Skrevet av Emne: Bytte av fòr merke og kattesand  (Lest 1158 ganger)

Utlogget catzy

• Skravlepus 2
  • Takket: 157
  • Kjønn: Kvinne
    • Vis profil
Bytte av fòr merke og kattesand
« på: 03 September 2006, 19:48:44 »
Jeg har da altså min tykke Ozzy som er kastrat og skulle vært på slanker'n. Han har ikke godt av å være innekatt stakkars...  :icon_sad: Han har i det siste fått problemer med å vaske seg nedentil også, så nå er det slutt på den gode tiden!  :morsomt: Faramir er også kastrat, men han er ikke tykk. Faktisk så hadde det ikke gjort noe om han la på seg litt. Men Shakira derimot, hun vil jeg skal legge på seg. Nå har jeg brukt Royal Canin siden jeg fikk kattene, og kattene er matlei, og jeg er lei av lukten. Jeg synes det er slik rar lukt av foret, en slags plastikk-aktig, kunstig lukt. Dette kommer også i avføringen, og jeg synes det stinker skikkelig ille. Jeg har hørt mye bra om Hills, og vil derfor høre mer om dette foret, erfaringene deres om de forskellige sortene. Kastrat/Light for, og et feite for av et slag (som da skal stå på et annet rom). Vil høre både positivt og negativt. Gjerne hvis dere har andre for som dere syns er kjempe bra, alt fra dyrebutikker til dyreklinikker (kvalitetsfor). Priser, drøyhet, kvalitet osv.

Har dere forslag til bedre sand enn Cat Exclusive (yellow label) vil jeg gjerne høre om det også. Litt lei av den sanda for å være helt ærlig. Har også prøvd EverClean og Imperial.
På forhånd, takk!  :icon_wink:
« Siste redigering: 03 September 2006, 19:53:16 av catzy »

Heidi K

• Gjest
SV: Bytte av fòr merke og kattesand
« Svar #1 på: 03 September 2006, 19:51:55 »
Jeg syns også RC lukter litt "funky" og det gjenspeiler seg i doen også.

Her ble jeg anbefalt Specific sitt kastratfor av dyrlegen, men har ikke prøvd det. Men vet at Hill's har masse gode alternativer. Vi bruker jo Hills her til vanlig. De har iallefall slankeforet dems hos veterinæren. Og Hills syns jeg heller ikke lukter på samme måte som Rc.

Eller burde du prøve Cat Exclusive sand (black label) - supre greier!  :icon_smile:

Utlogget Stella

• Koseklumpen
  • Takket: 7
    • Vis profil
« Svar #2 på: 03 September 2006, 19:53:40 »
Hill's  :icon_smile_pray:
Mener det er det bedste for som finns  :wink[1]: Jeg bruker hill's c/d som jeg kjøper hos min dyrlege (480kr) Hvilke varianter du evt. skal bruke vet jeg ikke men hør hos dyrlegen, de kan hjelpe deg.
Kattesand, der bruker jeg Extreme Classic. Jeg kjøper det på nettet i Tyskland til rundt 100kr sekken, 15kg klumpesand.

Utlogget catzy

• Skravlepus 2
    • Vis profil
« Svar #3 på: 03 September 2006, 19:55:47 »
Liten skrivefeil fra meg der, jeg har Cat Exclusive sanden nå...  :icon_biggrin: Den er god, men begynner å bli lei av lukta. Men Spesefic har jeg også fått anbefalt, men det er et merke som jeg ikke kjenner til, ikke har hørt så mye om, og da er jeg en smule skeptisk, til jeg får høre om noen har prøvd det. Hills, Eukanuba og Spesefic er de fora de har til katt på dyreklinikken her. Og det er vel kun på klinikk man får kjøpt slankefor, eller rett kastrat for??
« Siste redigering: 03 September 2006, 19:58:10 av catzy »

Utlogget Kattemor

• Skravlepus 1
  • **
  • Takket: 184
    • Vis profil
    • Kattemors Kosekrok
« Svar #4 på: 03 September 2006, 20:01:10 »
Spesefic har jeg prøvd å  det er et helt greit for, Men  mine katter spiste for mye av det og er nå ganske runde. Og er på utkikt etter et bedre slankefor. Som også er bra men ikke så fryktelig dyrt, siden det er 5 som skal ha.

RC sitt har jeg også brukt, men som dere sier , det lukte av maten og bersjen.
Min blogg:  http://kattemorskosekrok.blogspot.com/

Bloggen er oppdatert 24.11.08

Utlogget catzy

• Skravlepus 2
    • Vis profil
« Svar #5 på: 03 September 2006, 20:45:46 »
Nå har jeg printa ut en verdikupong på Hills siden, på 50 kr som jeg tenkte å bruke på en 2 eller 4 kilos sekk, for å se om de liker foret først. Jeg prøver Hills, og ser hvordan det går. Jeg skal selvfølgelig blande maten en stund, men etter tidligere erfaring så sorterer de ut den maten de liker best (den nye som oftest  :morsomt:) så det er egentlig ikke vits i..  :icon_rolleyes:

Utlogget Phantera

• Avhengig pus
  • **
  • Takket: 26
    • Vis profil
« Svar #6 på: 03 September 2006, 21:29:36 »
Jeg har brukt Hills sitt for for kastrater c d foret eller noe sont. Har brukt det i mage år fra pusen min var rundt ett år da han ble kasterert og til han ble 7 år tror jeg. Kjempe godt for. Han vil omtrent ikke ha noe annet enn hills. Bæsjen hans ble bra, pels og sonn var bra og han er nå 14 år. Tror at han har levd så lenge noe på grunn av foret.

Har hatt light foret til hills noen ganger også. Han er litt lat på sine elder dager. Da har det holdt å gå på lighet foret ett par måneder. Han har ikke vært alvorlig fet, men lett overvektig. Så han får lighet foret litt innimellom. Særlig på vinteren. Da er han mindre aktiv.

Har prøvd bode iams og eukanuba, men pusen min ble enten lei foret eller tynn eller pelsen ble mere matt. Han er foresten en perser colour poit. Det har nok litt å si hvilken rase det er med pelsen og sonn. Men jeg sverger for Hills  :icon_smile_pray:

Han går nå på prøve på rc persian for å se hvordan det går. Fint hit tills,men. Har tenkt til å blandt den litt etterhvert her.

Mvh phantera