Skrevet av Emne: Charley skal til dyrlegen...  (Lest 4306 ganger)

Utlogget RenateW

• Super avhengig pus
  • Takket: 78
  • Kjønn: Kvinne
  • Ælske kjæresten min, beibin og pusekattan minj <3
    • Vis profil
Charley skal til dyrlegen...
« på: 30 August 2006, 20:16:52 »
På Mandag skal lille Charley'n min til dyrlegen.
Han har en vekstdeformitet som gjør at frempotene hans står utovervendt. Viste jo om dette da jeg kjøpte han, men da var jeg allerede så forelsket i han at jeg måtte ha han. Men det ser dessverre ut til å ha blitt litt verre.... Charley har det ikke vondt, og leker og er lykkelig, men det kan jo forandre seg med tiden.
På helseattesten står det " Lateral deviasjon av begge fremben nedenfor carpus. Utoverrotasjon av carpus..." Huff og huff. Skal visstnok kunne opereres da, men jeg er så redd pusen min skal få det vondt.

Er det noen som har kjennskap til dette med deformerte ben, og om det er muligheter for å vokse det av seg?! ???
Måtte bare bestille time hos veterinæren i dag,for jeg klarer ikke gå å bekymre meg. Men det er alt for lenge til Mandag!!!!!!!!!!!!!!!   :grine:

Renate

Utlogget S.G.S

• Kattepratpuser
  • Skravlepus 3
  • Takket: 206
    • Vis profil
SV: Charley skal til dyrlegen...
« Svar #1 på: 30 August 2006, 20:22:05 »
Stakar lille vennen da  :icon_sad:
Det er jo godt han ikke har vondt da i allefall  :)
Håper alt går bra med han videre, med eller uten deformerte ben  :bigarmhug:

Utlogget Alette

• Skravlepus 1
  • **
  • Takket: 109
    • Vis profil
    • (N) Hailstorms
« Svar #2 på: 30 August 2006, 21:42:54 »
Hvor gammel er han da? Hvis han fortsatt vokser er det alltids en mulighet for at beina kan rette seg ut litt, eller "gå seg til". Uansett tror jeg det er veldig lurt at du tar ham til veterinær, slik du skal. Da kan man få tatt røntkenbilder og kanskje se bedre hvordan deformeringen ser ut, og få en prognose/plan på hva som kan gjøres for han framover. Lykke til! :icon_wink:

Utlogget RenateW

• Super avhengig pus
    • Vis profil
« Svar #3 på: 30 August 2006, 22:10:31 »
Hvor gammel er han da? Hvis han fortsatt vokser er det alltids en mulighet for at beina kan rette seg ut litt, eller "gå seg til". Uansett tror jeg det er veldig lurt at du tar ham til veterinær, slik du skal. Da kan man få tatt røntkenbilder og kanskje se bedre hvordan deformeringen ser ut, og få en prognose/plan på hva som kan gjøres for han framover. Lykke til! :icon_wink:

Charley blir 4 måneder den 5 september, og han har jo mange år å vokse på enda (han er maine coon  :)). Jeg blir liksom litt bekymra på om det kan bli litt belastning for han om han blir veldig tung, han er allerede 2,7 kilo... Håper det jeg som er "hysterisk mor"......  :icon_frown:

Utlogget Ulla

• Administrator
  • Skravlepus 4
  • Takket: 660
  • Potespor i våre hjerter
    • Vis profil
« Svar #4 på: 05 September 2006, 19:46:41 »
Hvordan gikk det med Charley i går?

Utlogget RenateW

• Super avhengig pus
    • Vis profil
« Svar #5 på: 06 September 2006, 09:18:10 »
Hvordan gikk det med Charley i går?

Heia!

Nå har jeg jo allerede prata med deg, men kan legge ut et svar så kan andre også se hvor traumatisk en opplevelse jeg hadde.....  ::)

Dyrlegen jeg gikk hos var såarrogant og ufin at jeg har ikke opplevd maken.
1) Han herma etter meg når jeg sa at  jeg var bekymra for Charley
2) Han påsto at det måtte være innavl, men jeg fortalte han jo at faren er importert fra Finland og moren fra Storbritannia, så det syntes jeg hørtes fantastisk ut... Han trakk seg litt på den da...
3) Det kom en pleier inn å sa "Nei gud, for en skjønn maine coon!!". Da svarte veterinæren noe slik som at "Neimen, se på bena hans da!" og begynte å herme etter fotstillinga til Charley, og skjære grimaser og greier.... HALLO???!!!!

Da begynte jeg å gråte.....  :leiseg:

Ikke kunne de gi meg noe svar heller, han var mest opptatt av å påpeke hvor rar han syntes pusen var. Men kjære vene, jeg ser jo at bena hans står vridd utover, med det bryr meg jo ikke så lenge han ikke har det vondt, og ikke skal han avles videre på heller.

De skulle sende røntgenbildene rundt til andre veterinærer og forhåpentligvis få et svar da, men når de ringer med resultatet skal jeg fortelle dem om hva jeg mener om behandlinga vi fikk, og han får IKKE borti pusen min igjen...

Høres ikke så ille ut når jeg skriver det slik, men syns virkelig at han behandla oss dårlig. Mener, man må jo behandles med respekt når man kommer med et dyr man er bekymret for.
Hans, samboern, har jo vært der tidligere med hunden, for vaksiner og slikt, og da hadde de vært så trivelige. Ikke like stor forståelse for en jente med en katt sikkert........   :icon_mad:

JP

• Gjest
« Svar #6 på: 06 September 2006, 09:25:22 »
Det der var skikkelig barnslig og helt uaksebeltabel oppførsel!!!!!!  :icon_mad:
Er ikke noe rart man begynner å gråter, når en dyrlege står der å mobber katten din som du føler all verdens kjærlighet for :skjelveleppe:
Off, nå ble jeg skikkelig irritert og jeg kan føle frustrasjonen du helt sikkert følte der og da  :icon_sad:

Utlogget Busta

• Administrator
  • Skravlepus 4
  • Takket: 301
    • Vis profil
« Svar #7 på: 06 September 2006, 09:41:54 »
Fy flate for en tosk at av dyrlege! Gjøre narr av katten, hva ligner det? Tydelig at denne personen har satsa på feil yrke her i livet.  :icon_mad:

Skjønner godt at du ble lei deg og ikke vil ha noe mer med den fjotten å gjøre, og det synes jeg du skal fortelle han. Og sladre til ALLE du kommer over om den elendige behandlinga du fikk, for sånne ting er helt uakseptable og fortjener å komme ut.

Håper du har en annen dyrlege i nærheten, så du slipper å oppleve noe sånt igjen.  :icon_sad:

Utlogget S.G.S

• Kattepratpuser
  • Skravlepus 3
  • Takket: 206
    • Vis profil
« Svar #8 på: 06 September 2006, 09:52:10 »
Det der burde du la folk få høre om, snakk så mye dritt du kan om den dyrlegen  :icon_mad:
Vi går vel ikke til en dyrlege for å bli behandlet slik  :skjelveleppe:
Så lenge ikke pusen din har vondt så er det ikke viktig hvordan bena står  :icon_sad:
Vi er jo glade i dyra våre uansett  :love:
Vil gi dere  :bigarmhug: og kos deg med Charley  :icon_smile:

Utlogget RaraAvis

• TheCrazyCatLady
  • Moderatorpusene
  • Skravlepus 4
  • Takket: 343
  • Meeko og Belle er alltid i <3 mitt
    • Vis profil
    • Life of Crazyness
« Svar #9 på: 06 September 2006, 10:34:40 »
Næmmen hallo da !  :o Nå har eg aldri hørt på makan! Fysj  :icon_mad:

Eg er enig med de andre her, fortell dette til alle dine venner som har dyr, og få dem fra å gå dit, deg har eg gjort med vetrinæren som steriliserte hanpusen min!

Kanskje du også burde gå til en annen dyrlege og få dem til å se på charley? vet det ikke er billig, men det hjelper kanskje å få høre ka en seriøs dyrlege sier?

:bigarmhug:
How you behave toward cats here below determines your status in Heaven. ~ Robert A. Heinlein
Dyrebeskyttelsen Norges lokalavdelinger
Jeg og 2 venner blogger om livene våre

Utlogget RenateW

• Super avhengig pus
    • Vis profil
« Svar #10 på: 06 September 2006, 10:41:10 »
Næmmen hallo da ! :o Nå har eg aldri hørt på makan! Fysj :icon_mad:

Eg er enig med de andre her, fortell dette til alle dine venner som har dyr, og få dem fra å gå dit, deg har eg gjort med vetrinæren som steriliserte hanpusen min!

Kanskje du også burde gå til en annen dyrlege og få dem til å se på charley? vet det ikke er billig, men det hjelper kanskje å få høre ka en seriøs dyrlege sier?

:bigarmhug:

Jepp, må nok prøve en annen ja! Kostnadene er ikke så nøye, jeg vil bare det beste for Charley. Det får koste hva det koste vil  :icon_rolleyes:

Har også sladra til gud og hvermann.... Er så forbanna på den mannen!!!  :icon_mad: :icon_mad:

Utlogget Mathea

• Sjefskatt
  • *
  • Takket: 37
    • Vis profil
« Svar #11 på: 06 September 2006, 13:42:56 »
:( Makan til dyrlege!! Lykke til med en anen  :icon_sad:
Mathea :)

Utlogget lineo

• Sjefskatt
  • *
  • Takket: 54
    • Vis profil
    • våre puser
« Svar #12 på: 06 September 2006, 16:47:26 »
nei men herregud for en oppførsel på en dyrlege da :icon_mad: Det går jo ikke an å ha så lite repekt for hverken mennesker eller dyr.
 Det er da man får lyst til å henge opp en lapp med "ikke gå til denne dyrlegen"  skrevet på døra hans :fnis[1]:
Lykke til med å finne en annen :icon_sad:

Heidi K

• Gjest
« Svar #13 på: 06 September 2006, 19:57:44 »
 :icon_eek: :icon_eek:

Fy for en dyrlege!  :icon_mad:

Fortell han hva du mener når han ringer og gjerne det at du forteller alle om den dårlige behandligen du fikk der.

Makan!  :icon_mad:

ellenh

• Gjest
« Svar #14 på: 06 September 2006, 20:01:50 »
Det der er det mest vanvittige jeg har hørt! Det er nesten komisk at en voksen mann, en dyrlege i tillegg, hermer etter både katten og eieren! Tenk at han ikke engang tok deg på alvor da du sa du var bekymra men bare herma etter deg? Jeg tror jeg hadde eksplodert om jeg hadde vært der. Og at han herma etter katten er jo bare sjukt. Mannen må være sjuk, det kan ikke være noen anna forklaring på dette.
Er det ikke noe sted du kan klage til? Leger kan man jo klage inn til fylkeslegen. Denne dyrlegen burde helt klart klages inn for tilhørende organ!!!

Kismet

• Gjest
« Svar #15 på: 07 September 2006, 12:09:42 »
Hva i all verden ? Det er det verste og mest uprofesjonelle jeg har hørt på lenge !!!

Utlogget Kitziee

• Skravlepus 1
  • **
  • Takket: 55
  • Savner å ha pus i hus.
    • Vis profil
« Svar #16 på: 07 September 2006, 22:50:04 »
Ufattelig at en voksen mann, atpåtil på jobb kan oppføre seg slik mot kundene sine.  :icon_mad: Virkelig lavmålt!! Han burde være der for å hjelpe deg og å og å støtte deg i denne situasjonen, ikke å gjøre narr av hverken deg eller pusen din.  :icon_sad:

Utlogget Katrine

• Skravlepus 4
  • Takket: 329
    • Vis profil
« Svar #17 på: 07 September 2006, 23:35:54 »
Er det mulig ......... :icon_mad:

Utlogget -Lize-

• Luke, Leia & Mischa.
  • Avhengig pus
  • **
  • Takket: 86
  • Cats rule!
    • Vis profil
    • Russian Blue
« Svar #18 på: 08 September 2006, 11:18:07 »
Jøss!! Er det mulig?!?! :icon_eek:
Sier som de andre her: spre ordet om denne tosken!
Det går da ikke ann å oppføre seg slik!! :icon_mad:

Utlogget Pernillepia

• Koseklumpen
  • Takket: 21
  • Whitney of Maomar (Pippi)
    • Vis profil
« Svar #19 på: 08 September 2006, 14:40:50 »
Barnslig og ufint av den dyrlegen.  :icon_mad:
Bytt dyrlege, håper du finner "verdens beste" dyrlege.  :icon_smile: