Skrevet av Emne: Forsikring av katten din  (Lest 51768 ganger)

Utlogget Christine

• Skravlepus 4
  • Takket: 423
  • Kjønn: Kvinne
    • Vis profil
Forsikring på katt!
« Svar #20 på: 19 Oktober 2005, 21:22:45 »
Hvor mye betaler du for en katt da? og hva dekker de?
En katt er ikke "bare" en katt, det er noe av det beste man kan oppleve, ren kjærlighet!

http://potespor.spreadshirt.net

Utlogget Stella

• Koseklumpen
  • Takket: 7
    • Vis profil
Forsikring på katt!
« Svar #21 på: 19 Oktober 2005, 21:23:57 »
Jeg har hørt om danskere som forsikrer katte i Sverige så mon ikke også man kan forsikre sine katte i Norge :)

Linda

• Gjest
Forsikring på katt!
« Svar #22 på: 19 Oktober 2005, 22:04:36 »
Sitat fra: liten
Hvor mye betaler du for en katt da? og hva dekker de?

Har ikke forsikringspapirene tilgjengelig akkurat nå så helt nøyaktig vet jeg ikke, men betaler som sagt 1200,- i året for tre katter. Tror det var ca. 3-400,- for huskatten, da dekkes vet opptil 30.000,- med 900,- i egenandel og 1000,- i livsforsikring. Rasekattene var litt dyrere å forsikre, har samme vet forsikring på de (30.000,-/900,-) samt 6000,- i livsforsikring, og jeg har også avlsforsikring på 6000,- på birmajenta mi.

Synes det dekker mye for en drøy tusenlapp i året :)

Utlogget Christine

• Skravlepus 4
  • Takket: 423
    • Vis profil
Forsikring på katt!
« Svar #23 på: 19 Oktober 2005, 22:07:17 »
Dekker de alle veternærregninger eller er det bare visse skader som dekkes? vet jo at sånne vanlige sjekker ikke dekkes altså, men sånn ellers?

Ikke ille pris iallefall :thumbsup:
En katt er ikke "bare" en katt, det er noe av det beste man kan oppleve, ren kjærlighet!

http://potespor.spreadshirt.net

Utlogget catzy

• Skravlepus 2
  • Takket: 157
    • Vis profil
Forsikring på katt!
« Svar #24 på: 19 Oktober 2005, 22:29:46 »
okei, da blir det forsikring på alle tre! ;)

Linda

• Gjest
Forsikring på katt!
« Svar #25 på: 19 Oktober 2005, 22:30:26 »
Den vanlige veterinærforsikringen dekker vel alt av sykdom og skader, muligens med unntak av det som har med avl å gjøre (keisersnitt f.eks.). Medisiner dekkes ikke, med det er jo vanligvis ikke så veldig dyrt. Skal se om jeg finner papirene med alle vilkårene :thumbsup:

Utlogget Kater&Ich

• tyggertyggis
  • Forumslave katt
  • Takket: 75
    • Vis profil
Forsikring på katt!
« Svar #26 på: 19 Oktober 2005, 23:42:38 »
berre sånn for å dumme meg litt ut, men kva for sjukdommer krever så dyr behandling som forsikringen dekker (30 000)?

Linda

• Gjest
Forsikring på katt!
« Svar #27 på: 20 Oktober 2005, 02:31:31 »
Sitat fra: Kater&ich
berre sånn for å dumme meg litt ut, men kva for sjukdommer krever så dyr behandling som forsikringen dekker (30 000)?

30.000,- er for veterinærbesøk i løpet av et helt år, ikke per skade/sykdom. Blir katten f.eks. påkjørt og hardt skadet kan behandling fort komme oppi titalls tusen. Andre operasjoner (urinstein f.eks.) kan også bli veldig dyrt. Og noen katter har tilbakevendende lidelser, sånn som huskatten min. Hun har hatt UVI tre-fire ganger nå, og uten forsikring hadde nok behandlingen kommet opp i femsifret beløp.

Utlogget DK-Pisik

• Kattunge
  • **
  • Takket: 0
    • Vis profil
    • http://www.pisik.dk
Forsikring på katt!
« Svar #28 på: 20 Oktober 2005, 20:03:18 »
jeg har skrevet til  www.agria.se men nej de kan ikke tilbyde forsikring da jeg er bosinden i Danmark. De tilbyder kun til Norge /Sverige pt.
med venlig hilsen
Inger Kaya

Sissel

• Gjest
Forsikring på katt!
« Svar #29 på: 20 Oktober 2005, 20:07:35 »
Så synd at ikke agira finnes i Danmark DK-Pisik. Det har kommet til Norge bare for 1 år siden ca, tidligere fantes det bare i Sverige.

Sissel

Utlogget swimzy

• slave for 3 katter og 1 hund
  • Skravlepus 3
  • Takket: 135
  • RIP Miley, Frøya,Diesel, Carmen, Snoopy og Rampus!! <3
    • Vis profil
    • No McKenzies Sacred Birman oppdrett
Forsikring på katt!
« Svar #30 på: 24 Oktober 2005, 17:50:33 »
jeg har agria katteforsikring på mine kattunger og gjensidige¨på resten...hadde ikke hørt om agria forsikring før ett par mnd siden og bestemte meg for å forsikre kattungene mine og når forsikringa går ut for mine andre så skal jeg bytte over til agria....virker som et utrolig bra forsikrings selskap.:-)
NO*McKenzies- lite oppdrett av Hellig Birma.
Vi fikk vårt første kull 1.mai.2014!!
Hjemmesiden vår: www.bricksite.com/mckenzie/velkommen

Utlogget Tamlin

• Limt fast til stolen katt
  • Takket: 101
    • Vis profil
Forsikring på katt!
« Svar #31 på: 24 Oktober 2005, 20:31:10 »
Så vi kan altså bruke agria i sverige også? Den er vel litt billigere enn her, har vært å lest på hjemmesiden til den norske. Har veldig lyst å forsikre mine, men Tamlin blir 7 år i april  da og det var noen grense der og at dem ikke dekka ditt å datt etter fylte 7år. Ville dere valg den norske eller svenske forsikringen?

Sissel

• Gjest
Forsikring på katt!
« Svar #32 på: 24 Oktober 2005, 20:53:16 »
Når du bor i Norge, så må du bruke den norske varianten.

Sissel

Utlogget anniken

• Kattunge
  • **
    • Vis profil
Forsikring på katt
« Svar #33 på: 19 Februar 2006, 16:43:45 »
Hei jeg har lyst til og forsikre Mons, har noen av dere som har vanlige huskatter forsikret katten, det er jo greit og ha hvis det skulle f.eks bli en operasjon hos vetrinær. Jeg lurer derfor på om dette lar seg gjøre og om det er noen forsikringselskaper som ikke gjøre og i tilfelle hvem som er anbefalt. Dette ble vist mange spørsmål på engang  :whistling:

Utlogget catzy

• Skravlepus 2
  • Takket: 157
    • Vis profil
SV: Forsikring på katt
« Svar #34 på: 19 Februar 2006, 16:59:09 »
Agria og Gjensidige som jeg veit om! Du kan jo søke litt på internett, og se!  :icon_smile: :icon_mrgreen:

Kismet

• Gjest
« Svar #35 på: 19 Februar 2006, 18:25:05 »
Jeg har forsikret både rasekatten og huskatten min hos Gjensidige.
Døds og veterinærutgiftsforsikri ng.

Gå inn på nettsidene til gjensidige og få tilsendt tilbud for din katt.

Jeg betaler 562,- i året for huskatten min.

Heidi K

• Gjest
« Svar #36 på: 19 Februar 2006, 18:39:34 »
Har forsikret huskatten og rasekatten hos Agria. Huskatt koster 590,- i året. Da får du 45000,- i vet.utgifter dekket, 5000,- til rahabilitering og 2000,- til medisiner pr kalenderår. Kjempedeal. Dette gjelder forsikringen Agria Optimal.

Fikk brukt for min forsikring før jul, Frost kastet opp i flere uker. Dyrlegen fant ikke ut hva som var galt før 2 gangen vi var der. Da var det rett på røntgen og operasjon. Hun hadde spist en 50-øring!!Hele sulamitten kom på 5000,-, men med min forsikring betalte jeg "bare" ca 1500,-.
Og flott service hos Agria!

SKulle jeg ha forsikret hos mitt forsikringsselskap hadde det blitt en dårlig deal. Her er et priseksempel: Forsikre katten for 5000,- (da får jeg bare denne summen dekket) + 1000,- i egenandel. Og dette hadde kostet meg 1000,- i året! Dårlig deal.

Ta gjerne en tlf til Agria. Kjempehyggelige folk, og svarer gjerne på masse spørsmål. Lettere enn å sitte å vente på mail :)

Utlogget anniken

• Kattunge
  • **
    • Vis profil
« Svar #37 på: 19 Februar 2006, 19:37:22 »
Takker for svar da skal jeg se om jeg ikke kan få en forsikring på Mons :icon_wink:

Bengalen Bergen

• Gjest
« Svar #38 på: 01 Mars 2006, 22:55:13 »
Hei  jeg anbefaler  deg  og   forsikre katten i agia katteforsikring :-)  der  skal  jeg  forsikre   bengalen  min :-)   :crazy[1]:

(N) Blairwitch

• Gjest
Har du forsikret din katt?
« Svar #39 på: 26 April 2006, 10:28:10 »
Meget mulig dette har vært et tema før altså.
Men jeg lurer litt på om dere har forsikret kattene deres? Event. hvorfor ikke?

Siden jeg har bare en som er fertil er det for øyeblikket bare henne som er forsikret. Men da vi skulle velge forsikringsselskap var egentlig ikke valget så vanskelig.
Agria har jo blandt annet en knallbra forsikring når det gjelder kattungene.
Hele 5 år med skjulte feil forsikring, det er jo utrolig bra.