Skrevet av Emne: Forsikring av katten din  (Lest 51765 ganger)

Heidi K

• Gjest
SV: Har du forsikret din katt?
« Svar #60 på: 26 April 2006, 15:40:51 »
Jeg har forsikret mine katter, det var min første katt, en skikkelig ulykkeskatt, som fikk meg på den tanken. Jeg har forsikret dem i Gjensidige og skulle skifte over til Agira for litt siden. Men så viste det seg at agira egentlig ikke var så mye bedre for mine behov, faktisk var det mye dyrere hvis ulykken først skulle være ute! Man må betale minst 900 kr i egenandel, så småskader og små sykdommer dekkes rett og slett ikke. Agira dekker med andre ord fra 900 kr og oppover, men f.eks. da Ulla fikk infeksjon i operasjonssåret etter steriliseringen, og det kom på 700 kr måtte jeg ha dekket det selv.
Ulla har jo hatt urinveisinfeksjon en gang, noe jeg opplyste om da jeg bestilte agira. Da jeg fikk tilsendt papirene hadde de faktisk tatt forbehold om urinveissykdommer og komplikasjoner eller følger rundt dette. Det betydde at om Ulla fikk urinveisinfeksjon igjen, eller noe rundt urinveiene, ville de ikke dekke dette. Det synes jeg var rimelig spesielt, slik er det ikke i Gjensidige.

Jeg tror agira er best på rasekatter og de forsikringene som trengs i forb med avl og oppdrett. For meg fungerer gjensidige best.

Jeg syns Agria har gode vilkår jeg. Har både huskatt og rasekatt der. Men hvis du har betalt for en operasjon og fått dette på forsikringen og du må tilbake pga sår, inngår dette i samme forsikringsoppgjør. Innen 100 dager gjelder det på samme oppgjør.

Syns det er knall at i Agria (med Optimal) at jeg får dekket pr. år: 45000,- til vet.utgifter, 5000,- rehabilitering og 2000,- til medisiner.

Jeg måtte jo operere Frost og var inne etterpå pga et opphovnet sår i buken o.l.  - null problem. Og Agria ordnet det slik at jeg slapp å betale alt hos dyrlegen, men bare egenandelen.

Utlogget BennyJao

• Kattunge
  • **
  • Takket: 0
  • Kjønn: Kvinne
    • Vis profil
    • I believe
« Svar #61 på: 27 April 2006, 08:57:40 »
Er i tvil. Jeg har bare ei katte. Og har IKKE tenkt å skaffe meg noe rasekatt. Da jeg ikke har lyst og råd til det.  Men ca 600 kr i året er jo ikke så ille, men går det an å dele opp beløpet tro?

Siljepilje

• Gjest
« Svar #62 på: 27 April 2006, 09:27:34 »
Det er fullt mulig å dele opp beløpet :icon_mrgreen:
Det er jo ikke bare rasekatter som kan bli syke og trenge medisinsk behandling...

Utlogget BennyJao

• Kattunge
  • **
    • Vis profil
    • I believe
« Svar #63 på: 02 Mai 2006, 14:16:30 »
Det er fullt mulig å dele opp beløpet :icon_mrgreen:
Det er jo ikke bare rasekatter som kan bli syke og trenge medisinsk behandling...
Nei jeg vet jo det da, men det er, litt mer vanlig å forsikre rasekatter går jeg utifra.....
Dette er ikke noe kvarulering fra min side. Selvsagt er min katt like mye verdt selv om hu tilfeldigvis ikke er rase, men....

Kismet

• Gjest
« Svar #64 på: 02 Mai 2006, 15:25:40 »
Ikke for å kverulere her heller, jeg bare lurer på hva "men"et er jeg ?

Det koster jo litt, men er absolutt verdt det om uhellet skulle være ute.
Og for en huskatt er jo ikke ca 600,- i året mye penger å snakke om når utgiftene kan være tusenvis. :)
Det må være bedre å forsikre, selv om man eventuelt skulle hatt dårlig råd, for om katten skulle skade seg eller bli syk kan man risikere at utgiftene blir så store at man med dårlig råd må avlive katten om man ikke klarer utgiftene.
Det ville jo vært veldig trist når man med en forsikring kan slippe å blakke seg helt.
Lett å tenke at "det skjer ikke meg", men det kan skje alle en dag og da angrer man som regel bittert på at man ikke forsikret dyret sitt før.
Det gjorde iallfall jeg når huskatten min måtte opereres to ganger.
« Siste redigering: 02 Mai 2006, 15:29:56 av Kismet »

Utlogget Maja

• Spretten katt
    • Vis profil
    • http://www.mystic-woods.com
« Svar #65 på: 02 Mai 2006, 16:52:40 »
Bruker også Agria.

Bruker dere kattungeforsikring som tegnes etter katten flytter?
Hørte det var snakk om at avlsforsikringen likevel ikke var så dekkende for kattungenes del!
Det er jo opp til de nye eierne å forsikre katten videre, hvis ikke hadde oppdrettere sittet på uendelig med utgifter.
Men kattungene er forsikret for skjulte feil i inntill 5 år, men livsforsikring og avlsforsikring må nye eiere bestille.

Jo, men jeg vet om et par som gjør det....
de sier at de har sjekket opp dette med skjulte feil og den dekker visst ikke noe som helst.....

(N) Blairwitch

• Gjest
« Svar #66 på: 02 Mai 2006, 17:02:17 »
I mine papirer så står det følgende.
Skjulte feil: Forsikringen dekker skjulte feil, det vil si medfødte eller ervervede sykdommer eller defekter som ikke kunne ha blitt oppdaget under veterinærkontroll før levering, men som ifølge veterinærmedisinsk ekspertise må ha vært der eller vært pågegynt ved levering. Som skjult feil regnes ikke sykdommer av arvelig eller mistenkt arvelig karakter som utvikles først etter levering.

Utlogget Maja

• Spretten katt
    • Vis profil
    • http://www.mystic-woods.com
« Svar #67 på: 02 Mai 2006, 23:50:57 »
Ja, jeg vet... derfor har jeg valgt å ikke forsikre de noe mer,
men det skremmer meg når jeg hører at det ikke funker slik i praksis!

Nova

• Gjest
« Svar #68 på: 03 Mai 2006, 01:30:52 »
Jeg sendte søknad om forsikring for en uke siden på nett, men har ikke hørt noe fra de enda. Noen som vet hvor lang tid det tar? 14 dager?

(N) Blairwitch

• Gjest
« Svar #69 på: 03 Mai 2006, 10:02:50 »
ANer ikke jeg ringte å bestilte forsikring og da tok det to dager før jeg hadde papirene. :icon_smile:

Siljepilje

• Gjest
« Svar #70 på: 03 Mai 2006, 10:05:53 »
Jeg fikk dem i løpet av 3 uker, men katten(e) er forsikret fra den dagen du bestilte forsikringen. :icon_mrgreen:

Utlogget swimzy

• slave for 3 katter og 1 hund
  • Skravlepus 3
  • Takket: 135
  • RIP Miley, Frøya,Diesel, Carmen, Snoopy og Rampus!! <3
    • Vis profil
    • No McKenzies Sacred Birman oppdrett
« Svar #71 på: 04 Mai 2006, 16:20:30 »
jeg har agria på alle mne 5 huskatter jeg....for er superfornøyd med agria....har heldigvis aldri skjedd noe med kattene mine, men man vet jo aldri, så jeg er glad for at jeg har forsikring på dem!!!  :icon_wink:
NO*McKenzies- lite oppdrett av Hellig Birma.
Vi fikk vårt første kull 1.mai.2014!!
Hjemmesiden vår: www.bricksite.com/mckenzie/velkommen

Utlogget BennyJao

• Kattunge
  • **
    • Vis profil
    • I believe
« Svar #72 på: 05 Mai 2006, 18:14:43 »
Ikke for å kverulere her heller, jeg bare lurer på hva "men"et er jeg ?

Det koster jo litt, men er absolutt verdt det om uhellet skulle være ute.
Og for en huskatt er jo ikke ca 600,- i året mye penger å snakke om når utgiftene kan være tusenvis. :)
Det må være bedre å forsikre, selv om man eventuelt skulle hatt dårlig råd, for om katten skulle skade seg eller bli syk kan man risikere at utgiftene blir så store at man med dårlig råd må avlive katten om man ikke klarer utgiftene.
Det ville jo vært veldig trist når man med en forsikring kan slippe å blakke seg helt.
Lett å tenke at "det skjer ikke meg", men det kan skje alle en dag og da angrer man som regel bittert på at man ikke forsikret dyret sitt før.
Det gjorde iallfall jeg når huskatten min måtte opereres to ganger.

Nei, det er jo egentlig ikke noe men, bare ein tanke. då me har så dårlig økonomi. Me får se litt seinere. Om eg har fått spart meg opp fødselspeng.

Utlogget helle

• Koseklumpen
  • Takket: 5
    • Vis profil
« Svar #73 på: 06 Mai 2006, 13:34:25 »
Lu er ikke forsikret. Jeg vet bare ikke helt hvor mye det koster...

Linda

• Gjest
« Svar #74 på: 06 Mai 2006, 13:39:26 »

Det koster ikke så mye, noen hundrelapper i året for huskatter :icon_smile: I hvert fall mye billigere enn å måtte punge ut tusenvis av kroner dersom katten f.eks. skulle bli syk eller trenge en operasjon :icon_smile:

Utlogget helle

• Koseklumpen
  • Takket: 5
    • Vis profil
« Svar #75 på: 06 Mai 2006, 13:59:14 »

Det koster ikke så mye, noen hundrelapper i året for huskatter :icon_smile: I hvert fall mye billigere enn å måtte punge ut tusenvis av kroner dersom katten f.eks. skulle bli syk eller trenge en operasjon :icon_smile:

Så sant så sant  :) Skal tenke på det :icon_smile:

Siljepilje

• Gjest
« Svar #76 på: 06 Mai 2006, 15:16:56 »
kr.590,- for Optimal-forsikring hos Agria for f.eks huskatt.
Ikke mer enn hva en flaske med røvin og noe lørdagsdigg koster :icon_mrgreen:
Det blir enda litt billigere om katten er chippet / øremerket.

Man kan også dele beløpet opp i to.
290 kr. to ganger i året er iallefall noe de fleste har råd til! :icon_mrgreen:

Utlogget honey

• Sjefskatt
  • *
  • Takket: 53
    • Vis profil
« Svar #77 på: 24 Juli 2006, 18:50:08 »
Drar opp en litt gammel tråd..........
Skal endelig få r.... i gir og forsikre kattene. hvilken egenandel har dere? 900 eller 1200? på Agria Optimal.

Siljepilje

• Gjest
« Svar #78 på: 24 Juli 2006, 18:52:22 »
900 :icon_mrgreen:+ 20% bevegelig egenandel. :icon_mrgreen:
« Siste redigering: 25 Juli 2006, 13:49:25 av Siljepilje »

Heidi K

• Gjest
« Svar #79 på: 24 Juli 2006, 22:10:39 »
Jeg har også 900,- som Silje har på begge mine.