Jeg har forsikret mine katter, det var min første katt, en skikkelig ulykkeskatt, som fikk meg på den tanken. Jeg har forsikret dem i Gjensidige og skulle skifte over til Agira for litt siden. Men så viste det seg at agira egentlig ikke var så mye bedre for mine behov, faktisk var det mye dyrere hvis ulykken først skulle være ute! Man må betale minst 900 kr i egenandel, så småskader og små sykdommer dekkes rett og slett ikke. Agira dekker med andre ord fra 900 kr og oppover, men f.eks. da Ulla fikk infeksjon i operasjonssåret etter steriliseringen, og det kom på 700 kr måtte jeg ha dekket det selv.
Ulla har jo hatt urinveisinfeksjon en gang, noe jeg opplyste om da jeg bestilte agira. Da jeg fikk tilsendt papirene hadde de faktisk tatt forbehold om urinveissykdommer og komplikasjoner eller følger rundt dette. Det betydde at om Ulla fikk urinveisinfeksjon igjen, eller noe rundt urinveiene, ville de ikke dekke dette. Det synes jeg var rimelig spesielt, slik er det ikke i Gjensidige.
Jeg tror agira er best på rasekatter og de forsikringene som trengs i forb med avl og oppdrett. For meg fungerer gjensidige best.