Skrevet av Emne: Utekatter, nårtid tar de kveld?  (Lest 2175 ganger)

Utlogget Busta

• Administrator
  • Skravlepus 4
  • Takket: 301
  • Kjønn: Kvinne
    • Vis profil
Utekatter, nårtid tar de kveld?
« på: 04 September 2006, 22:33:42 »
Dere andre som har utekatter, nårtid henter dere inn de små for kvelden?

Buster har før brukt å være ute til i 12-tiden, men jeg har ikke tall på alle de gangene jeg har sittet oppe enda lenger enn det og ventet på han. Har følt meg som DEN tenåringsmoren som sitter oppe og bekymrer seg.  :fnis[1]:

Da han begynte å være ute etter den øyeskaden, så hentet jeg han inn i 10-tiden, og det har jeg fortsatt med. Tror ikke Buster er helt fornøyd med ordningen (idag er han tydelig misfornøyd ihvertfall, han sitter foran døra og kjefter på meg), men jeg synes det får holde. Spesielt med tanke på at mesteparten av slåssing foregår sent på kvelden (og her i nabolaget blir nesten alle kattene sluppet ut når folk legger seg).

Er matmor urimelig synes dere?  :rødmeja:

Utlogget amahel

• Forumslave katt
  • Takket: 157
    • Vis profil
    • amahel
SV: Utekatter, nårtid tar de kveld?
« Svar #1 på: 04 September 2006, 22:57:46 »
Min gamle pus som bodde hos farmor den siste tiden, hadde portforbud etter det ble mørkt, eller senest kl 20.00.
Så jeg synes ikke du er slem jeg, han får jo være ute hele dagen  :)

Utlogget Christine

• Skravlepus 4
  • Takket: 423
    • Vis profil
« Svar #2 på: 04 September 2006, 23:02:14 »
Her er det ca en time før det blir mørkt, om Labben f. eks kommer inn i 7 tiden får han ikke gå ut igjen  :engelsåklart: Men er jo ikke alltid dette blir overholdt da, så ofte blir det gjerne i 9 tiden   :icon_rolleyes: Roper alltid på ham når det begynner å bli mørkt, så viser han seg kanskje etter et kvarter, men så vil han ikke inn, så må vi lokker han med masse godt  :rødmeja:
En katt er ikke "bare" en katt, det er noe av det beste man kan oppleve, ren kjærlighet!

http://potespor.spreadshirt.net

Utlogget Ulla

• Administrator
  • Skravlepus 4
  • Takket: 660
  • Potespor i våre hjerter
    • Vis profil
« Svar #3 på: 04 September 2006, 23:08:36 »
Synes ikke at Buster har noe å klage over, så han kan nå bare sitte der og kjefte på deg  :icon_rolleyes:
Han må nok pent nok holde ræva si i ro inne etter klokken 22.00.

Ragstars

• Gjest
« Svar #4 på: 04 September 2006, 23:12:22 »
Ja, men det er jo akkurat når det blir mørkt det begynner å bli gøy ute :fnis[1]:

Utlogget Christine

• Skravlepus 4
  • Takket: 423
    • Vis profil
« Svar #5 på: 04 September 2006, 23:15:53 »
Ja, men det er jo akkurat når det blir mørkt det begynner å bli gøy ute :fnis[1]:

Nettopp, derfor det er lurt å få dem inn før det blir mørkt  :biggrin:
En katt er ikke "bare" en katt, det er noe av det beste man kan oppleve, ren kjærlighet!

http://potespor.spreadshirt.net

Utlogget RaraAvis

• TheCrazyCatLady
  • Moderatorpusene
  • Skravlepus 4
  • Takket: 343
  • Meeko og Belle er alltid i <3 mitt
    • Vis profil
    • Life of Crazyness
« Svar #6 på: 04 September 2006, 23:16:08 »
Meeko var ute så mye han ville han.. der vi bodde før, hadde vi alltid et vindu åpent også kom han krypende inn til oss en gang på natten.. her i åsane hadde vi ikke muligheten til det  :skjelveleppe:
How you behave toward cats here below determines your status in Heaven. ~ Robert A. Heinlein
Dyrebeskyttelsen Norges lokalavdelinger
Jeg og 2 venner blogger om livene våre

Utlogget Busta

• Administrator
  • Skravlepus 4
  • Takket: 301
    • Vis profil
« Svar #7 på: 04 September 2006, 23:21:33 »
Har også fått inntrykk av at det er fryktelig morsomt å være ute når det er mørkt. Skjønner ikke vitsen, til og med fuglene sover da.  ::)
Er forresten ikke så enkelt å overholde det med å komme inn når det blir mørkt her nord.... Om sommer´n er det jo aldri mørkt, og på vinter´n er det mørkt hele tia. Kanskje matmor skal være enda slemmere og hente han inn i 8-9 tiden når det blir vinter.  :humre:

En liten innepusevenn? Ja takk, men ikke si noe til matfar...  :whistling:

Utlogget Tamlin

• Super avhengig pus
  • Takket: 101
    • Vis profil
« Svar #8 på: 05 September 2006, 12:11:50 »
Tamlin kommer å går som han vil, kan ikke ha faste tider på han, for vi vet jo aldri hvor tid han kommer tuslende. Men etter han var borte så lenge sist, så er han alltid innom hver dag igjen nå heldigvis. Jeg tror kanskje han kan ha blitt stengt inne et sted, siden han var så tynn også. Det er jo så ulikt han å ikke komme hjem liksom. Men natten er vel spennende, er jo da musene flyr ute og sikkert andre smådyr, veldig gøy å jakte på  ;D

Utlogget Bee

• Forumslave katt
  • Takket: 125
    • Vis profil
« Svar #9 på: 05 September 2006, 12:12:57 »
Jeg får inn Timmy og Tarzan i 21-tiden jeg. Noen ganger i 22-tiden, men ikke senere for da sover jeg  :icon_arrow:

Utlogget Lilah

• Avhengig pus
  • **
  • Takket: 26
  • Fra Vestfold og er 24 år
    • Vis profil
    • Lilah
« Svar #10 på: 05 September 2006, 12:21:51 »
Jeg pleier å rope mine inn i 22 tida, men nå som jeg har fått kattedør kan de egentlig komme inn når de vil, jeg kan stenge døra sånn at de bare kommer inn, men ikke ut igjen. Men det har jeg ikke turt enda, må lissom sitte og vente til de kommer inn. Ikke alltid de komemr når jeg roper, hvertfall ikke Mjauritz, for han tar lenger turer. Og gamlepusen som opprinnelig eier området (en 16 år gammel katt som er på eiendommen hele tida, de som bor over meg som eier henne) er ganske så sær og veldig fiendtlig mot mine 2. Derfor tør de ikke alltid å komme inn, fordi gamlemor står på terassen miin og jager dem. Derfor må jeg ofte ut og bære de inn..

Utlogget miss

• Tidygirl
  • Kattepratpuser
  • Skravlepus 3
  • Takket: 257
    • Vis profil
« Svar #11 på: 05 September 2006, 21:24:41 »
Mine kommer luskende hjemover og inn når det begynner å skumre ute.. :) Da roper jeg på dem, oxo kommer de inn :) Ask og Embla har enda ikke vært ute en hel natt, de er vist blitt vant til døgnrytmen; ute fra tidlig morgen til det blir småmørkt :) Da er de trette og klar for kos og "eventyr"  :jippi[1]: Og jeg er lykkelig fornøyd med det :)

JP

• Gjest
« Svar #12 på: 05 September 2006, 22:25:58 »
Det derre der er et så gale styr her hjemme.. ødelegger nattesøvnene min  :biggrin:
Som alle vet så er Jp veldig urenslig, så når han vil ut, så må han ut..

Jeg roper han inn med det samme jeg skal til å legge meg, og da kommer han med en gang. Jp går ut og inn hele dagene, det er nesten bare om natten han vil ligge i sengen min i mer enn en time.
Men så vil han ut igjen i 4/5 tiden... Da går han å lusker rundt sengen og mjauer. Så da må jeg gå ned i andre etasje med han, vente til han har spist ferdig også slippe han ut. Dette kan ta sin tid, da Jp er verdens mest bedagelige vesen og tar alt med ro..
Men men, de timene han ligger i sengen i lag meg meg dytter snuten opp i tennene mine og maler så høgt at huset rister, gjør opp for den irritasjonen jeg føler når jeg må krabbe meg ut av sengen og være tjeneren hans  :love:

Nova

• Gjest
« Svar #13 på: 05 September 2006, 22:43:16 »
 :le[1]: JP er nydelig, han :love:

Shango må inn kl 23.30. Det må han bare akseptere :icon_mad:    :hihi[1]:

Kismet

• Gjest
« Svar #14 på: 07 September 2006, 10:40:46 »
Etter at vi fikk katteluke så styrer de selv når de vil være inne og ute, og Brage liker å være ute hele natta ofte, men han svinger som oftest innom i halv sekstida for å si hade til meg før jeg skal på jobb - også raser han ut igjen.

Utlogget Mira

• Forumslave katt
  • Takket: 87
    • Vis profil
« Svar #15 på: 07 September 2006, 20:02:02 »
Minus kommer inn nøyaktig når det blir mørkt, han :hihi[1]:

veri

• Gjest
« Svar #16 på: 08 September 2006, 00:14:12 »
Mine katter har alltid kommet og gått når de ville. Og har funnet måter å komme seg inn og ut på. Ottar bare mjauet når han ville inn, og murret når han ville ut. Misse var mer effektiv. Hun hamret på skapdøra når hun ville ut, og banket på vinduet eller verandadøra når hun ville inn.

Josefine har jo fått egen kattedør, så her blir det neppe noe problem. Når hun blir litt eldre skal hun få komme og gå som hun vil.

Utlogget Mia&Mildur

• Kattunge
  • **
  • Takket: 0
    • Vis profil
« Svar #17 på: 10 September 2006, 02:35:59 »
.
« Siste redigering: 03 April 2013, 14:45:46 av Mia&Mildur »

Utlogget Kitziee

• Skravlepus 1
  • **
  • Takket: 55
  • Savner å ha pus i hus.
    • Vis profil
« Svar #18 på: 10 September 2006, 23:25:24 »
Kattene her blir umulige å få inn når det er blitt mørkt ute så jeg forsøker å få de inn når det begynner å skumre. Om kattene kmmer inn en en times tid før skumringen så får de ikke ut igjen, men om de ikke har vært inne siden feks 4-tiden så kommer de inn av seg selv når jeg roper selv etter det er blitt mørkt. Noen ganger slår jo også dette feil så da må jeg ut å lete i 12 tiden. Det må som regel skikkelig gjennomtenkt lokking til for å lure de med inn.  :whistling: