Skrevet av Emne: Forsikring av katten din  (Lest 51764 ganger)

Utlogget Christine

• Skravlepus 4
  • Takket: 423
  • Kjønn: Kvinne
    • Vis profil
Forsikring av katten din
« på: 09 Mai 2005, 10:16:32 »
Jeg gjør det ikke, har vurdert det, men synes det blir så dyrt iforhold til hva man får igjen, etter som jeg skjønner så dekker det ikke vanlig veterinærutgifter, og da er man like langt.

Er jo bra med forsikring hvis katten blir påkjørt eller noe sånt, men hvor stor sjans er det for at katten overlever hvis noe sånt skjer?  Ville heller opprettet en sparekonto for pusene våre, da er det ikke forsikringsselskapet som får noen penger, og man slipper å betale store egenandeler  :roll:

Forsikringsselskapene er jo heller ikke glad i litt eldre dyr dessverre, føler det er så mange begrensinger med i tilbudet man får, eller så må man betale i dyre dommer for det, og da kan man jo liksågodt spare selv  :love:

Jeg gjør alt for kattene våre uansett, blir de syke så er det avgårde til veterinæren med en gang  :thumbsup:
En katt er ikke "bare" en katt, det er noe av det beste man kan oppleve, ren kjærlighet!

http://potespor.spreadshirt.net

Utlogget Ryvita

• Fin pus
  • Takket: 19
    • Vis profil
SV: Forsikring av katten din
« Svar #1 på: 09 Mai 2005, 10:20:47 »
Har forhørt meg litt om forsikring men det er jo kjempedyrt! Står liksom ikke i forhold til hva man evt. får igjen nei... Og siden forsikringen ikke dekker vanlige veterinærutgifter hjelper det liksom ikke. Skulle det skje en ulykke med en av dem får vi heller punge ut! Anything for puseelsklingene!  :love:
\\\"En nasjons storhet og dens moralske framskritt kan måles etter hvordan den behandler sine dyr.\\\" Mahatma Gandhi

Martha Elise

• Gjest
« Svar #2 på: 09 Mai 2005, 12:31:43 »
Jeg har også tenkt på dette ang.forsikring. Men jeg fikk et tips om at det var mye mer lønnsomt å ha en egen "pusekonto" hvor man kan spare et fast beløp hver måned f.eks.
Det skal jeg gjøre, kjekt å ha litt penger oppspart i tilfelle det skulle hende et eller annet med en av kattene.

Utlogget Katie

• Sjefskatt
  • *
  • Takket: 8
    • Vis profil
« Svar #3 på: 09 Mai 2005, 14:20:29 »
Jeg har forsikkret Paris i gjensidige. Men er ikke fornøyd. Dama der påstod at det ikke var vits å forsikre huskatter osv.. (skulle samtidig bestille til en venninne av meg med huskatt.) Jeg blir så irritert. :mad:

Har tenkt å skifte til spare konto til Paris ja.

Utlogget stressless

• Koseklumpen
  • Takket: 1
    • Vis profil
« Svar #4 på: 09 Mai 2005, 20:53:03 »
Nei, ingen av dyrene våre er forsikret :idea:

Men om noe skulle skje de, skal jeg alltids skaffe penger for å "lappe" de sammen.

Misse-missen vår ble påkjørt som liten (5-6mnd gammel)....måtte opereres for blod i lungene++++....kostet oss 3000kr :shock:  
Siden hun nå har blitt snart 6år....så lever jeg i den tro at hun har blitt flinkere se seg for i trafikken :gaa: (er lov å håpe!)

ei vennine av meg hadde forresten et tragisk uhell med hesten sin for noen mnd siden....hesten løp på en pinne og fikk den 40cm oppi buken.....den måtte avlives på stedet. Dette på en søndag.....det kostet 7000kr :shock:  :shock:  itillegg kom reging for bortfrakting av hesten.......nå er jo hester store dyr da??

Utlogget catzy

• Skravlepus 2
  • Takket: 157
    • Vis profil
Forsikring på katt!
« Svar #5 på: 17 Oktober 2005, 15:05:27 »
Er det noen av dere som har forsikret kattene deres? Veit at Gjensidige har, er det lurt å ha?

Utlogget Alice

• Koseklumpen
  • Takket: 3
    • Vis profil
    • Min lille krok...
Forsikring på katt!
« Svar #6 på: 17 Oktober 2005, 15:09:57 »
Ja, jeg har Gjensidige-forsikring på begge mine katter.
Det koster litt, men skulle pus bli syk eller skadet er det kjempegreit å ha. Er jo ikke alltid man plutselig kan punge ut 10.000kr om katten blir alvorlig syk.

Vet også mange som oppretter en egen "katte-konto" som de setter inn ett fast beløp på i året, slik at de har noen reserver til eventuelle veterinærutgifter. Dette er jo en grei løsning om man klarer å a pengene være i fred, noe jeg sikkert ikke hadde klart  :flau:

Linda

• Gjest
Forsikring på katt!
« Svar #7 på: 17 Oktober 2005, 19:06:00 »
Jeg har mine forsikret i Agria, der betaler jeg 1200,- i året for vet- og livsforsikring på alle tre samt avlsforsikring på hunnkatten. Jeg hadde tidligere forsikring i Gjensidige, men der måtte jeg betale rundt 3000,- i året for to katter, ingen avlsforsiring og de hadde et veldig mye lavere vet- og livsforsikringsbeløp som de dekker i tilfelle skade/ulykke.

Sissel

• Gjest
Forsikring på katt!
« Svar #8 på: 17 Oktober 2005, 20:00:00 »
Jeg undersøkte for en på jobben som har skaffet seg hund. Hun vurderte å forsikre i Gjensidige pga at det ble mindre å betale enn Agria (hun hadde masse bonus i Gjensididge). Gjensidige dekker bare opp til 10 000 i kostnader, mens Agria dekker opp til 30 000

Det er jo hvis det hender noe en har brukt for forsikring, og da er det vel ikke tvil om hvem som er best.

Jeg har selvsagt også Agria, betaler 900ognoe i halvåret på mine tre. Da har jeg avl på to eller tre av dem (husker ikke hannen), og optimal dyrlegeforsikring. Og oppdretterrabatt.

Sissel

Utlogget Lenea

• Koseklumpen
    • Vis profil
    • http://megamiaows.atspace.com
Forsikring på katt!
« Svar #9 på: 17 Oktober 2005, 20:04:44 »
Jeg har Gjensidige,men vurderer å bytte til Agria.Dette fordi jeg synest de har bedre forsikringer som dekker mer til en lavere pris.
"Problemet" med Agria er at jeg hører flere som sier at de er veldig flinke til å sno seg unna utbetalinger når uhellet først er ute... :mad:
(N)Mega Miaow's Devon Rex- bøller med krøller!!

Utlogget Lillian

• Koseklumpen
  • Takket: 0
    • Vis profil
    • (N) Blåmann's
Forsikring på katt!
« Svar #10 på: 17 Oktober 2005, 21:27:12 »
Jeg vurderer å bytte til Agria.

Utlogget Wazabees

• Fin pus
    • Vis profil
    • http://www.wazabees.no
Forsikring på katt!
« Svar #11 på: 19 Oktober 2005, 12:26:37 »
Vi har forsikret våre i Agria.
Betaler rundt 1700 for alle fire, inkludert avlsforsikring på de to hunnkattene :)

Utlogget catzy

• Skravlepus 2
  • Takket: 157
    • Vis profil
Forsikring på katt!
« Svar #12 på: 19 Oktober 2005, 12:53:10 »
Okei, Agria it is.. men forsikrer dere bare rasekattene deres? Jeg kunne for min del tenkt meg å forsikra alle tre... :?:

Sissel

• Gjest
Forsikring på katt!
« Svar #13 på: 19 Oktober 2005, 15:03:25 »
Dyrlegeutgiftene blir jo like store uansett om det er rasekatt eller huskatt så det er en kjempefordel å tengne for huskatt også, men avl og livsforsikring på huskatt er vel i utgangspunktet unødvendig (hvis du ikke har tenkt å drive avl på huskatten din da...)

Sissel

Utlogget Christine

• Skravlepus 4
    • Vis profil
Forsikring på katt!
« Svar #14 på: 19 Oktober 2005, 15:10:50 »
Er litt skeptisk til forsikring jeg,,,mulig ting har forandret seg, men er det ikke sånn at katten må være yngre enn så og så mye og at hvis katten er ute så er det høyere premie/ de godtar ikke å forsikre den osv..:roll:
Synes også jeg ha lest noe om at det er mye sånne forsikringer ikke dekker.

Skjønner godt at rasekatter blir forsikret, men for en huskatt som går ute ville jeg anbefalt å heller spare penger til et evnt uhell..:thumbsup:
En katt er ikke "bare" en katt, det er noe av det beste man kan oppleve, ren kjærlighet!

Utlogget Wazabees

• Fin pus
    • Vis profil
    • http://www.wazabees.no
Forsikring på katt!
« Svar #15 på: 19 Oktober 2005, 19:45:56 »
Agria har ingen forskjell på ute/inne katter.
Og ja, når katten er så og så gammel så er det ikke all forsikring det går an å tegne desverre....

Utlogget Christine

• Skravlepus 4
    • Vis profil
Forsikring på katt!
« Svar #16 på: 19 Oktober 2005, 19:54:37 »
Stakkars Garfield :leiseg: ingen som vil forsikre ham... ( 10 år gammel hehe )

Utlogget DK-Pisik

• Kattunge
  • **
  • Takket: 0
    • Vis profil
    • http://www.pisik.dk
Forsikring på katt!
« Svar #17 på: 19 Oktober 2005, 20:45:20 »
Ved I mon om man som dansker kan få en norsk forsikring på sine avlskatte ?

Sådan forsikring eksisterer nemlig ikke i danmark. Der kan du kun tegne forsikring på neutraliserede katte :-( som i øvrigt er kanon dyre.
med venlig hilsen
Inger Kaya

Utlogget Christine

• Skravlepus 4
    • Vis profil
Forsikring på katt!
« Svar #18 på: 19 Oktober 2005, 20:48:21 »
Sjekk www.agria.se og hør med dem :thumbsup:

Linda

• Gjest
Forsikring på katt!
« Svar #19 på: 19 Oktober 2005, 20:54:58 »
Jeg har både huskatt og rasekatt forsikret. Huskatten har vært mye syk, og hadde det ikke vært for forsikringen måtte jeg ha betalt mange tusen av egen lomme. Anbefaler absolutt forsikring også på huskatter :thumbsup: