Skrevet av Emne: Tastaturet skaper seg..  (Lest 883 ganger)

Utlogget Tussimor

• Medlem av Kesamen
  • Skravlepus 2
  • Takket: 189
  • Kjønn: Kvinne
    • Vis profil
Tastaturet skaper seg..
« på: 03 September 2006, 13:25:43 »
Naar jeg skal skrive her paa forumet faar jeg ikke bruke de vanlige tastene, muligens har tastaturet slaat seg paa engelsk. Noen som vet hva jeg kan trykke for aa faa det tilbake,vel jeg faar ikke opp sporsmaalstegn heller..  :hihi[1]:

veri

• Gjest
SV: Tastaturet skaper seg..
« Svar #1 på: 03 September 2006, 14:01:27 »
Hvis du har XP, har du kanskje et ikon nede ved klokka der det står "EN". Hvis du trykker på det, skal du kunne velge norsk tastatur også. Hvis ikke det virker, eller ikonet ikke er der, gjør som følger:

Trykk Start
Velg Kontrollpanel

Hvis du har kategorivisning, klikk på kategoriene for dato, tid og språk, og deretter globus ikonet.

Hvis du har klassisk visning, velger du bare globus-ikonet. Jeg har Engelsk versjon av Windows, og hos meg heter den "Regional and Language settings". Husker ikke hva den heter i den norske utgaven.

I vinduet som åpnes, velg arkfanen for språk, og klikk deretter "Detaljer" knappen i den øverste gruppen i vinduet. Da åpnes det et nytt vindu.

I det nye vinduet ser du hvilke tastaturalternativer som er installert på din maskin. Øverst i vinduet er det en rullgardinmeny der du kan velge standard tastaturoppsett for din maskin. Velg Norsk (Bokmål eller Nynorsk - det spiller ingen rolle). Hvis du ikke får valgt norsk, må du legge det til. Klikk legg til, og velg Norsk (bokmål eller nynorsk etter eget ønske), og norsk tastatur oppsett.

Utlogget Tussimor

• Medlem av Kesamen
  • Skravlepus 2
  • Takket: 189
    • Vis profil
« Svar #2 på: 03 September 2006, 14:05:55 »
 :icon_exclaim:
Nå fant jeg ut av det! Jeg måtte bare trykke alt+ skift!  ;D
Det var Nasse som var så kosesyk at han bare måtte rulle seg utover tastaturet når jeg holdt på! Plutselig var alt merkelig!
Takk takk!  :icon_smile:

veri

• Gjest
« Svar #3 på: 03 September 2006, 14:25:04 »
Hmmm... Ja, det var visst en standard hurtigtastkombinasjon for å bytte tastaturoppsett, ja. Makan til tull. Hvor ofte har du virkelig behov for å bytte tastaturoppsett?

Jeg skrur av alle slike hutigtastkombinasjoner så snart jeg oppdager dem, jeg.  Hater dem!

Prøv for eksempel å holde nede shift i 5 sekunder. Det gjør jeg ofte.

Utlogget Christine

• Skravlepus 4
  • Takket: 423
    • Vis profil
« Svar #4 på: 03 September 2006, 14:31:34 »
Ikke bare jeg som har katter på tastaturet altså  :le[1]: Mye rart som skjer da  :rødmeja:
En katt er ikke "bare" en katt, det er noe av det beste man kan oppleve, ren kjærlighet!

http://potespor.spreadshirt.net