Skrevet av Emne: Hill's A/D  (Lest 1259 ganger)

Siljepilje

• Gjest
Hill's A/D
« på: 16 August 2006, 23:47:11 »
Til orientering:

Snakket litt med en Hill's forhandler på SØRAK i helgen.
Jeg nevnte at jeg hadde brukt Hill's A/D i forbindelse med oppfeting av katt, og var fornøyd med det.

Hun sa da at jeg måtte være forsiktig med å bruke dette over tid, da dette var skadelig for kattens nyrer, i likhet med å gi dem vanlig tunfisk, eller andre salte matvarer. :icon_eek:
Denne typen fór skulle helst bare brukes til syke katter og katter som hadde vært gjennom operasjon, og som trengte noe ekstra for å komme seg på beina igjen.

Syntes det var greit å få vite dette, da dette var noe jeg ikke var klar over.
Fikk en del andre alternative tips til oppfeting av kattene, så det deler jeg gjerne med meg :wink[1]:
« Siste redigering: 17 August 2006, 19:31:43 av Siljepilje »

Utlogget Christine

• Skravlepus 4
  • Takket: 423
  • Kjønn: Kvinne
    • Vis profil
SV: Hill's A/D
« Svar #1 på: 17 August 2006, 00:04:55 »
Veldig greit å vite Silje  :icon_smile:
En katt er ikke "bare" en katt, det er noe av det beste man kan oppleve, ren kjærlighet!

http://potespor.spreadshirt.net

Utlogget Alette

• Skravlepus 1
  • **
  • Takket: 109
    • Vis profil
    • (N) Hailstorms
« Svar #2 på: 17 August 2006, 01:42:40 »
Kan jo også nevne at jeg ble anbefalt av veterinær å ikke bruke dette fôret til katter som har diarè heller. Jeg tenkte at det fôret ville være et greit fôr å bruke i den forbindelse når katten trenger litt ekstra tilskudd, men det er så kraftig for magen at det kan virke mot sin hensikt, når magene ute av balanse.  (Ble litt ot, men kan jo være greit å vite.)

Utlogget Christine

• Skravlepus 4
  • Takket: 423
    • Vis profil
« Svar #3 på: 17 August 2006, 01:49:43 »
Synes det var bra å få vite det jeg  :wink[1]:
En katt er ikke "bare" en katt, det er noe av det beste man kan oppleve, ren kjærlighet!

http://potespor.spreadshirt.net

Attack`s

• Gjest
« Svar #4 på: 17 August 2006, 05:07:23 »
Kjempebra Silje  :icon_smile:
Satt bare å venta på at du skulle legge det ut.

Jeg har hele tiden visst det er sterke saker,men jeg trodde det var at fordi katter lett kunne få diare av det,og særlig til kattunger ( jeg har pleid å vanne det ut)- så er det skadelig for nyrene osv også huff.

Jeg vet om andre oppdrettere som har tynnet dette ut for å gi til kattunger for å få dem til å legge på seg (i sprøyte som ikke spiser selv enda)

Har brukt det mye selv også,men tror neppe jeg har overbrukt det.
Kiss fikk da hun var syk og Bajas fikk da han var syk.
Men ingen av dem ville ha.Kiss spiste litt etter hun fikk antibiotika da, og fikk litt etter fødsel for å få litt energi.
B- kullet fikk det som "saus" over tørrforet for å lære å spise.

Jeg er vel ikke av dem som bruker det i tide og u tide,men det er flott informasjon du fikk der, det er mange som ikke er klar over dette.
Man hører bare om vindunder "grøten" fra Hills som kan røres ut i alle former og kan gis og da blir alt så mye bedre, uten å fortelle om ev ulemper.

Siljepilje

• Gjest
« Svar #5 på: 17 August 2006, 19:41:47 »
Jeg har jo heller ikke overforet mine på Hill's A/D, men det er vel fordi at det er vanskelig å få tak i her hos oss.
Jeg vet bare om en veterinær ute på Hafrsfjord (Madla) som selger det, og da må jeg ta to busser ut dit.

Kattene mine elsker konsistensen og smaken på dette fóret, men jeg fant også ut at de fleste våtfortypene til Hill's har samme konsistens.
Jeg var nemlig så heldig å få med en del forskjellige typer boksemat da jeg kjøpte et parti med tørrfór.

Jeg kommer da til å blande det ut med litt "Kitty bloom Extra wate" som jeg har kjøpt hos Stargate. Gir dem i tillegg litt Gimpet's multivitamin plus, noe som er sunt og godt for kattene. Dette skal virke oppfetende, på en sunn og grei måte.  :icon_smile:

Utlogget amahel

• Forumslave katt
  • Takket: 157
    • Vis profil
    • amahel
« Svar #6 på: 17 August 2006, 19:46:49 »
Og ja jeg gleder meg til jeg får mine bokser hill's, som du klaret å lure med deg ut av bilen  :fnis[1]:

Heidi K

• Gjest
« Svar #7 på: 17 August 2006, 19:49:05 »
Hill's sitt vetrinærfôr er knall syns jeg.

Frost fikk jo i/d når hun var syk - både vått og tørrfôr, og det var iallefall ypperlig på smak og konsistens. (Iflg. Frost da  :fnis[1]:)

Siljepilje

• Gjest
« Svar #8 på: 17 August 2006, 19:51:51 »
Og ja jeg gleder meg til jeg får mine bokser hill's, som du klaret å lure med deg ut av bilen  :fnis[1]:
:fnis[1]:...og de tror du at du får?? :icon_lol: Pusene mine sniiiiker rundt posene... :whistling:
Bare tuller! Joda...selvfølgelig skal du få dem :fnis[1]:
Klokka var bare midt på natten da vi lasta ut av bilen, og den bilen var vel det man kan kalle "overlastet" :hihi[1]:
« Siste redigering: 17 August 2006, 19:56:51 av Siljepilje »

Utlogget amahel

• Forumslave katt
  • Takket: 157
    • Vis profil
    • amahel
« Svar #9 på: 17 August 2006, 19:54:15 »
Ja da, skyld på alt mulig du... Egentlig så visste du det og ville beholde alt selv  :fnis[1]:

Neida, ja det var midt på natten, og vi var trette, og med så mange like poser i bilen er det ikke så rart at det ble tatt feil der..
Så du er tilgitt    :bigarmhug:

Attack`s

• Gjest
« Svar #10 på: 17 August 2006, 20:20:20 »
Hill's sitt vetrinærfôr er knall syns jeg.

Frost fikk jo i/d når hun var syk - både vått og tørrfôr, og det var iallefall ypperlig på smak og konsistens. (Iflg. Frost da  :fnis[1]:)

Mine liker ikke vetrinærforet.Kun det ordinære.
Kjøpte jo tannforet til Secret,han brekker seg av det.

Heidi K

• Gjest
« Svar #11 på: 17 August 2006, 20:22:15 »
Har de tannfôr i vet.serien også? Ikke bare Oral Care fra det vanlige?

Attack`s

• Gjest
« Svar #12 på: 17 August 2006, 20:28:49 »
Tror det er det der T/D eller hva nå det heter.
Har kastet sekken.

Heidi K

• Gjest
« Svar #13 på: 17 August 2006, 20:29:26 »
Ah, det har jeg ikke prøvd.

Men ikke alt kan falle i smak hos matvraket heller  :fnis[1]:

Attack`s

• Gjest
« Svar #14 på: 17 August 2006, 20:30:45 »
Jammen han er ikke matvrak lenger.
Spiser kun RCsiamese.... er ikke mye igjen og etter det setter jeg han på hills lavkalori for å se en liten stund.
Som kosemat går det i kylling.... Gloria er jo så kravstor så da blir det fremdeles kylling nesten daglig her i huset.