Skrevet av Emne: Hjelp. Shango er så kresen!  (Lest 771 ganger)

Nova

• Gjest
Hjelp. Shango er så kresen!
« på: 06 September 2006, 01:43:07 »
Vet snart ikke hva jeg gjør! Shango liker verken RC, Hill's eller Eukanuba... :skjelveleppe: Han vil KUN ha Whiskas. Og jeg vil jo selvfølgelig ikke gi han dette, men da sultestreiker han, og det varer kjempelenge. Og da blir jeg jo beskymret for tannhelsa hans, og gir han Whiskas. Bedre at han sliper tennene med det enn ingenting, tenker jeg da. Jeg har også prøvd å blande de sammen, men da ligger bare kvalitetsfóret igjen i skåla... Jeg har prøvd å knuse frysetørket sei og okse over tørrfóret, men dette bare slikker han opp. Han er for smart :icon_mad: Men mark-kur tar han mer enn gjerne :whistling:  :icon_neutral:

Hva skal jeg gjøre da? Jeg har ikke sååå dårlig samvittighet, for Whiskas har tross alt blitt bedre og har tilsatt taurin, men jeg VIL at han skal spise kvalitetsfór pga avføring, røyting m.m. Dessuten blir det jo dyrt i lengden...

Nova

• Gjest
SV: Hjelp. Shango er så kresen!
« Svar #1 på: 06 September 2006, 19:19:46 »
I dag kjøpte jeg Purina One, som er mye bedre enn annet dagligvarefór. Får se om han liker det. Hadde ikke råd til noe annet i dag.

Heidi K

• Gjest
« Svar #2 på: 06 September 2006, 19:26:15 »
Får håpe det hjelper. Noe mat er jo bedre enn ingenting. Shango er jo ikke store karen heller.

Har du prøvd Specific fôr? Tror det selges hos dyrlegen. Jeg har ingen erfaring med det, men det kan jo være verdt et forsøk. Eller Hill's sitt Nature's Best fôr?

Utlogget RaraAvis

• TheCrazyCatLady
  • Moderatorpusene
  • Skravlepus 4
  • Takket: 343
  • Kjønn: Kvinne
  • Meeko og Belle er alltid i <3 mitt
    • Vis profil
    • Life of Crazyness
« Svar #3 på: 06 September 2006, 19:26:22 »
Har du prøvd Olivers som folk snakker om her? Det er vist mange som er fornøyd med det! ;)
How you behave toward cats here below determines your status in Heaven. ~ Robert A. Heinlein
Dyrebeskyttelsen Norges lokalavdelinger
Jeg og 2 venner blogger om livene våre

Utlogget amahel

• Forumslave katt
  • Takket: 157
    • Vis profil
    • amahel
« Svar #4 på: 06 September 2006, 19:50:02 »
Får håpe det hjelper. Noe mat er jo bedre enn ingenting. Shango er jo ikke store karen heller.

Har du prøvd Specific fôr? Tror det selges hos dyrlegen. Jeg har ingen erfaring med det, men det kan jo være verdt et forsøk. Eller Hill's sitt Nature's Best fôr?

Specific er et for som alle katter elsker  :savle[1]:  Det selges hos dyrelegen ja, og er for kastrerte katter, så det foret vil jo passe perfekt til Shango  :icon_smile:
Mine katter elsker det hvertfall!!
Så kan du jo prøve å blande med litt annet for også som du vil  :wink[1]:

Jeg vil anbefale deg å prøve det..

Nova

• Gjest
« Svar #5 på: 06 September 2006, 19:58:12 »
Er Specific fra Hill's?

Heidi K

• Gjest
« Svar #6 på: 06 September 2006, 19:59:27 »
Nei, et eget formerke det  :icon_smile:

Nova

• Gjest
« Svar #7 på: 06 September 2006, 20:01:50 »
Ok! Ja, jeg får prøve det da... har ikke akkurat godt mot, men... Tror han synes at kvalitetsfór er noe dritt i smak... og jeg kan jo forstå ham :hihi[1]: Det er jo en "sunnere" smak...

Utlogget amahel

• Forumslave katt
    • Vis profil
    • amahel
« Svar #8 på: 06 September 2006, 20:04:41 »
Veterinæren sa til meg at han ikke hadde fått en eneste tilbakemelding på at det var en eneste katt som ikke likte det foret, selv de mest kresne likte det  :icon_smile:
Det er verd et forsøk..

Utlogget Phantera

• Avhengig pus
  • **
  • Takket: 26
    • Vis profil
« Svar #9 på: 06 September 2006, 20:06:39 »
Det går jo kansje ann å ta han på Wiskas avvenning da. Håper dere finner en løsning på det ivertfall.

Pusen min har heldigvis bare likt hills spesifik og sonn han.

Mvh phantera

Nova

• Gjest
« Svar #10 på: 06 September 2006, 20:20:36 »
Jada! Jeg skal teste det ut! :icon_smile:

Utlogget catzy

• Skravlepus 2
    • Vis profil
« Svar #11 på: 10 September 2006, 17:17:43 »
Prøv Spesific du, du kan jo kjøpe en liten pose først! ;) Det som er bra med det, er at det er utviklet av dyrleger... :)

Nova

• Gjest
« Svar #12 på: 10 September 2006, 17:19:27 »
Ja. Nå har jeg bestilt prøvepose fra Oliver's også! Håper :x-fingre[1]:

Utlogget Christine

• Skravlepus 4
  • Takket: 423
    • Vis profil
« Svar #13 på: 15 September 2006, 02:44:12 »
Veterinæren sa til meg at han ikke hadde fått en eneste tilbakemelding på at det var en eneste katt som ikke likte det foret, selv de mest kresne likte det  :icon_smile:
Det er verd et forsøk..

Kattene vårs har ikke likt det når de har fått smakt det ( har ikke prøvd det over lengre tid da jeg bare har fått prøveposer  :whistling: )
En katt er ikke "bare" en katt, det er noe av det beste man kan oppleve, ren kjærlighet!

http://potespor.spreadshirt.net