Skrevet av Emne: Oppgitt...  (Lest 856 ganger)

Utlogget 9na

• Fin pus
  • Takket: 0
  • Kjønn: Kvinne
    • Vis profil
Oppgitt...
« på: 18 Juni 2005, 02:51:03 »
Begynner å bli veldig lei her nå..katte mammaen tisser og bæsjer overalt utenom i kassa si..
Hun har aldri vært helt flink til å gå i den,hun har hatt uhell hele tiden..men nå har hun rett og slett slutta å gå i den,og det er ikke mye artig nei..
Vet ikke om hun var vant å gå på kasse der hun bodde før ..
Har jo vært flink til å rense doen hennes,og kattungene har sin egen,de bruker ikke hennes..hun har en stor kattedo også..så skjønner ike hvorfor hun ikke vil gå i kattedoen sin..begynner å bli sååå lei av å tørke opp dritt og tiss overalt her nå...så håper noen her har noen råd til meg..

Utlogget Wazabees

• Fin pus
  • Takket: 1
    • Vis profil
    • http://www.wazabees.no
Oppgitt...
« Svar #1 på: 18 Juni 2005, 09:21:20 »
Hva slags kattedo er det du har til henne? Om det er slik med tak, kan det være at hun ikke trives inni der. Hadde en hunnkatt på parringsbesøk, og hun gikk ikke på do i kassen før jeg tok av taket.

Ellers kan det kanskje være en idé å prøve en annen type sand og se om hun foretrekker det. Katter er sære dyr!

Utlogget Kattemor

• Skravlepus 1
  • **
  • Takket: 184
    • Vis profil
    • Kattemors Kosekrok
Oppgitt...
« Svar #2 på: 18 Juni 2005, 11:30:53 »
Sitat fra: Wazabees
Hva slags kattedo er det du har til henne? Om det er slik med tak, kan det være at hun ikke trives inni der. Hadde en hunnkatt på parringsbesøk, og hun gikk ikke på do i kassen før jeg tok av taket.

Ellers kan det kanskje være en idé å prøve en annen type sand og se om hun foretrekker det. Katter er sære dyr!

Wazabees sine forslag er enig i, men jeg legger til:
Det kan også være at hun ikke liker stedet hvor hun har tissekassen.Prøv å sette kassen på et av de stedene hun oftes gjør i fra seg.
Der hvor hus ellers tisser og basjer kan du legge ut folie, katter liker ikke sølvfolie.
Løk og appelsin skall kan også gjøre susen på de stedene hun gjør i fra seg.
Lykke til :thumbsup:
Min blogg:  http://kattemorskosekrok.blogspot.com/

Bloggen er oppdatert 24.11.08

Utlogget 9na

• Fin pus
  • Takket: 0
    • Vis profil
Oppgitt...
« Svar #3 på: 18 Juni 2005, 14:17:43 »
Hun har ikke do med tak nå,hadde det i begynnelsen,men da ville hun ikkke gå inn,så det er tatt vekk.
Ja får prøve å skifte plass til kassa da,og se om det hjelper.

Utlogget mayla

• Spretten katt
  • Takket: 1
    • Vis profil
sand
« Svar #4 på: 27 Juli 2005, 14:21:14 »
jeg hadde det samme problemet med en av mine katter. han kikka oppi kassa, og bæsja rett ved siden av kassa.  vi kjøpte en ny type kasse, med mindre kant over, men det hjalp ikke. til slutt begynte vi å prøve forskjellige typer sand, og fant ut at han kun liker uparfymerte typer sand.  så det behøver ikke nødvendigvis være noen store problemer, bare  at en detalj er litt "feil".

:thumbsup:

Utlogget Lilith

• Forumslave katt
  • Takket: 55
    • Vis profil
Oppgitt...
« Svar #5 på: 27 Juli 2005, 15:00:36 »
hu har ikkje løpe tid da?
Leste ein plass at kattemor ofte gjør utanfor kassen når ho har barn(husker ikkje heilt koffer, at ikkje fertile hannkatter sku finne ugene eller noe :hæh:  )
Ellers så kan det være noe galt med katten,det er ofte eit teikn på at katten er sjuk eller missfonøyd med noe når den plutselig blir urenslig.

Utlogget Christine

• Skravlepus 4
  • Takket: 423
    • Vis profil
Oppgitt...
« Svar #6 på: 27 Juli 2005, 15:03:26 »
Japp, katter er krene når det gjelder toalettet sitt, vi måtte nesten ha med tak vi...siden kattene gravde all sanden ut av kassen ellers :lol: men luka forsvant ganske raskt, de likte de ikke :cool:

Merker også at særlig Garfield springer rett på do etter at vi har byttet sand, liker nok at det er rent og pent der ja!

Har ikke hatt noen problemer vi iallefall, men katter er så forskjellige, man må bare prøve ut hva de liker.
En katt er ikke "bare" en katt, det er noe av det beste man kan oppleve, ren kjærlighet!

http://potespor.spreadshirt.net

Utlogget Bytigern

• Koseklumpen
  • Takket: 3
    • Vis profil
Oppgitt...
« Svar #7 på: 27 Juli 2005, 15:08:12 »
Håper problemet har løst seg for 9na nå, for jeg ser at det er over en måned siden det første innlegget ble postet. Hvis du leser dette, kan du kanskje fortelle oss hvordan det har gått?