Skrevet av Emne: Ny kattunge - går det?  (Lest 706 ganger)

Utlogget rasmus

• Kattunge
  • **
  • Takket: 0
    • Vis profil
Ny kattunge - går det?
« på: 18 Juni 2005, 01:01:37 »
Jeg har en 2 år gammel huskatt - kastrert hankatt - som vel er et av de mest bortskjemte dyra som tenkes kan. Han er delvis utekatt, men inne om natta (han får ikke lov til å være ute så det blir en del sene kvelder på meg!) Nå har jeg egentlig plukket ut en kattunge hos ei venninne, men lurer på hvordan Rasmus vil reagere på det. Er det noen som har erfaring på det punktet? Har kjønn på kattungen noe å si? Har nemlig en følelse av at ei lita jente kanskje blir lettere godtatt, vet ikke hvorfor.

Utlogget Anne Gro

• Spretten katt
  • Takket: 3
    • Vis profil
    • http://www.agber.com
Ny kattunge - går det?
« Svar #1 på: 18 Juni 2005, 01:20:01 »
Jeg har bare erfaring fra min egen kastrat. Han er det snilleste vesen på denne jord, og da lille Mina kom, ble hun mottatt med "åpne armer" fra første minutt, passet på og beskyttet mot en rasende hunnkatt som ikke var interessert i konkurranse.

Det går sikkert bra, men kanskje ikke akkurat på minuttet - noen katter trenger lenger tid enn andre på å akseptere hverandre.
Anne Gro

Utlogget Christine

• Skravlepus 4
  • Takket: 423
  • Kjønn: Kvinne
    • Vis profil
Ny kattunge - går det?
« Svar #2 på: 18 Juni 2005, 01:21:45 »
Vi holder på å venne en kattunge og en gammel kastrert hannkatt på 9 år nå til å være i sammen, det går bra, men de er ikke bestevenner ennå :engel:

Det går lettere med hunkatt, men ofte går det bra uansett hvis de er små :thumbsup:
Lykke til!
En katt er ikke "bare" en katt, det er noe av det beste man kan oppleve, ren kjærlighet!

http://potespor.spreadshirt.net

Utlogget rasmus

• Kattunge
  • **
    • Vis profil
Ny kattunge - går det?
« Svar #3 på: 18 Juni 2005, 01:26:03 »
Godt å høre. Han har fått min udelte oppmerksomhet i 2 år, så det kan bli tøft. Men på denne tiden av året så er han jo mest ute, så kanskje det er et gunstig tidspunkt. Han er rimelig aktiv til å være kastrert - tror bare det er damene han lar være i fred... Mus og fugler finner sin overmann nesten hver dag, og de havner jo selvfølgelig inne på kjøkkengulvet hos mor  :shock:

Utlogget PsychoLynx

• Koseklumpen
  • Takket: 13
    • Vis profil
    • Hakinos Better Behave Bridie
Ny kattunge - går det?
« Svar #4 på: 18 Juni 2005, 01:49:07 »
Hei.

Jeg har fått en ny kattunge i hus for 2 dager siden, og har en kastrat på snart 2 år fra før. Dette går opp og ned, noen ganger så bryr ikke store pus seg om så mye i det hele tatt, men andre ganger går det hardt for seg. Men, jeg syns det ser ut som det kommer til å gå ba etterhvert iallefall, men må nok uanset gi dem litt tid.

Men, burde gå. '

Utlogget rasmus

• Kattunge
  • **
    • Vis profil
Ny kattunge - går det?
« Svar #5 på: 18 Juni 2005, 01:59:16 »
Håper det for dere - og oss. Gutten min er så mye ute, og det hadde vært hyggelig med en pus som var litt mer hjemme. Han har Paradis her, flere hundre meter fra storveien, en stor eplehage og skogen som nærmeste naboer. Så det er vel kattehimmelen på jord :cool: Men det blir vel litt samme problemet som når man får en ny baby i hus... Jeg sitter oppe og venter på pusulfen nå, det har jo blitt så fint vær!

Utlogget Christine

• Skravlepus 4
  • Takket: 423
    • Vis profil
Ny kattunge - går det?
« Svar #6 på: 18 Juni 2005, 02:04:36 »
Åhh misunner deg at du ikke bor med veien, vi har masse skog og sånn, men den fineste skogen er selvsagt rett over veien....
En katt er ikke "bare" en katt, det er noe av det beste man kan oppleve, ren kjærlighet!

http://potespor.spreadshirt.net

Utlogget rasmus

• Kattunge
  • **
    • Vis profil
Ny kattunge - går det?
« Svar #7 på: 18 Juni 2005, 02:16:52 »
Ja, vi er heldige der. Og siden eplehagen eies av en dame på 90 så blir ikke frukten høstet, og da er det jo mye mus der... Dessuten blir jo kastater mer "hjemmekjære", tror han stort sett ikke er lengre hjemmefra enn 100-200 meter. Men man vet aldri med en katt, og det er vel en del av hva som gjør de så fascinerende. Nydelige dyr! Rasmus er min første katt, og jeg blir like betatt hver morgen når jeg ser ham. Men i natt føler jeg på meg at det kan bli sent... Har allerede vært ute og ropt på ham minst 4 ganger, så det er godt at min gamle nabo hører dårlig  :shock: