Skrevet av Emne: I går skjedde det noe rart...  (Lest 1342 ganger)

Utlogget Tussimor

• Medlem av Kesamen
  • Skravlepus 2
  • Takket: 189
  • Kjønn: Kvinne
    • Vis profil
I går skjedde det noe rart...
« på: 01 September 2006, 16:12:46 »
Samboeren åpnet døren og der sto det en fremmed katt på utsiden, denne katten var tydeligvis selskapsyk så den tok en tur inn til oss.. Vi "kastet" Nasse inn på badet, for Tussi freste som bare juling, knurret gjorde hun også.. Denne andre katten brydde seg ikke noe særlig om fresingen til Tussi og forsatte litt innover i leiligheten.. Til slutt så kastet vi katten ut, Tussi var helt stresset. Når vi slapp Nasse ut fra badet begynte Tussi å knurre å frese på Nasse også? Hvorfor i alle dager gjorde hun det mot Nasse?...  :klø seg:
Den andre katten ble sittende utenfor døren å mjaue og skrape på døren en god stund.. Til tross for den kjipe velkomsten.. Aner ikke hvem sin katt det var, har ikke sett den før..  :icon_question:

Nova

• Gjest
SV: I går skjedde det noe rart...
« Svar #1 på: 01 September 2006, 16:14:57 »
Så katten sunn og frisk ut, eller så det ut som den har vært ute en god stund?
Hvis den så "forlatt" ut, synes jeg du skal ta den inn og gi den vann, og kanskje prøve å finne eierene? :icon_wink:

Utlogget Tussimor

• Medlem av Kesamen
  • Skravlepus 2
    • Vis profil
« Svar #2 på: 01 September 2006, 16:34:45 »
Hmm, den så ut som en vanlig huskatt.. Kanskje litt skitten, men nå er jo våre bare inne..   :icon_idea: Så to små jenter som bar på katten når jeg kom hjem fra jobb, men det kan jo bare være tilfeldig?...
Hvis h*n kommer tilbake skal h*n få litt vann og sånn..
Men hvorfor i alle dager freste og knurret Tussi på Nasse etterpå?

Utlogget lineo

• Sjefskatt
  • *
  • Takket: 54
    • Vis profil
    • våre puser
« Svar #3 på: 01 September 2006, 16:49:23 »
Jeg tror det bare har med litt usikkerhet å gjøre. Da vi fikk hjem den minste pusen her begynte jo hele gjengen her plutselig å frese mot hverandre. hele rangordningen blir jo i ulage og kattene blir forvirret. Men etter kort stund gir det seg jo igjen og alt er tilbake til normalen.

Utlogget Tussimor

• Medlem av Kesamen
  • Skravlepus 2
    • Vis profil
« Svar #4 på: 01 September 2006, 16:52:20 »
Oki! Vi be jo veldig bekymret med en gang! At Tussi ikke ville være venn med nasse lengre..  :icon_sad: Men det gikk fort over..

Utlogget lineo

• Sjefskatt
  • *
  • Takket: 54
    • Vis profil
    • våre puser
« Svar #5 på: 01 September 2006, 16:54:26 »
 :bigarmhug: Det var bra.

Utlogget Lilah

• Avhengig pus
  • **
  • Takket: 26
  • Fra Vestfold og er 24 år
    • Vis profil
    • Lilah
« Svar #6 på: 01 September 2006, 17:00:59 »
Det har skjedd med mine flere ganger. Mustang freser på alle katter han føler seg truet av ute og noen ganger (hvis han har blitt skremt) freser han på Mjauritz også.
Kanskje det er fordi de ikke  er helt seg selv/stressa? Mine er hvertfall perlevenner, så tror ikke du har noe å bekymre deg for    :wink[1]:

Ang. den katten som kommer på besøk, så burde du være sikker på at den ikke ha noen eier før du gir den mat og vann. Han største min er veldig selskapssyk mot alle og går gjerne inn andre steder. Tror ikke noen gir han mat og sånn, for det er lett å se at han har eier, men jeg ville ikke syntes noe om det hvis noen mata han.

Utlogget Tussimor

• Medlem av Kesamen
  • Skravlepus 2
    • Vis profil
« Svar #7 på: 01 September 2006, 17:08:39 »
Må ta en kikk på katten neste gang hvis den stikker innom..
Jeg drømte om den i natt,  :fnis[1]:  At den hadde en sånn beholder på halsbåndet, og når jeg åpnet så kom det ut masse bilder av katten og hvor den bodde. Når jeg dro dit i drømmen så ville de ikke ha katten og så hadde vi plutselig en katt til.. haha!

Nova

• Gjest
« Svar #8 på: 01 September 2006, 17:29:59 »
Uansett om noen eier den eller ikke, så kan man mate den hvis man mener den ser medtatt ut. Man kan ikke la være å mate en katt hvis den er sulten og sliten, og ikke minst vann! Men man har et ansvar for å finne eieren! :icon_smile:

Utlogget Kitziee

• Skravlepus 1
  • **
  • Takket: 55
  • Savner å ha pus i hus.
    • Vis profil
« Svar #9 på: 02 September 2006, 11:20:35 »
Om du ser igjen de jentene som bar på katten så hør om det er de som eier katten. Unger går vel ikke rundt å bærer på fremmede katter håper jeg? Vann kan du trygt gi den, mat ville jeg ventet med til du finner ut om den har et hjem i nærheten eller ikke. Sett i allefall maten ut til den, ikke ta den inn og mat den derifra. Da vil den nok i allefall komme til å oppsøke deg i ettertid. ;)