Skrevet av Emne: kor mye bruker du på huskatten/kattene dine i året?  (Lest 687 ganger)

Utlogget Lilith

• Forumslave katt
  • Takket: 55
  • Kjønn: Kvinne
    • Vis profil
kor mye bruker du på huskatten/kattene dine i året?
« på: 19 Juni 2005, 15:53:13 »
Eg satt å rekna på det før i dag og kom fram til den svimlendessummen ca 20.000 kr i året og då er det ikkje rekna med eventuelle vetrinær rekninger viss kattene blir skada ol...
Mye penger men totalt verdt det, må då legge til at eg har 7 katter... :)

Utlogget Christine

• Skravlepus 4
  • Takket: 423
    • Vis profil
« Svar #1 på: 19 Juni 2005, 16:03:01 »
Hmm...blir en del penger på katter ja, vi pleier å kjøpe 10 kg sekk med kattemat, det pleier å holde ca 3 måneder, og koster 500,- Så går der ca 1 sekk kattesand i uka, det koster ca 30,- pr sekk.

Ellers er det jo den årlige sjekken hos veterinær, det kan fort bli dyrt når tennene til Garfield skal renses ( han sliter med tannstein, og har vært nødt til å trekke en tann tidligere )

Har ikke regnet med sterilisering, kastrering, sykdom osv, da dette varier veldig mye :thumbsup:

bruker vel 5000 i året på to katter hvis de ikke trenger mer enn vanlig helsesjekk i løpet av et år :hilse:
En katt er ikke "bare" en katt, det er noe av det beste man kan oppleve, ren kjærlighet!

http://potespor.spreadshirt.net

Utlogget PsychoLynx

• Koseklumpen
  • Takket: 13
    • Vis profil
    • Hakinos Better Behave Bridie
« Svar #2 på: 19 Juni 2005, 16:35:02 »
hmmm... Blir forhåpentligvis en forskjell på Psycho og Lille Lurv, ettersom jeg håper at Lille lurv ikke er så kresen som Psycho...

Men, Psycho... : mat til 350 kr pr 5 kg, og da går det vel ca en sekk på 1,5 mnd.. Kattesant.. ca 150 kr pr annen mnd.. altså, snaut 4000 kr på Psycho..

Lille Lurv: Msat til 150 kr pr 20 kg, og han spiser ikk så mye av det, så kanskje en sekk i året ca. hehe. Umulig å si, har ikke målt enda. Kattesand blir vel det samme som Psycho etterhvert.. så..

Tja, totalt 6000 kr på begge kattene. + markkur  gang i året siden de er innekatter.

Satser på å få Psycho over på den andre maten også, men han er så himla sta! Sist sulta han seg i 14 dg før JEG måtte gi opp..  :åhhhh:

Utlogget Kattemor

• Skravlepus 1
  • **
  • Takket: 184
    • Vis profil
    • Kattemors Kosekrok
Re: kor mye bruker du på huskatten/kattene dine i året?
« Svar #3 på: 19 Juni 2005, 16:56:45 »
Sitat fra: Lilith
Eg satt å rekna på det før i dag og kom fram til den svimlendessummen ca 20.000 kr i året og då er det ikkje rekna med eventuelle vetrinær rekninger viss kattene blir skada ol...
Mye penger men totalt verdt det, må då legge til at eg har 7 katter... :)

Jeg har 5 katter og bruker 18.000 i året og da har jeg ikke regnet med vetrinær omkostninger hvis det skulle skje noe.Men det er penger som jeg sparer hver mnd. i tilfelle det skulle skje noe.Og de har vær gode og ha.Spesielt da Smirre ble syk.Nå er han desverre død og de er veldig trist.Den ene huskatten her som heter Lady sturer veldig mye.Så etter at Smirre døde begynte hun å slikke seg på magen til det ikke var noe pels igjen.
Min blogg:  http://kattemorskosekrok.blogspot.com/

Bloggen er oppdatert 24.11.08

Utlogget Hildepilde

• Sjefskatt
  • *
  • Takket: 7
  • Vokt dem for en krenket katts vrede...
    • Vis profil
« Svar #4 på: 19 Juni 2005, 17:46:02 »
Jeg har tre katter.Men har faktisk ikke regna på det..Huskatten min er 1 år,guttene snart 6mnd..
Hildepilde,Leo,Lille My,Benjamin og Barac.

Utlogget Lilith

• Forumslave katt
    • Vis profil
« Svar #5 på: 19 Juni 2005, 18:20:52 »
å gu...glemte å ta med ormkur....1200 kr til da...gir dei ormkur tre ganger i året, for dei er utekatter og 2 er heilt innekatter, men får ein av kattene orm får alle kur.
hmmm...kommet til 21.200 :flau:
Men da e vell verdt pengene.
Setter og av penger til eventuelle usette vetrinærutgifter, vi setter av ca 400 kr i mnd kvar...:)

Utlogget PsychoLynx

• Koseklumpen
  • Takket: 13
    • Vis profil
    • Hakinos Better Behave Bridie
« Svar #6 på: 19 Juni 2005, 21:30:40 »
å gu...glemte å ta med ormkur....1200 kr til da...gir dei ormkur tre ganger i året, for dei er utekatter og 2 er heilt innekatter, men får ein av kattene orm får alle kur.
Setter og av penger til eventuelle usette vetrinærutgifter, vi setter av ca 400 kr i mnd kvar...:)

1200 kr for ormekur???? Hvor mange katter var det snakk om her? Og hvor mye veier de??

Utlogget Lilith

• Forumslave katt
    • Vis profil
« Svar #7 på: 19 Juni 2005, 21:34:46 »
Sitat fra: PsychoLynx

1200 kr for ormekur???? Hvor mange katter var det snakk om her? Og hvor mye veier de??

eg har 7 huskatter fra 4 kg til 8 kg....brukte 400 på mandag når eg kjøpte og gir dei minimum 3 ganger i året...da blir 1200 da.... :roll:

Utlogget felixtigris

• Spretten katt
  • Takket: 0
    • Vis profil
« Svar #8 på: 19 Juni 2005, 23:09:51 »
Årlige utgifter til Felix og Tigris:

Kattesand: ca 1500 kr
Kattemat: ca 1500-2000 kr (inkl godbiter, litt usikker på denne utgiftsposten dog)
Årlig vaksine: ca 400 kr
uforutsette veterinærbesøk: 2000-3000 kr ???? (aldri vært hos vet med dem utenom det obligatoriske)
Knuste gjenstander: hittil har de "bare" knust et fat som var arvegods fra min mormor og litt annet av tallerkener/fat. Har nå ett minimalistisk innredet hjem.
katteutstyr: altfor mye dette året, men vil tippe noen hundrelapper i året i gjennomsnitt.
Ormekur: gitt dem en gang, er vel  bare en 100 kr ca?

Syntes ikke dette var så mye jeg, dette er for to katter. Som sagt har jeg brukt mye mer penger dette året pga kastrering, kjøp av katteutstyr osv. Kjøper heller kattematen i store sekker (gjerne 15 kg), og da sparer man så mye som 50% i forhold til de mindre posene.

Synes kattene er verdt hver bidige krone :)