Skrevet av Emne: Dyreklinikker i Kristiansand  (Lest 9947 ganger)

Utlogget Christine

• Skravlepus 4
  • Takket: 423
  • Kjønn: Kvinne
    • Vis profil
Dyreklinikker i Kristiansand
« på: 10 April 2005, 13:19:01 »
Erfaringer med 2 dyreklinikker i Kristiansand

Kristiansand dyreklinikk  og Sørlandets dyreklinikk.

Sitat
Vi brukte Kristiansand dyreklinikk først, var sånn passe fornøyd så lenge det bare gikk i standard ting som vaksiner, det var først da kattene ble syke vi reagerte.

Punkt 1.
Ikke rent nok, sprøytespisser og masse hår og væske fra andre dyr lå der da vi tok med kattene våre inn :?

Punkt2.
Stor forskjell på kvaliteten på de som jobber der, det var kun ei jente jeg var fornøyd med, nemlig Siv Finstad, skulle ønske hun jobbet der som vi er nå....

Punkt 3.
Er ikke den billigste klinikken jeg har vært borti akkurat.

Punkt 4.
Han som eier klinikken er han vi er mest misfornøyd med, og som trolig gjorde at den ene katten vår ikke overlevde....

Sitat
Sørlandets Dyreklinikk bruker vi nå.

Punkt 1.
Rent og pent, de vasker til og med buret ditt før du henter katten igjen.

Punkt 2.
Stor god plass

Punkt 3.
Favorittveterinæren min jobber der ( Gunn Helen Robstad ) Hun jobber også i dyreparken som veterinær :wink:

Punkt 4.
Jeg er fortsatt fornøyd etter å ha vært der 3 ganger

Punkt 5.
Joda, er ikke billige disse heller, men de har iallefall bedre kvalitet på tjenestene sine, og det er viktigst!
En katt er ikke "bare" en katt, det er noe av det beste man kan oppleve, ren kjærlighet!

http://potespor.spreadshirt.net

monica

• Gjest
« Svar #1 på: 17 Mai 2005, 14:38:10 »
kristiansand dyreklinikk? hvor er det? sørlandets dyreklinkk, er det den ved sørlandssenteret?
Jeg tror det var på kristiansand dyreklinikk vi var på en gang med undulaten vår og pusen vår. De slengte undulaten ned i en kasse så det dunket(og pipen var bedøvet), han var absolutt ikke noe flink med den synes jeg..
Når vi kom å hentet katten så hadde hun blod på hele foten(hun hadde fått sprøyte der) og buret var helt tilgriset av blod..
alle 5 kattene til naboen døde under narkose hos han også, de skulle bare steriliseres/kastreres :shock:

Utlogget Christine

• Skravlepus 4
    • Vis profil
« Svar #2 på: 17 Mai 2005, 16:51:11 »
Den klinikken som heter Kristiansand Dyreklinikk ligger på Lund, ikke så veldig langt fra sentrum altså.

Trist å høre historien din, han som eier den klinikken er veldig hardhendt med dyr, og jeg tør ikke gå til ham lenger....

Siv Finstad er den eneste jeg stoler på der :thumbsup:
En katt er ikke "bare" en katt, det er noe av det beste man kan oppleve, ren kjærlighet!

Utlogget cyberkit

• Fin pus
  • Takket: 0
    • Vis profil
    • http://www.norsk-museklubb.com
« Svar #3 på: 02 Juni 2005, 11:29:51 »
hvilke dyrleger i kristiansand kan man gå til og betale med faktura istedenfor kontant?
Ayla

Utlogget Christine

• Skravlepus 4
    • Vis profil
« Svar #4 på: 02 Juni 2005, 15:23:05 »
Har aldri betalt med faktura hos dyrlegen, men hvis det er i en krisesituasjon så kan de vel ikke nekte deg tror jeg...Prøv å ring Sørlandets Dyreklinkk :hilse: de er kjempekoselige.

Utlogget cyberkit

• Fin pus
    • Vis profil
    • http://www.norsk-museklubb.com
« Svar #5 på: 02 Juni 2005, 20:19:03 »
å dra helt ut til sørlandsparken med to unger og en katt på buss er litt vanskelig..tar nesten en time hver vei.. :?:

men vi fikk iallefall kommet oss til dyrlegen :thumbsup:
Ayla

Utlogget 9na

• Fin pus
    • Vis profil
« Svar #6 på: 03 Juni 2005, 01:40:01 »
Har alltid bare brult ABC dyreklinikk ved Lumber i Vågsbygd,er storfornøyd med dem uansett hva slags dyr jeg skal ut dit med

Utlogget gunlaug

• Fin pus
  • Takket: 1
    • Vis profil
« Svar #7 på: 13 August 2005, 15:59:45 »
Gikk til Kristiansand Dyreklinikk tidligere, men var ikke fornøyd, bortsett fra når Siv Finstad behandlet Smokey. I går var det tid for den årlige vaksinen og jeg hadde
bestilt tid hos Vennesla Dyreklinikk. Hyggelige jenter og Smokey var fornøyd han og :thumbsup: . Denne klinikken er nokså nystartet, de har avdeling på Evje fra
før. Letter vei for oss som bor i Songdalen. :hilse:
Gunlaug

Utlogget Sjallabajs

• Fin pus
  • Takket: 1
  • Iris
    • Vis profil
SV: Dyreklinikker i Kristiansand
« Svar #8 på: 09 August 2007, 19:49:10 »
Jeg ringte Kristiansand Dyreklinikk for å få gitt henne en revaksinasjon. Spurte også om kastrering og ID. De sa at kastrering ikke var en mulighet for hunnkatter. Damen jeg snakket med sa at de kun fjernet eggleder, og at det ikke var mulgi å få livmoren fjernet. Da jeg spurte om alder, sa de at det ikke var noe problemog at de kunne ta alt på samme besøk.
Jeg har i ettertid forhørt meg med flere dyrleger og kattevante mennesker og de har alle påpekt at hun er enda alt for ung og at det er helt klart det beste om livmor og eggstokker hadde blitt fjernet for å unngå problemer som livmorkreft. betennelser og løpetid senere.
Jeg har også hørt at det er spesiellt ille for persere, å kastreres i for ung alder, fordi de ofte utvikles langsomere enn andre katteraser og kan lett få urinstein.

De anbefalte meg også øremerking og ikke Microchip. Da jeg hentet henne hadde hun store sjenerende tattoveringer i BEGGE ørene, noe alle jeg har snakket med sier er svært spesiellt. Jeg hørte også i ettertid at det ikke lenger finnes noe register for øremerking, men han sa at han hadde opprettet sitt eget register (Hva om jeg mister katten en annen plass enn i Kristiansand?)
Kan jo heller ikke ha med katten til utlandet uten chip.

Da jeg ringte opp for å snakke mer om dette ble jeg blankt avvist og fikk beskjed om at de heller ville bruke tid på de fornøyde kundene, enn på meg.
Dyrlegen sa at livmoren ville krympe og at hun ikke kom i løpetid osv, noe dyrlegen på sørlandsparken aldri hadde hørt om.
« Siste redigering: 15 Mars 2014, 17:22:04 av Monica »

Utlogget miss

• Tidygirl
  • Kattepratpuser
  • Skravlepus 4
  • Takket: 257
    • Vis profil
« Svar #9 på: 09 August 2007, 21:12:12 »
For en klinikk!!!

Utlogget Christine

• Skravlepus 4
    • Vis profil
« Svar #10 på: 10 August 2007, 14:05:42 »
Eieren av klinikken er ikke god nei....og det er som regel de som har vakt i helgene  :icon_mad: ( Krysse fingre og tær for at ikke pusene blir syke i helligdager  :x-fingre[1]: ) Tror nesten vi hadde reist til et annet fylke og fårr de behandlet i så fall  :icon_idea:

Utlogget becke

• Sjefskatt
  • *
  • Takket: 35
    • Vis profil
« Svar #11 på: 10 August 2007, 14:08:32 »
trenger du vel ikke :fnis[1]:

Storm dyreklinikk skal visstnok stille opp når du og dyret ditt trenger hjelp, alle dager :biggrin: hun kommer også på hjemmebesøk! http://www.stormdyreklinikk.no/

Utlogget Christine

• Skravlepus 4
    • Vis profil
« Svar #12 på: 10 August 2007, 14:13:49 »
Tusen takk for tipset Becke  :bigarmhug:  Skal ha henne i minnet, vil mye heller reise noen ekstra mil enn å besøke Kristiansand Dyreklinikk igjen  :hjelphvaharjeggjort:
« Siste redigering: 10 August 2007, 14:26:00 av Christine »

Utlogget becke

• Sjefskatt
  • *
    • Vis profil
« Svar #13 på: 10 August 2007, 16:54:08 »
har jo også Dyredoktorn mandal nå, som ligger midt i Mandal sentrum, men vet ikke om de er like fleksible.. Hun som er veterinær der er styremedlem i dyrebeskyttelsen Mandal..  Mandal dyreklinikk er også greie, var der jeg kastrerte kattene mine..

Utlogget becke

• Sjefskatt
  • *
    • Vis profil
« Svar #14 på: 14 August 2007, 07:14:13 »
Var å pratet med hun som har Storm dyreklinikk i går, for et par dager siden hadde hun stått opp og operert en hund midt på natta :) Tror også hun er nokså billig. Eksempelet hun brukte selv var at hun til vanlig tok 350 for en undersøkelse av en hund. Når hun er på vakt tar hun dobbel pris, altså 700.. I Kristiansand tok de 2300 (tror jeg det var) for undersøkelse av en hund hvis du brukte vakttjeneste... Så kan nok mulignes lønne seg å gå der... Selv om hun antagligvis måtte sette opp prisene noe hvis hun en dag skulle begynne å ansette folk.

Utlogget MsPlum

• Spretten katt
  • Takket: 8
  • Kristiansand
    • Vis profil
« Svar #15 på: 15 August 2007, 21:59:20 »
Jeg har aldri vært på kristiansand dyreklinkikk. Har blitt advart mot å dra dit.

Jeg var på sørlandet dyreklinikk og kastrerte sokrates og stripe. Det var sikkert helt greit, men jeg syns ikke noe om å levere kattene til damen i resepsjonen og hente dem der igjen noen timer senere. Jeg så ikke snurten til en dyrlege.

Nå bruker jeg bare ABC. Jeg er virkelig fornøyd med dem. De tar godt vare på både mennesker og dyr. Alle der nede er superhyggelige!  Og de har døgnvakt.

Sigurd er fantastisk med katter.

Eneste problemet er kontant betaling, men jeg syns ikke de er dyre. Måtte ned i hurten og styrten med sokrates for en stund siden. Han ble lagt i narkose og fikk sydd 5 sting i en fot. Vi var der nede i 2 timer og hadde full service hele tiden - betalte 1100,- var nede uka etterpå for å sjekke/bytte bandasje 0,- Var nede uka etter det igjen, nok en gang for å sjekke/bytte bandasje 0,-

Normalt tar de 400,- for konsultasjon, men så sjekker de også dyret nøye.

http://www.abc-dyreklinikk.no/

Jeg anbefaler disse på det aller varmeste!
Fokuser alltid på de viktige tingene i livet. Som for eksempel berlinerboller :)

Utlogget Christine

• Skravlepus 4
    • Vis profil
« Svar #16 på: 16 August 2007, 09:32:32 »
Er disse jeg skal prøve i høst, har hørt mye bra om dem, og er ikke helt fornøyd med klinikken i Vennesla lenger ( nye ansatte som jeg ikke er helt fortrolig med, pluss Garfield ikke likte han mannen som behandlet ham sist  :icon_frown: Har en ganske så sta katt som vet hva han vil  :humre: Garfield trenger også en som har bedre peiling på alderdom og tenner, følte ikke vi fikk skikkelig undersøkelse sist på Vennesla )

Utlogget enurweb

• Kattunge
  • **
  • Kjønn: Mann
    • Vis profil
« Svar #17 på: 24 September 2007, 15:48:16 »
Ser det er lenge siden selve tråden ble startet... Hvordan er erfaringene med Sørlandets Dyreklinikk pr. dags dato?

Er dem flinke og renslige men kanskje litt dyre? Bare lurer på hvorfor noen vurderer å gå fra Sørlandets til ABC om de er flinke på Sørlandets :)

Grunnen til at jeg lurer er at jeg i dag bestillte time hos lille Simba på 4-5 måneder hos Sørlandets nå nettopp og han trenger en litt grundig undersøkelse da jeg tror noe kan være galt.

Noen tips man kan ta med seg til vetrinæren som jeg bør ta opp med dem?

Utlogget Christine

• Skravlepus 4
    • Vis profil
« Svar #18 på: 24 September 2007, 15:54:09 »
Skal si fra når vi har prøvd ABC  :wink[1]:
Sørlandets dyreklinikk er helt ok de, men ja...prisen er drøy  :icon_frown: ( og kanskje litt upersonlig til tider  :icon_frown: )

Utlogget hegemyr

• Kattunge
  • **
    • Vis profil
Sv: Dyreklinikker i Kristiansand
« Svar #19 på: 15 Mars 2014, 10:35:32 »
Jeg har fjernet navnet hans, erstattet det med ###, selv om han selv og Arnfrid Robstad har lagt navnet ut offentlig. Dette midlertidige svaret er det Arnfrid Robstad som har lagt ut på dyrenes beskytter side.
Arnfrid Robstad; Svar fra veterinær ######### på Klage fra Hege Myrhaug. ######### følger ikke vår Facebookside, jeg ber derfor alle avstå fra videre diskusjon om denne saken på vår side. Arnfrid
Her er svaret:
Mange interessante aspekter rundt lovverket som du tar opp i ditt brev.
Dette er kun en kortversjon og et midlertidig svar i påvente svar fra Mattilsynet.
Det er viktig å forstå at dyreeiere og veterinærer har to forskjellige ståsteder. Du er dyreeier og har ditt ansvar, og jeg som veterinær har et annet ståsted i henhold til mine kunnskaper om alvorlig syke dyr, og dyrevelferdsloven.
Jeg har full forståelse for at du var glad i katten din, og var fortvilet over at den var så syk, men når du oppsøker meg som veterinær, bør jeg ikke forlenge livet til et dødende dyr for eiers skyld. Jeg må se på allmenntilstanden og vurdere om det er etisk riktig å la dyret leve i henhold til min faglige vurdering, eller om det bør avlives på en dyrevelferdsmessig forsvarlig måte.
Litt mer info om katter med blodpropp.
Diagnose: Blodpropp med lammelse i bakparten. (aortathromboembolisme) med hjertesvikt (Hypertrofisk kardiomyopati)
Kattene har store smerter og er veldig ustabile.
Ny blodpropp kan ramme hjerte og gi akutt død.
All fagliglitteratur viser elendig prognose og store smerter.
« på: 16 November 2012, 12:45:32 » klippet fra Google med søkeord blodpropp, katt , prognose
I større grad enn tidligere, vil jeg nå oppfordre eier til å avlive dyr som lider i henhold til §1 i dyrevelferdsloven.
Dersom jeg ikke greier å overbevise eier om at dyret lider i løpet av noen få minutter midt på natta, og jeg selv er overbevist om at dyret lider, må jeg noen ganger bruke Mattilsynets varslingsknapp. Skriver dette for å fortelle deg at jeg virkelig bryr meg om dyr, og om at de ikke skal lide delevis på grunn av eiers manglende faglige innsikt om en spesiell lidelse.
Saken er oversendt Mattilsynet og det kan det ta flere uker før du får et svar og en konklusjon fra dem. Jeg har blitt gjort oppmerksom på at du har lagt ut klagen på sosiale medier og på Dyrenes Beskytter Kristiansand sin Facebookside.
Uttalelsene dine om meg er både trakasserende og støtende for meg, og blir vurdert juridisk. Har informert Marin Ramstad i styret om ditt innlegg på facebook og samt at jeg tar kontakt med Arnfrid Robstad om saken.
Dine sterkt følelsesmessige og trakasserende ytringer, styrker neppe din sak hos Mattilsynet.
Som nevnt er dine dine synspunkter lagt ut på sosiale medier og blitt sett av mange uten at jeg her kan kommentere det og dette er i mine øyne trakassering.
Noen lover:
Kapittel IV. Avsluttende bestemmelser (§§ 38 - 40)
§ 1.Formål
Formålet med loven er å fremme god dyrevelferd og respekt for dyr
§ 4. Hjelpeplikt
Enhver som påtreffer et dyr som åpenbart er sykt, skadet eller hjelpeløst, skal så langt mulig hjelpe dyret. Dersom dyret er et dyr fra dyrehold eller storvilt, og det ikke er mulig å yte god nok hjelp, skal eieren eller politiet varsles umiddelbart.
Dersom det er åpenbart at dyret ikke kan leve eller bli friskt, kan den som påtreffer dyret avlive dette med det samme. Dyr fra dyrehold og storvilt skal ikke avlives i henhold til denne bestemmelsen dersom det lar seg gjøre å få tak i eieren, veterinær eller politiet innen rimelig tid.
Sender kopi til Arnfrid Robstad.
Har ellers kopiert tråder du har på facebook.
Har ellers hatt uformelle samtaler med personer i Mattilsynet sentralt for å sjekke at mine tanker og handlinger er i tråd med lovverket for veterinærer som driver med smådyrpraksis.
Har drevet med smådyrpraksis og stordyrpraksis i 25 år og har vært vitne til mange dyretragedier og mener at i denne saken har dine følelser tatt overhånd og at det ikke lenger er saklige innspill fra din side.
Et foreløpig svar.
Legg gjerne dette ut på Facebook sammen med øvrige kommentarer.
Hilsen
#### #### #########
veterinær
for 22 timer siden · Liker