Skrevet av Emne: Forsikring av katten din  (Lest 51767 ganger)

Linda

• Gjest
SV: Har du forsikret din katt?
« Svar #40 på: 26 April 2006, 10:36:10 »
Ja, her er både huskatten og Birmaene forsikret (i Agria). Har vet/og livsforsikring på alle tre + avlsforsikring på Birmajenta. Hadde Gjensidige før, men de er latterlig dyre sammenlignet med Agria og dekker bare en brøkdel så mye.

Kismet

• Gjest
« Svar #41 på: 26 April 2006, 10:42:31 »
Jeg har forsikret både huskatten og skogkatten.

Heidi K

• Gjest
« Svar #42 på: 26 April 2006, 10:43:57 »
Jeg har forsikret begge mine  :icon_wink:  Gjør ikke forskjell på Frost som er huskatt og Sivert som er rasekatt.

De har samme forsikring i Agria (Argria Optimal) og den koster faktisk også sånn høvelig det samme :)  Betaler ca 590,- for Frost og 594,- (!) for Sivert pr år.

Jeg har aldri angret på en dag på forsikringen på Frost. Den har tjent seg inn flere ganger allerede da hun måtte opereres før jul ifjor. Operasjonoen og alt kostet ca 5000,- og siden jeg hadde forsikring betale jeg bare ca 1500 kr for det!

Dere som vil kan jo gjette på hva hun har fått i seg.... Et bevis på at det helt utrolige kan skje..

Utlogget Busta

• Administrator
  • Skravlepus 4
  • Takket: 299
  • Kjønn: Kvinne
    • Vis profil
« Svar #43 på: 26 April 2006, 10:51:09 »
Buster er også forsikret i Agria (optimal).  :)

Sissel

• Gjest
« Svar #44 på: 26 April 2006, 10:53:24 »
Dere som vil kan jo gjette på hva hun har fått i seg.... Et bevis på at det helt utrolige kan skje..

En penge?

Jeg har alle kattene forsikret i Agria.

Sissel

Heidi K

• Gjest
« Svar #45 på: 26 April 2006, 10:55:20 »

En penge?

Sissel

Ja, hun hadde spist en 50-øring av alle ting! (Fikk den + røntgenbilde av dyrlegen siden de måtte ta 2 stk for de var så sjokka..)

(N) Blairwitch

• Gjest
« Svar #46 på: 26 April 2006, 10:56:34 »

En penge?

Sissel

Akkurat det samme tenkte jeg.

Utlogget Maja

• Spretten katt
  • Takket: 0
    • Vis profil
    • http://www.mystic-woods.com
« Svar #47 på: 26 April 2006, 10:57:33 »
Bruker også Agria.

Bruker dere kattungeforsikring som tegnes etter katten flytter?
Hørte det var snakk om at avlsforsikringen likevel ikke var så dekkende for kattungenes del!

(N) Blairwitch

• Gjest
« Svar #48 på: 26 April 2006, 11:00:23 »
Bruker også Agria.

Bruker dere kattungeforsikring som tegnes etter katten flytter?
Hørte det var snakk om at avlsforsikringen likevel ikke var så dekkende for kattungenes del!
Det er jo opp til de nye eierne å forsikre katten videre, hvis ikke hadde oppdrettere sittet på uendelig med utgifter.
Men kattungene er forsikret for skjulte feil i inntill 5 år, men livsforsikring og avlsforsikring må nye eiere bestille.

Utlogget Bee

• Skravlepus
  • *
  • Takket: 125
    • Vis profil
« Svar #49 på: 26 April 2006, 11:02:35 »
Jeg har Agria Optimal på alle mine tre. 2 huskatter og en Balineser.

Utlogget Kater&Ich

• tyggertyggis
  • Forumslave katt
  • Takket: 75
    • Vis profil
« Svar #50 på: 26 April 2006, 11:42:49 »
Eg vurderer forsikring, har bestillt informasjonsmateriale frå agria for nokre dager siden. syntes det var litt av ein tilfeldigheit å sjå denne tråden nesten samtidig som eg kom på tanken.. :humre:

heike

(N) Blairwitch

• Gjest
« Svar #51 på: 26 April 2006, 11:54:11 »
Eg vurderer forsikring, har bestillt informasjonsmateriale frå agria for nokre dager siden. syntes det var litt av ein tilfeldigheit å sjå denne tråden nesten samtidig som eg kom på tanken.. :humre:

heike
Jeg er syns skjønner du.  :humre:

Nova

• Gjest
« Svar #52 på: 26 April 2006, 13:41:14 »
I går sendte jeg søknad om Omptimal forsikring i Agria til Shango :jippi[1]: Jeg opplyste om øyebetennelsen jeg da, hater å lyve, men snart er det ihvertfall overstått! :icon_smile:

Utlogget BennyJao

• Kattunge
  • **
  • Takket: 0
    • Vis profil
    • I believe
« Svar #53 på: 26 April 2006, 13:54:49 »
Jeg vet ikke jeg. Hva koster det? Noen som kan gi meg nærmere info, evnt en link? Hu er jo ikke avl da, en vanlig blanding av et slag. Hun har litt burmeser i seg da. Mora var halvt burmeser tror jeg. Er jo litt teit å sette en pris-lapp på katta og er uhellet ute, da angrer jeg nok. Iallfall etter å ha sett denne tråden.

Kismet

• Gjest
« Svar #54 på: 26 April 2006, 13:59:51 »
Uhellene mine var ute før jeg fikk tegna forsikring, skal love deg det var en som angret på at hun ikke hadde tenkt på det litt før ja...

Nova

• Gjest
« Svar #55 på: 26 April 2006, 14:05:47 »
Jeg vet ikke jeg. Hva koster det? Noen som kan gi meg nærmere info, evnt en link? Hu er jo ikke avl da, en vanlig blanding av et slag. Hun har litt burmeser i seg da. Mora var halvt burmeser tror jeg. Er jo litt teit å sette en pris-lapp på katta og er uhellet ute, da angrer jeg nok. Iallfall etter å ha sett denne tråden.

Siden katten er en huskatt, så koster det 590 i året for Optimal forsikring. Det er den beste! :icon_smile:

Kismet

• Gjest
« Svar #56 på: 26 April 2006, 15:06:52 »
Jeg betalte 562,- for min huskatt hos Gjensidige.
Men, mulig Agria har bedre vilkår.

Betalte 900,- for skogkatten.

(N) Blairwitch

• Gjest
« Svar #57 på: 26 April 2006, 15:07:41 »
Her er link til de som trenger det www.agria.no

ellenh

• Gjest
« Svar #58 på: 26 April 2006, 15:27:13 »
Jeg har forsikret mine katter, det var min første katt, en skikkelig ulykkeskatt, som fikk meg på den tanken. Jeg har forsikret dem i Gjensidige og skulle skifte over til Agira for litt siden. Men så viste det seg at agira egentlig ikke var så mye bedre for mine behov, faktisk var det mye dyrere hvis ulykken først skulle være ute! Man må betale minst 900 kr i egenandel, så småskader og små sykdommer dekkes rett og slett ikke. Agira dekker med andre ord fra 900 kr og oppover, men f.eks. da Ulla fikk infeksjon i operasjonssåret etter steriliseringen, og det kom på 700 kr måtte jeg ha dekket det selv.
Ulla har jo hatt urinveisinfeksjon en gang, noe jeg opplyste om da jeg bestilte agira. Da jeg fikk tilsendt papirene hadde de faktisk tatt forbehold om urinveissykdommer og komplikasjoner eller følger rundt dette. Det betydde at om Ulla fikk urinveisinfeksjon igjen, eller noe rundt urinveiene, ville de ikke dekke dette. Det synes jeg var rimelig spesielt, slik er det ikke i Gjensidige.

Jeg tror agira er best på rasekatter og de forsikringene som trengs i forb med avl og oppdrett. For meg fungerer gjensidige best.

Linda

• Gjest
« Svar #59 på: 26 April 2006, 15:35:08 »
Jeg hadde forsikring i Gjensidige først, og var egentlig fornøyd med det. Ingen problem med utbetaling etter at katten hadde vært syk. Men jeg måtte betale nesten 2500,- i året for to katter der (en rasekatt og en huskatt), egenandel på 20% og veterinærforsikringen dekket kun inntil 10.000,- per år.  Hos Agria betaler jeg 1200,- i året for tre katter, en huskatt og to rasekatter. Egenandelen er litt høyere, men ikke i nærheten av hva jeg måtte ut med i årsbeløp hos Gjensidige. De dekker også veterinærutgifter for 45.000,-, og jeg kan ha et mye høyere livsforsikringsbeløp der. Jeg er ikke i tvil om at Agria er mest lønnsomt for meg.
« Siste redigering: 26 April 2006, 15:39:38 av Linda »