Skrevet av Emne: Forsikring av katten din  (Lest 57471 ganger)

Innlogget Blomst

• Moderatorpusene
  • Skravlepus 2
  • Takket: 50
  • Kjønn: Kvinne
    • Vis profil
Sv: Forsikring av katten din
« Svar #480 på: 04 Desember 2014, 14:28:19 »
Vi har også bare fått god kundeservice hos Agria gjennom 9 år, både på kattene og Charlie.
Dennis, Missy og Charlie i våre hjerter <3

Utlogget MissMjau

• Administrator
  • Skravlepus 4
  • Takket: 107
    • Vis profil
« Svar #481 på: 04 Desember 2014, 14:53:59 »
Godt å høre at noen får det da, vi er iallefall ikke en av de  nissebeist

Innlogget Blomst

• Moderatorpusene
  • Skravlepus 2
    • Vis profil
« Svar #482 på: 04 Desember 2014, 14:56:07 »
Godt å høre at noen får det da, vi er iallefall ikke en av de  nissebeist

Rart det skal være så forskjell.  :nisseskulder: Jeg har bare vært borti én som var helt dust, men ikke i form av frekkhet eller noe annet slikt, men hun var bare rett og slett helt umulig. Hun gjorde feil 3 ganger, før jeg til slutt må be en annen om å ta over. Hun forklarte senere at hun var ny og hun hadde misforstått.  :nissefull1:

Utlogget chris

• Kattunge
  • **
  • Takket: 0
  • Kjønn: Mann
    • Vis profil
« Svar #483 på: 01 Februar 2015, 18:40:37 »
Ser ut som mange har Agria og gjensidige her..

Så dere har ingen dårlig erfaring med Gjensidige? Er litt septisk til de etter jeg så dårlig omtale av de hos TV2.. De har fått en stor bot i fjor..

http://www.tv2.no/a/4125818

Utlogget MissMjau

• Administrator
  • Skravlepus 4
    • Vis profil
« Svar #484 på: 01 Februar 2015, 18:49:31 »
Kan ikke huske at noen har omtalt Gjensidige annet enn utelukke positivt. Tror det vil være bugg i de fleste forsikringsselskaper så lenge det praktiseres svindel.

Agria har blitt utrolig dyrt. Årspremien vår har økt med over 100% siden vi forsikret våre for sju år siden.

Utlogget chris

• Kattunge
  • **
    • Vis profil
« Svar #485 på: 01 Februar 2015, 18:58:29 »
Agria er steindyrt. I tillegg er egenandelen i drøyeste laget, når forsikringen er så dyr. Eneste som er pluss er at de kan dekke inntil 50 000kr i veterinærkostnader.

Utlogget turbokatten

• Sjefskatt
  • *
  • Takket: 7
    • Vis profil
« Svar #486 på: 01 Februar 2015, 19:26:15 »
Jeg er litt spent på hvordan forsikringspremien min øker jeg, rundt juni i år.. Mange som sier Agria øker enormt hvert år. Men fordelen synes jeg er at de dekker medisin opp til 3000, behandling opp til 50.000, hele kattens liv. Jeg tror Agria er de eneste som tilbyr forsikring til kattene livet ut. Betaler 157 kroner i måneden nå, spent på å se hvor mye det øker..

Innlogget villhund

• Julehjelpere
  • Skravlepus 4
  • Takket: 92
  • hærjehunder
    • Vis profil
« Svar #487 på: 01 Februar 2015, 19:37:23 »
Ja, Agria dekker hele livet, og de er de eneste såvidt jeg vet.
Gjensidige stopper forsikringen ved hovedoppgjer det året katten fyller 13, bastarder  :bippetibapi:

Utlogget MissMjau

• Administrator
  • Skravlepus 4
    • Vis profil
« Svar #488 på: 01 Februar 2015, 20:33:01 »
Det hjelper lite at Agria dekker livet ut, når de overkjører kattenes faste veterinærer og nekter å dekke det vi i utgangspunktet har krav på.

Utlogget chris

• Kattunge
  • **
    • Vis profil
« Svar #489 på: 01 Februar 2015, 20:48:14 »
Hos Agria må jeg betale 350kr i måneden for Maine Coon. Agria må vel være best for eldre katter? If forsikring dekker også inntil 50 000kr for veterinær og de kostet "bare" 221kr.

Hvordan kan Agria overkjøre? Må jo være en veterinær som avgjør og ikke en mann på et kontor. De må jo bare følge det forsikringen dekker  :neinei:

Utlogget MissMjau

• Administrator
  • Skravlepus 4
    • Vis profil
« Svar #490 på: 01 Februar 2015, 20:53:59 »
Agria presterer å vinkle mange sykdommer mot tidligere sykdommer, selv om det ikke kan bevises at det har en sammenheng. Vi har flere tusen vi skulle fått dekt, men nei - en kontorveterinær tror han kjenner kattene våre bedre enn våre faste veterinærer som ser dem 2-10 ganger i året.

Utlogget chris

• Kattunge
  • **
    • Vis profil
« Svar #491 på: 01 Februar 2015, 21:03:29 »
Er urettferdig, da hadde jeg blitt forbanna. Kanskje bedre å velge et annet selskap enn Agria.

Innlogget Blomst

• Moderatorpusene
  • Skravlepus 2
    • Vis profil
« Svar #492 på: 01 Februar 2015, 21:12:36 »
Vi har igjen ingen problemer i det hele tatt med Agria, så det er veldig individuelt. Jeg ser at mange er fornøyd med Agria, mange er misfornøyd. Jeg ville uansett aldri byttet. Charlie har vært syk i 7 år sammenhengende av og på med ulike sykdommer, og ALT er blitt dekket helt fra han var 12 uker gammel.  :tommelopp:

Utlogget Busta

• Administrator
  • Skravlepus 4
  • Takket: 300
    • Vis profil
« Svar #493 på: 01 Februar 2015, 21:15:05 »
Jeg er fortsatt kjempefornøyd med Agria. Her har alt gått problemfritt, og vi har brukt forsikringene MYE,
og hatt enorme veterinærutgifter. Jeg kommer garantert til å velge Agria igjen.

Utlogget chris

• Kattunge
  • **
    • Vis profil
« Svar #494 på: 01 Februar 2015, 21:45:24 »
Agria er best på eldre katter. Egenandelen deres er den høyeste av hele forsikrings markedet.

Utlogget MissMjau

• Administrator
  • Skravlepus 4
    • Vis profil
« Svar #495 på: 01 Februar 2015, 21:53:06 »
For oss er det ikke noe vits i å bytte selskap nå, vi har reservasjoner i "hue og ræva". Men vi kommer aldri til å velge de igjen.

Før jul hadde Agria vanvittig mange klager på Facebooksiden sin - så det er lotto ifht hvilken saksbehandler man får.

Utlogget perla

• Kattunge
  • **
  • perla
    • Vis profil
« Svar #496 på: 17 April 2015, 20:43:41 »
Jeg har forsikret tuppa mi i agria. Betaler ca 1000kr i året med en egenandel på 1400 + 10-15% bevegelighet. Så når perla ble syk i jula å jeg var på tr.heim dyrehospital i mellom jula så ble det tatt full sjekk å bloprøver å det kom seg på ca 4000kr. Jeg leverte inn alle papirer og betalte kun egenandelen min. Resten fikk jeg tilbake 😊

Utlogget Bonna

• Nytt medlem
  • *
    • Vis profil
« Svar #497 på: 11 Desember 2015, 18:48:12 »
Har også valgt agria. Betaler 2 593 kr per år for Gro som er maine coon, og 2 596 kr for Kåre som er vanlig huskatt, dette innebærer livsforsikring, veterinærforsikring (50 000 kr hver) og medisin. Er veldig fornøyd med Agria.

Innlogget Blomst

• Moderatorpusene
  • Skravlepus 2
    • Vis profil
« Svar #498 på: 11 Desember 2015, 18:51:13 »
Har også valgt agria. Betaler 2 593 kr per år for Gro som er maine coon, og 2 596 kr for Kåre som er vanlig huskatt, dette innebærer livsforsikring, veterinærforsikring (50 000 kr hver) og medisin. Er veldig fornøyd med Agria.

Hva er grunnen til at du må betale så mye for Kåre? Vi betaler 3489 for våre 3 katter, da er det veterinærforsikring og medisinforsikring, men ikke livsforsikring vel og merke. Da har du kanskje laveste bevegelige egenandel og fast egenandel?

Utlogget Bonna

• Nytt medlem
  • *
    • Vis profil
« Svar #499 på: 11 Desember 2015, 18:58:41 »
Hva er grunnen til at du må betale så mye for Kåre? Vi betaler 3489 for våre 3 katter, da er det veterinærforsikring og medisinforsikring, men ikke livsforsikring vel og merke. Da har du kanskje laveste bevegelige egenandel og fast egenandel?

Helt riktig! :) Tok det min far anbefalte, da han jobbe med forsikringer (dog ikke for Agria) og han egen erfaring med forsikringer av katt (mamma og pappa har selv katt som er forsikret). Dessuten synes jeg det er tryggest slik.