Skrevet av Emne: Hvorfor har katten din akkurat dèt navnet den har?  (Lest 8332 ganger)

Heidi K

• Gjest
Hvorfor har katten din akkurat dèt navnet den har?
« på: 19 April 2006, 22:45:40 »
Jeg ble litt inspirert av noe i en annen tråd og lurer på hvorfor kattene deres har sine navn  :)

(Vet ikke om det er noe lignende ute men..vi prøver)

Mine to:

Frost: Fordi hun er optisk hvit og ville ikke at hun skulle ha et "standard" hvitkatt-navn + at hun er en isprinsesse.

Sivert: Egentlig er han litt oppkalt etter Sivert Høyem i Madrugada, siden det var konsert her oppe like etter at jeg fikk han. Og han har den mørkeste stemmen når han rauter i vei  :fnis[1]:
         (Hans egentlige navn er (N) Puzzy Galore's Scaramanga - og jeg vurderte Scar lenge som navn, men Sivert var bare SÅ riktig når jeg kom på det  :biggrin:)

JP

• Gjest
SV: Hvorfor har katten din akkurat dèt navnet den har?
« Svar #1 på: 19 April 2006, 22:48:35 »
Jeg ble litt inspirert av noe i en annen tråd og lurer på hvorfor kattene deres har sine navn  :)

Mine to:

Frost: Fordi hun er optisk hvit og ville ikke at hun skulle ha et "standard" hvitkatt-navn + at hun er en isprinsesse.

Sivert: Egentlig er han litt oppkalt etter Sivert Høyem i Madrugada, siden det var konsert her oppe like etter at jeg fikk han. Og han har den mørkeste stemmen når han rauter i vei  :fnis[1]:
         (Hans egentlige navn er (N) Puzzy Galore's Scaramanga - og jeg vurderte Scar lenge som navn, men Sivert var bare SÅ riktig når jeg kom på det  :biggrin:)

hehe, syns han passer til å hete Sivert jeg, så du valgte rett :icon_smile:

Min pus heter Jp, oppkalt etter meg, som heter Janne, Og samboeren som heter Pål.. Altså Jp :icon_smile:

Siljepilje

• Gjest
« Svar #2 på: 19 April 2006, 22:50:50 »
Lucky har fått sitt navn fordi hun var heldig som overlevde... :icon_mrgreen:

Nova

• Gjest
« Svar #3 på: 19 April 2006, 22:54:00 »
Shango er et woodoo-rituale fra Trinidad... Det betyr Lyn-ånden+ at det er et album av Santana :hihi[1]: Det var samboer sitt valg!  :love:

Nova

• Gjest
« Svar #4 på: 19 April 2006, 22:56:05 »

Mine to:

Er du klar over at Sivert Høyem er min Gud??? :icon_smile_pray: Jeg ELSKER utseendet på den mannen! VERDENS mest sexy på ALLE måter! Han har liksom satt standarden for meg kan du si :biggrin: Hadde jeg møtt ham sååå.... :fnis[1]:

Hadde katten min hett det, så hadde det blitt Sivert Sivertsen, siden det er etternavnet mitt :hihi[1]:
« Siste redigering: 19 April 2006, 22:57:43 av Nova »

Utlogget RimfrostHuldra

• Spretten katt
  • Takket: 1
  • Kjønn: Kvinne
  • RimfrostHuldra
    • Vis profil
    • RimfrostHuldra
« Svar #5 på: 19 April 2006, 22:57:55 »
Pus heter Pus fordi vi ikke ble enige om navnet.. jeg ville kalle henne Marilyn, mamma ville kalle henne Lakris osv .. Så det drøya og drøya.  Men da vi skulle sterilisere henne måtte vi fylle ut et navn, og siden det var min o'så kreative far som fikk akkurat den jobben ble det Pus.  :icon_rolleyes:  Søtt navn, men ikke så kreativt at det gjør noe  :humre:

Mine to planlagte, kommende katter skal ha navn fra den norrøne mytologien eller tolkiens verden.  :)

Heidi K

• Gjest
« Svar #6 på: 19 April 2006, 23:00:37 »

Mine to:

Er du klar over at Sivert Høyem er min Gud??? :icon_smile_pray: Jeg ELSKER utseendet på den mannen! VERDENS mest sexy på ALLE måter! Han har liksom satt standarden for meg kan du si :biggrin: Hadde jeg møtt ham sååå.... :fnis[1]:

Hadde katten min hett det, så hadde det blitt Sivert Sivertsen, siden det er etternavnet mitt :hihi[1]:

:icon_lol:  Stå på!  :icon_smile:  Jeg digger også Sivert Høyem, og jeg var så lei meg for at jeg ikke kunne dra på konserten her oppe tidlig i mars.
Koselig å høre da  :jippi[1]:

Nova

• Gjest
« Svar #7 på: 19 April 2006, 23:04:42 »
Hadde de konsert i mars?????? **Kill myself multiple times**

Heidi K

• Gjest
« Svar #8 på: 19 April 2006, 23:07:23 »
Hadde de konsert i mars?????? **Kill myself multiple times**

De hadde iallefall turnè her i Nordnorge. Tromsø, Bodø osv. Vet ikke om de var sørpå jeg  :hihi[1]:

Utlogget Busta

• Administrator
  • Skravlepus 4
  • Takket: 301
    • Vis profil
« Svar #9 på: 19 April 2006, 23:11:12 »
Buster heter Buster fordi... det var et sånt orginalt navn.  :icon_rolleyes:

Nei, egentlig vet jeg ikke hvorfor det ble Buster. Jeg ville kalle han Tigergutt, og mannen min synes han var en Pusur, så da måtte vi finne noe som begge likte...

Nova

• Gjest
« Svar #10 på: 19 April 2006, 23:14:59 »
Huff, jeg fikk plutselig krampe i hjerterota... :fnis[1]: Hadde de vært her så hadde jeg nok hørt om det :crazyII[1]: Uuuaaaah.... :icon_smile_pray: :icon_smile_pray:

Siljepilje

• Gjest
« Svar #11 på: 19 April 2006, 23:20:42 »
Huff, jeg fikk plutselig krampe i hjerterota... :fnis[1]: Hadde de vært her så hadde jeg nok hørt om det :crazyII[1]: Uuuaaaah.... :icon_smile_pray: :icon_smile_pray:
Føler det er det bandet som har spilt flest ganger i Stavanger 2005-06... Begynner faktisk å bli lei dem... :icon_eek:

Utlogget Ulla

• Administrator
  • Skravlepus 4
  • Takket: 660
  • Potespor i våre hjerter
    • Vis profil
« Svar #12 på: 19 April 2006, 23:35:59 »
Ulla og Ulrik fikk navnene sine da de var ca. 6 måneder. Det var liksom ikke noen navn som "kledde" dem, men det begynte å bli mange kallenavn som hadde ordet "ull" i seg. Så Ulla ble et naturlig navn for henne til slutt og så kom Ulrik. Årsaken var jo pelsen, de så ut som noen ulldotter begge to.  :fnis[1]: 

Sissel

• Gjest
« Svar #13 på: 19 April 2006, 23:47:51 »

Hehe, jeg har gått på skole samme med ham når vi begge to var småbarn, jeg kan ikke engang huske ham fra den tiden  :fnis[1]:
Men jeg syns jo han er utrolig flink til å synge  :jippi[1]:

Ariel heter Ariel i stamtavla også, så det ar enkelt valg (selv om jeg hater det navnet). Hun kalles også for "Ari Behn", og Ari er kortversjonen av Ariel, og Behn fordi hun har så lange ben  :biggrin:

Ninja heter Ninja i stamtavlen også. Til å begynne med syns jeg det var litt vanskelig å si, så jeg ville kalle henne Nina, men ble nedstemt av resten i familien.

Hobbe heter noe helt annet i stamtavlen (S*Francesca's Gucci), og han heter Hobbe fordi han er en liten tiger. Hobbe er "Tiger'n" i "Tommy og Tiger'n" på svensk, og en stor helt her i huset. Hobbe er jo også tabby, så han er litt tigerstripet, og så er han veldig søt, og en kosebamse.  :love: Derfor ble det Hobbe.

Sissel

Attack`s

• Gjest
« Svar #14 på: 20 April 2006, 00:01:44 »
Undercoversecret bestemte jeg selv,og han var min lille hemmelighet til han ankom Norge.
Felix,osten, Blue Castello oppdretter bestemt.Vi bestemte Felix som daglignavn,før vi visste han ble vår.Vi skulle ha en gutt som ble kalt Felix uansett.
Cali, har det lette :fnis[1]: navnet Exquitie Excalibur
Kiss er oppkalt etter en vodka drink tema i kull.Heter jo LongKissGoodnight.

Det var alle til nå det :icon_wink:

Sissel

• Gjest
« Svar #15 på: 20 April 2006, 00:07:22 »
Glemte jo Noora  :icon_razz:

Kullet fikk navn etter diamanter fordi "little kittens are just as precious as diamonds", som jeg sier på hjemmesiden min  :neie:

Noora heter (N)Solstorm's Koh-I-Noor, som er en av verdens mest kjente diamanter, og et stilig navn syns jeg. Forkortelsen Noora var det Magnhild som kom på, og det syns jeg er et koselig navn.

Sissel

Heidi K

• Gjest
« Svar #16 på: 20 April 2006, 00:08:33 »
Syns Noora var et nydelig navn jeg  :love:

Og hennes "ordentlige" navn var riktig stilig.

Aino

• Gjest
« Svar #17 på: 20 April 2006, 00:16:11 »
Min lille egenoppdrettede Himmeltindens PiaMia.

Har fått klengenavnet sitt som sitt navn. Jeg hadde også tenkt hele veien å beholde henne selv. Klenge navnet hennes var "Pia mi"

Men er i dag gått over til den enkle versjonen som er Pia.

Men for å gjøre det fancy ble navnet på stamtavlen PiaMia.

Så har vi Himmeltindens Jendor. Som nå skal bli avlshanne i Østfold.
Og her var det min datter som kom med navneforslaget.
Hun mente at; skulle han flytte sørover, så måtte han ha et ordentlig  nordnorsk, gammeldags navn.
Jendor forbinner iallefall jeg med en traus fiskermann...

Aino

Utlogget Kater&Ich

• tyggertyggis
  • Limt fast til stolen katt
  • Takket: 75
    • Vis profil
« Svar #18 på: 20 April 2006, 00:30:39 »
pusabeistet.
fyrst heit han Ørjan (ikkje mitt valg, men det var ein kompis som hadde han fyrst før han bestemmte seg for at han ikkje kunne takle ansvaret med ein katt.)
Då eg fekk katten kallte eg han pus. Eg som utlending har alltid likt den norske måten å tilkalle ein katt på, pus. Det høres søt og koseleg ut for tyske ører. Så var det ein nabo som kallte han kattabeistet.  også blei det ein mellomting til slutt, pusabeistet.

eg liker navnet fordi ein katt har både det søte i seg (pus), men ein katt har også klør og kan vera vrang og har sin eigen vilje. katten er jo eit rovdyr, ein tiger på fanget (beist). eg liker begge aspekter av ein katt og syns derfor at pusabeistet treffer det fullt og heilt. også er det den vestlandske "a-endinga" sjølvsagt.

han er øremarkert og registrert som "Pusabeist". Damo som registrerte han lo seg skakk. Og morsomt er det jo. :)

her i huset heiter han også "hans majestet" og "kongen".

heike
« Siste redigering: 20 April 2006, 05:15:56 av Kater&ich »

Utlogget catzy

• Skravlepus 2
  • Takket: 157
    • Vis profil
« Svar #19 på: 20 April 2006, 01:00:27 »
Ozzy heter Ozzy fordi han synger så høyt når han vil noe. Han hette Skofus ei lita periode før, når han var på sitt verste med sko og tåfis..  :fnis[1]: Nå kaller vi han bare Ozzy. Eller tåfiskongen når han sniffer på tåfisen til besøket.....  :hihi[1]: (Tåfiskongen er faktisk kallenavnet til en her jeg bor.. han har så forferdelig grusom TÅFIS!  :ad[1]: )

Shakira ble navnet på henne fordi hun vrikker slik på rompa når hun går. Også hun er veldig flink å synge til tider....  :humre:

Faramir er jo oppdretters valg av navn, og det er ene prinsen i Ringenes Herre. (Han som faren ville kaste på bålet og tenne på han, når han var i live, som den ene hobbiten redda, ER SÅ DÅRLIG Å FORKLARE!!!!  :icon_razz:)

Ja, det var mine.

:biggrin: