Skrevet av Emne: Smart katt...  (Lest 1090 ganger)

Utlogget miss

• Tidygirl
  • Kattepratpuser
  • Skravlepus 3
  • Takket: 257
  • Kjønn: Kvinne
    • Vis profil
Smart katt...
« på: 18 August 2006, 15:34:02 »
Da jeg kom hjem fra nattevakt i mårrest, gikk jeg rett å la meg. Embla ble med meg mens Ask var på vaskerommet. Siden de antagelig skulle slå gress med slåmaskinen idag- rett utenfor huset vårt, hadde jeg Ask inne, men han var keen på å gå ut dog. (Vi har mista en katt i slåmaskin for 9 år siden- dette var en forferdelig opplevelse, så derfor er det innetid for våre katter når det skal slåes med slåmaskin på åkeren vi leier ut til naboen)...

Da jeg våkna i 2 tia og skulle gå å si hei til Ask, så var han borte og vinduet sto åpent.. Han hadde åpna vinduet!!!!!!!!!!!!   Det sto helt attlukket (hendelet nede) i såkalt "lufteposisjon", men det er ganske tungt å få opp likevell.. Han må jo åpne vindushendelen uansett!!! Så tanken for hvordan å "åpne" vinduet er ganske morsom at de kommer på.. Smarte dyr disse kattene..... Han hadde altså åpna vinduet med labben og antagli skubbet med hodet... Hehe, smarte Asken min... Men så er det kjempe langt ned fra vinduet i tillegg.. Så da var det ut å kike etter Ask- jeg fant han ganske fort.. Men det er regn i lufta så han er ute igjen nå. Han blir helt vill av å være inne.. Dette er en aktiv krabat, i en meget ekstrem versjon.. Han har åpna dører siden han var liten, men dette er første gang han åpner vinduer.... Sprø liten fyr som kjører akebrett på vinteren og trillebår på sommeren.. Hehe.. Så hadde han lært seg vindusåpning oxo da- hehe  :icon_frown:  Dette er første katten jeg har som har klart å åpne vinduer som var attlukket...  :whistling:

Utlogget Imp

• Dyrevenn Deluxe
  • Forumslave katt
  • Takket: 80
  • Lykken er å begrave nesa i en myk pusemage
    • Vis profil
    • Impens Hule
SV: Smart katt...
« Svar #1 på: 19 August 2006, 01:36:35 »
Hehe, artig historie, men jeg må si jeg er skeptisk til hvordan en katt skal få opp et vindu. Du har ikke en samboer som tuller litt med deg, eller noe?

Ellers var det råfine navn på pusene dine! <3

Utlogget miss

• Tidygirl
  • Kattepratpuser
  • Skravlepus 3
    • Vis profil
« Svar #2 på: 20 August 2006, 21:02:54 »
Hehe, nei- har ikke det... Ingen var hjemme.. Bare meg som lå å sov  :) Jeg våkner av ingenting, så det er INGEN som har vært inne nei.. Han er en usedvanlig klok liten skapning.. Hehe
Har hørt tidligere om en katt som åpner vinduet så det går nok ant ja  :jippi[1]:

Er det noen andre her som har opplevd at katter åpner vinduer??

Utlogget Ulla

• Administrator
  • Skravlepus 4
  • Takket: 660
  • Potespor i våre hjerter
    • Vis profil
« Svar #3 på: 20 August 2006, 21:07:03 »
Jepp, katten til min søster åpner vinduer. Det er slike vinduer med hasper på hver side av glasset hun åpner.
Passa henne en gang søstra mi var borte og da hadde hun stukket ut  :morsomt:

Utlogget miss

• Tidygirl
  • Kattepratpuser
  • Skravlepus 3
    • Vis profil
« Svar #4 på: 20 August 2006, 21:20:24 »
Hehe- det er noen smarte dyr asså..  :) Ganske fascinerende  :love02[1]: