Skrevet av Emne: Forsikring av katten din  (Lest 51763 ganger)

Utlogget chako

• Kattepratpuser
  • Koseklumpen
  • Takket: 4
  • Kjønn: Kvinne
    • Vis profil
    • NO*Kolbykattens
Sv: Forsikring av katten din
« Svar #560 på: 26 Mars 2017, 18:39:36 »
Ok, da skal jeg sjekke de siste papirene.
Jeg har trekk hver måned, og så er det november som er hovedforfallmåneden.
 :icon_smile:

Hvor mye bateler dere i forsikring for kattene etter at prisen gikk opp?
Dere som har 1, 2 eller flere katter.

Jeg lurer på om jeg skal senke forsikringssummen, for den er skyhøy, og jeg betaler sikkert deretter også.

Jeg har 3 katter forsikret hos Agria, og betaler 7,109 kr. Hadde sikkert spart litt hvis alle tre var kombinert. En som ikke står i mitt navn, men jeg som betaler. Lurer på å endre det, siden det er jeg som betaler allikevel. Tror det lønner seg også. Jeg har ikke den høyeste forsikringssummen, og alle mine er kun innekatter. Jeg er fornøyd med forsikringen, og jeg har for første gang på de 3,5 årene jeg har hatt katt dratt nytte av forsikringen min i år.

Utlogget MissMjau

• Administrator
  • Skravlepus 4
  • Takket: 107
    • Vis profil
« Svar #561 på: 06 April 2018, 13:50:39 »
Agria fornekter seg ikke. Årspremie med økning på ca 300 kr, og det uten de helt store endringene i dekningsgrad. Dette begynner å bli latterlig.

Utlogget Blomst

• Moderatorpusene
  • Skravlepus 2
  • Takket: 49
    • Vis profil
« Svar #562 på: 06 April 2018, 16:45:53 »
Jeg ser ikke helt fram til vår årspremie som kommer i juli. Når Missy døde i fjor så presterte de å øke den så vi betalte tilsvarende for gutta så det var nesten null penger tapt for dem. Jeg lurer på hvor høy forsikringen kan bli før nok er nok.

Dennis, Missy og Charlie i våre hjerter <3

Utlogget MissMjau

• Administrator
  • Skravlepus 4
    • Vis profil
« Svar #563 på: 06 April 2018, 18:11:22 »
Jeg kjenner at det er i ferd med toppe seg, vi betaler ca 2500 kr for Søtnos. EN katt!!! Som aldri har brukt forsikringen sin før forrige måned. 10,5 år uten skader! Da hun ble forsikret, betalte vi ca 500 kr. Det er noen prosent økning liksom.

De har bare 3,5 stjerner på FB, og jeg forventer en storm av innlegg der inne når de nye årspremiene dumper ned i postkassene til kundene - akkurat som det pleier.

Håper de andre forsikringsselskapene snart kan komme etter og tilby livet ut, for Agria må få konkurranse slik de holder på!

Utlogget MissHeike

• Kattepratpuser
  • Skravlepus 3
  • Takket: 26
  • Hanne
    • Vis profil
    • Bloggen min :)
« Svar #564 på: 06 April 2018, 20:02:02 »
Jeg har IF til mine (Hund og katt) og de har livet ut så vidt jeg forsto, har dere sett på dem? Mikkel blir jo 9 på sen høsten og har fremdeles, betaler 199 i mnd. for han.

Utlogget MissMjau

• Administrator
  • Skravlepus 4
    • Vis profil
« Svar #565 på: 06 April 2018, 20:15:43 »
If sin kan bare kjøpes fram til katten er 7 år, og varer uansett bare til det året den fyller 13 (som de fleste andre enn Agria).

Utlogget Busta

• Administrator
  • Skravlepus 4
  • Takket: 299
    • Vis profil
« Svar #566 på: 06 April 2018, 21:01:31 »
Jeg betalte nettopp over 5000 for Gunnar og Nusse, det er 500 kroner mer enn i fjor.
Likevel må jeg si at jeg ikke reagerte så veldig på regninga  vetikke

Nå er det vel sånne som meg som drar opp premien, så jeg betaler egentlig med glede.
Jeg bruker forsikringen hele tiden på begge to, det er titusenvis av kroner hvert år.

Forsikringa på huset vårt stiger lett med 3-400 kroner for hvert år, så 250 pr katt
synes jeg ikke er så ille... men klart, det har skjedd ting siden Buster ble forsikret
i 2005, da betalte jeg vel rundt 500 kroner.

Utlogget villhund

• Julehjelpere
  • Skravlepus 4
  • Takket: 86
  • hærjehunder
    • Vis profil
« Svar #567 på: 06 April 2018, 21:13:48 »
Gjensidige har begynt å forsikre livet ut, men tror katten må ha vært forsikret en stund for det (eldre katter), antar at ungkatter blir forsikret uten problemer livet ut.
Agria ser ut til å ha økt dekningen på mange steder i linken din, og er vel fortsatt eneste som dekker mye av Forl.