Skrevet av Emne: to hunnkatter på krigstien  (Lest 1272 ganger)

Bård

• Gjest
to hunnkatter på krigstien
« på: 02 September 2006, 21:44:01 »
Hei!

Jeg har en 15uker gammel søtnos som heter Giulia. Vi driver å flytter og denne helgen bor vi hos min mor som har en 5år gammel frøken ved navn Thea. Har nå prøvd å få disse jentene til å være i samme rom, men Giulia er litt skvetten og skyter rygg bare Thea rører på labben. Ønsker veldig at frøknene kan møtes, lukte litt på hverandre og kanskje de til slutt kan oppholde seg i samme rom.... nå virker dette veldig umulig.Til opplysning, ved første møte gjorde Giulia fra seg på gulvet av frykt.

Hjææælp, hva kan jeg gjøre?

Glad for tips!

Bård

Utlogget SuperHanne

• Avhengig og
  • Skravlepus
  • *
  • Takket: 123
  • Kjønn: Kvinne
  • Trønderjente på 25
    • Vis profil
    • SuperHanne.com
SV: to hunnkatter på krigstien
« Svar #1 på: 02 September 2006, 21:49:48 »
Gi dem tiiid!  :dulte:

Utlogget amahel

• Forumslave katt
  • Takket: 157
    • Vis profil
    • amahel
« Svar #2 på: 02 September 2006, 21:50:51 »
Sier som SuperHanne, dem må få ta dette i sitt eget tempo...  :wink[1]:
La dem styre det selv..

Utlogget RaraAvis

• TheCrazyCatLady
  • Moderatorpusene
  • Skravlepus 4
  • Takket: 343
  • Meeko og Belle er alltid i <3 mitt
    • Vis profil
    • Life of Crazyness
« Svar #3 på: 02 September 2006, 21:51:34 »
kor lenge har de vert i samme hus? Er din mor sin katt sterilisert? Det vil alltid ta litt tid før 2 katter blir kjent med hverandre, og dere må la dem ta det i deres eget tempo, hold dem adskilt om natten når det ikke er folk rundt dem =)
How you behave toward cats here below determines your status in Heaven. ~ Robert A. Heinlein
Dyrebeskyttelsen Norges lokalavdelinger
Jeg og 2 venner blogger om livene våre

Bård

• Gjest
« Svar #4 på: 02 September 2006, 22:05:22 »
Hei!

Jeg og Giulia har vært hos min mor i litt over ett døgn. Thea (min mors) er sterilisert. Vi har holdt jentene adskilt, men prøvd å få til et møte tre ganger til nå. Skal jeg la de ryke ihop, eller skal jeg bare holde de adskilt på forskjellige rom?

Utlogget RaraAvis

• TheCrazyCatLady
  • Moderatorpusene
  • Skravlepus 4
  • Takket: 343
  • Meeko og Belle er alltid i <3 mitt
    • Vis profil
    • Life of Crazyness
« Svar #5 på: 02 September 2006, 22:10:28 »
1 døgn er aldeles ingenting!

La dem ryke i tottene på hverandre mens dere er der for å stoppe det om det blir FOR ille, også hold dem adskilt når dere sover.. det er mitt tips vertfall..
Men husk at det kan ta lang tid! :)

Lykke til!
How you behave toward cats here below determines your status in Heaven. ~ Robert A. Heinlein
Dyrebeskyttelsen Norges lokalavdelinger
Jeg og 2 venner blogger om livene våre

Utlogget Ulla

• Administrator
  • Skravlepus 4
  • Takket: 660
  • Potespor i våre hjerter
    • Vis profil
« Svar #6 på: 03 September 2006, 13:41:51 »
Jeg tror jeg ville vært litt forsiktig med å la dem komme så langt som til slosskamp da din katt kun er 15 uker gammel.
Det virker slik på meg at det er din katt som er mest skeptisk, stemmer det?
Slik jeg ser det så er det egentlig bra fordi det er den andre kattens område den lille er kommet inn på, og jeg tror kanskje det ville vært vanskeligere hvis det var den voksne katten som var mest skeptisk/aggressiv.

Men som de andre sier her inne, gi dem litt tid. Uansett om de ikke blir perlevenner så vil de nok godta hverandre etterhver og kan være i samme rom.

Utlogget FreakyGhost

• Avhengig pus
  • **
  • Takket: 71
  • leve ennå=)
    • Vis profil
« Svar #7 på: 04 September 2006, 05:43:25 »
jeg har en voksen katt på 6-8 år og fikk en på 11 uker og hun voksne slo kattungen da men ikke hart og ikke med klør så det er alltid greit å kjekke og katten er for å gjøre katten vondt eller bare vise hvem så er sjefen :wink[1]: og mine er ganske gode venner nå men sliter litt av og til men det er sjeldent :icon_mrgreen: har vel hatt kattungen nå i mer en 1 måned så bare ver tolmodig :icon_smile: og ikke press kattene til å bli kjent bare ta det i deres tempo! og du kan skille di hvis slossingen blir for volsom men ikke for lenge. jeg la den voksne katten her på badet i 5 minutter hvis hun var så utroligt hissig av seg.. men det virket fint :icon_smile:

Utlogget Marit

• Limt fast til stolen katt
  • Takket: 227
    • Vis profil
    • (N) Sunnaneng's
« Svar #8 på: 04 September 2006, 05:48:45 »
La dem ordne dette i sitt tempo, ikke press dem. Resultatet av en slåsskamp er ofte et uvennnskap på livstid.
Mvh Marit

"Until one has loved an animal,
a part of one's soul remains unawakened."
Anatole France