Skrevet av Emne: Nasse fiser...  (Lest 2189 ganger)

Utlogget Tussimor

• Medlem av Kesamen
  • Skravlepus 2
  • Takket: 189
  • Kjønn: Kvinne
    • Vis profil
Nasse fiser...
« på: 02 September 2006, 14:30:09 »
Familiens nyeste tilkomst driver å fiser endel! Har dette med maten han får eller kan det være noe gale? Han spier Iams tørrfor og Iams våtfor, ikke noe annet. Tussi har aldri prompet så mye som han Nasse, bare en og annen gang.. Kanskje det er fordi han er gutt? :hihi[1]:

Utlogget S.G.S

• Kattepratpuser
  • Skravlepus 3
  • Takket: 206
    • Vis profil
SV: Nasse fiser...
« Svar #1 på: 02 September 2006, 14:33:51 »
Mine to fiser mer hvis de får våtfor :fnis[1]:
Også lukter det eksrtra ille når de har vært på do  :412:

Utlogget Tussimor

• Medlem av Kesamen
  • Skravlepus 2
    • Vis profil
« Svar #2 på: 02 September 2006, 14:36:44 »
Nasse ble funnet ute i en grøft og var helt uttørket og utsultet når han kom til dyrebeskyttelsen. Han slet med blodig diare i begynnelsen, og alt rant rett igjennom. Det er vel syv uker siden han ble funnet, han er 14 uker nå.. Men nå spiser han godt og har fast og fin avføring. Hvilket for bør jeg bytte til?

Utlogget Marit

• Limt fast til stolen katt
  • Takket: 227
    • Vis profil
    • (N) Sunnaneng's
« Svar #3 på: 02 September 2006, 14:43:46 »
Nasse ble funnet ute i en grøft og var helt uttørket og utsultet når han kom til dyrebeskyttelsen. Han slet med blodig diare i begynnelsen, og alt rant rett igjennom. Det er vel syv uker siden han ble funnet, han er 14 uker nå.. Men nå spiser han godt og har fast og fin avføring. Hvilket for bør jeg bytte til?
Det er ingen grunn til å bytte, Nasses mage trenger ro nå, ikke noe forbytte. Etter det han har vært igjennom, er det ikke rart at magen er litt i ulage. Forbytte vil bare forsterke problemene. Forsøk å gi litt mindre våtfor.
Mvh Marit

"Until one has loved an animal,
a part of one's soul remains unawakened."
Anatole France

Utlogget Tussimor

• Medlem av Kesamen
  • Skravlepus 2
    • Vis profil
« Svar #4 på: 02 September 2006, 14:49:42 »
Det er ingen grunn til å bytte, Nasses mage trenger ro nå, ikke noe forbytte. Etter det han har vært igjennom, er det ikke rart at magen er litt i ulage. Forbytte vil bare forsterke problemene. Forsøk å gi litt mindre våtfor.
Takk takk! Vi har to katter, de får 100g våtfor om dagen, en sånn porsjonspakke.. Burde de få enda mindre?

Utlogget Tussimor

• Medlem av Kesamen
  • Skravlepus 2
    • Vis profil
« Svar #5 på: 02 September 2006, 15:29:09 »
Men stakkars liten da  :icon_sad:
Så heldig han er som har fått et godt hjem i dag.
Nei,har han vært så alvorlig hemmet tidligere,så skal du så klart holde deg til det foret han har.
Det eneste jeg lurer på,har han masse avføring i forhold til hva han slags tørrfor han spiser? For da kan det hende han får feil for i forhold til sin mage.

Jeg ville kanskje kuttet ut våtforet likevel å sett om det kan hemme luftproblemene.

Du kan prøve litt youhurt naturell som kos i stedet for boksematen for å se om det hjelper? Snakk om en bitteliten klatt.
Det er mer enn dobbelt så mye avføring i kattedoen etter vi fikk Nasse, så det kan jo tyde på at han bæsjer endel. Han skal å få ny vaksine om en uke, så jeg kan jo høre hva dyrelegen sier da.. Skal ikke gi de våtfor de neste dagene og se om han slutter å fise.. (Ikke alltid like lett å vite om det er samboeren min eller Nasse som er den skyldige.. :biggrin:)

Utlogget catzy

• Skravlepus 2
  • Takket: 157
    • Vis profil
« Svar #6 på: 03 September 2006, 16:02:00 »
Noen katter fiser jo mer enn andre, mine fiser nesten aldri. Men om du synes det er unormalt mye, så kontakt dyrlegen. Hadde kutta ned på boksematen jeg også, og sett om det funker. Yoghurt naturell var et godt råd, men hold deg unna melk til han, siden han har hatt så mye magetrøbbel før.

Utlogget RenateW

• Super avhengig pus
  • Takket: 78
  • Ælske kjæresten min, beibin og pusekattan minj <3
    • Vis profil
« Svar #7 på: 16 Januar 2007, 13:56:15 »
Hvordan går det med fisinga til Nasse?

Jeg fiser ikke, men lurer på om jeg skal begynne med det når jeg ikke vil ha kos. Dina, hunden min, fiser, og da går alle unna henne...  :biggrin:

Charley

Utlogget Tussimor

• Medlem av Kesamen
  • Skravlepus 2
    • Vis profil
« Svar #8 på: 16 Januar 2007, 15:25:39 »
Nasse er blitt flinkere til å holde deg inne, men det hender det kommer noen smygere... Jeg trodde virkelig ikke dyr laget lyd når de prompet, men Nasse! Han promet skikkelig høyt her for en stund siden.- jeg lo sånn at jeg lå på gulvet å hylte! Skikkelig prompelyd!  :hihi[1]:

Tussi har forresten begynt å prompe mistenker vi henne for..  :icon_idea:

Utlogget RenateW

• Super avhengig pus
  • Takket: 78
  • Ælske kjæresten min, beibin og pusekattan minj <3
    • Vis profil
« Svar #9 på: 16 Januar 2007, 15:38:31 »
 :le[1]:

Forrige katten min, huspusen Clementz, var helt utrolig på fisinga. Han lå i fanget og var verdens søteste, men mista litt av sjarmen når han slapp disse smygerne sine. Det var ille altså!

Og Dina - hun høres! Nesten pinlig å ha folk på besøk vettu....  :rødmeja:

Det er bra at Tussi begynner å ta over oppgavene til Nasse da  :hihi[1]:

Utlogget Nemi79

• Super avhengig pus
  • Takket: 74
  • Rykkinn
    • Vis profil
« Svar #10 på: 20 Februar 2007, 23:44:55 »
Ally slipper smygere både titt og ofte, helst skal hun klenge på oss, så promper hun, og går  :hihi[1]:

Lillepus prompa skikkelig høyt  :hihi[1]: Trodde fere ganger det var mannen min, men det var nok den lille frøkna :morsomt: