden han fikk var et lite merke på puta under poten. Men det plaget han visst ikke.
Stolt slave til to maine coon og tre huspuser.

Nova

• Gjest
« Svar #6 på: 06 September 2006, 12:49:07 »
Hmm, kanskje det finnes en sånn nedkjølende salve en kan kjøpe til dyr? Det finnes jo salve for turgående hunder og sånn... Stakkars lille pusi :icon_sad: Men du gjorde det rette da, og det gikk jo bra :icon_smile:

Utlogget Lilah

• Avhengig pus
  • **
  • Takket: 26
  • Fra Vestfold og er 24 år
    • Vis profil
    • Lilah
« Svar #7 på: 06 September 2006, 13:34:25 »
Tror det gikk veldig bra, kunne ikke se noe unormalt i går. Rakk ikke se på morningen i dag, men sjekker igjen når jeg kommer hjem i kveld. Hvis jeg det er helt normalt trenger jeg vel ikke gjøre noe mer? Ringer dyrlegen hvis han har merker/blemmer eller om det er rødt/mørkt. Kan jo smøre på aloe vera for sikkerhets skyld :)

Utlogget catzy

• Skravlepus 2
  • Takket: 157
    • Vis profil
« Svar #8 på: 09 September 2006, 22:58:57 »
Huff, det hørtes lite godt ut! Det viktigste med brannsår er å kjøle raskt ned, og så ha på evt lokalbedøvende krem, og noe helende, altså Aloe Vera. Håper det går bra med han! :)

Utlogget Kattemor

• Skravlepus 1
  • **
  • Takket: 184
    • Vis profil
    • Kattemors Kosekrok
« Svar #9 på: 09 September 2006, 23:04:50 »
Huff da, det hørtes ikke godt ut. Håper alt går bra :x-fingre[1]:
Min blogg:  http://kattemorskosekrok.blogspot.com/

Bloggen er oppdatert 24.11.08

Utlogget SuperHanne

• Avhengig og
  • Skravlepus
  • *
  • Takket: 123
  • Trønderjente på 25
    • Vis profil
    • SuperHanne.com
« Svar #10 på: 11 September 2006, 04:03:58 »
INDUKSJONSKOMFYR er tingen, da slipper man varme plater!!! :icon_smile:

Men håper det går bra med labben til Mustang, og at han holder seg unna komfyren fra nå av!  :hjelphvaharjeggjort: Tullingen.   :hahahahi:

Utlogget FreakyGhost

• Avhengig pus
  • **
  • Takket: 71
  • leve ennå=)
    • Vis profil
« Svar #11 på: 11 September 2006, 06:09:05 »
oi stakkar :icon_sad: har hatt masse erfaringer med varme komfyrer :fnis[1]: men håper at han lærer at komfyr + varm = vond pote :icon_smile: men det går sikkert så fint atte :bigarmhug:

Utlogget fiskerjentas

• Koseklumpen
  • Takket: 13
    • Vis profil
    • (N) Fiskerjentas
« Svar #12 på: 11 September 2006, 07:15:47 »
Hmm, kanskje det finnes en sånn nedkjølende salve en kan kjøpe til dyr? Det finnes jo salve for turgående hunder og sånn... Stakkars lille pusi :icon_sad: Men du gjorde det rette da, og det gikk jo bra :icon_smile:

Det finnes Aloe Vera gele til dyr. Den hjelper sikkert litt