Skrevet av Emne: Kattehalsbånd?  (Lest 1906 ganger)

veri

• Gjest
Kattehalsbånd?
« på: 14 August 2006, 18:37:08 »
Hva mener dere om kattehalsbånd? Bør eller bør man ikke bruke det? Er det noe spesielt man bør passe på?

Jeg har kjøpt et til Josefine, mest for å se om hun aksepterte det. Det ser ut til å gå greit. Ingen store protester så langt, men jeg vet ikke om jeg tør å slippe henne ut i med det. Det er skogsterreng rundt huset. Jeg er redd hun vil henge seg fast, og at det gjør mer skade enn nytte. Samtidig er jeg redd hun skal gå seg bort nå mens hun er såpass liten.

Bør, bør ikke?

Utlogget S.G.S

• Kattepratpuser
  • Skravlepus 3
  • Takket: 206
  • Kjønn: Kvinne
    • Vis profil
SV: Kattehalsbånd?
« Svar #1 på: 14 August 2006, 18:41:11 »
Kattehalsbånd er bra å ha når hun skal gå ute, men jeg ville nok hatt et slikt som låsen spretter opp hvis hun henger fast  :icon_smile:
De sier jo at katten ikke skal være alene uten tilsyn før den er en ca 8 mnd, tror stedsansen ikke er så god før det  :icon_wink:

veri

• Gjest
« Svar #2 på: 14 August 2006, 18:47:58 »
Fant ingen med klips, ser du. Får lete litt mer, og bruke dette som "øvingshalsbånd". Dette har bare strikk, og jeg synes det er litt for dårlig.

Pus er normalt ikke ute alene enda, men hun er jo så rask til å stikke av. Det var mest det jeg tenkte på.

Kismet

• Gjest
« Svar #3 på: 14 August 2006, 18:59:01 »
Her kan du kjøpe halsbånd med sikkerhetslås.
http://www.dyrekommunikasjon.no/anbefalt_utstyr.htm

Utlogget Rosann

• Sjefskatt
  • *
  • Takket: 20
    • Vis profil
« Svar #4 på: 20 August 2006, 20:13:51 »
Kattene våre har ikke halsbånd, de går ut og inn som de vil så det er vel egentlig litt dumt at de ikke har det men.,.
Forresten så skjønner jeg ikke helt vitsen med halsbånd med bjelle? Blir ikke kattene litt gærne i huet av den lyden!? :S Også kan de jo ikke jakte med den bjella..! haha, de kan vel jakte men de får vel ikke tak i det de jakter på.
« Siste redigering: 20 August 2006, 20:15:52 av Rosann »

Utlogget RaraAvis

• TheCrazyCatLady
  • Moderatorpusene
  • Skravlepus 4
  • Takket: 343
  • Meeko og Belle er alltid i <3 mitt
    • Vis profil
    • Life of Crazyness
« Svar #5 på: 20 August 2006, 20:35:18 »
Om kattene dine går ut, bør du skaffe halsbånd med navn og nummer på fort!! Dette var det som gjorde at eg fikk vite raskt ka som hadde skjedd med Katten min når han ble påkjørt!

på noen dyrebutikker nå kan du kjøpe merker der du får gravert inn det du selv vil!!
How you behave toward cats here below determines your status in Heaven. ~ Robert A. Heinlein
Dyrebeskyttelsen Norges lokalavdelinger
Jeg og 2 venner blogger om livene våre

Utlogget S.G.S

• Kattepratpuser
  • Skravlepus 3
  • Takket: 206
    • Vis profil
« Svar #6 på: 20 August 2006, 20:42:28 »
Det er viktig at katten har halsbånd, når den er ute  :icon_smile:
Men vil bare opplyse.. det er ikke lurt å gravere inn kattens navn.Kun eier og tlf nr  :wink[1]:
Da er det mange som kan rope på den, og den blir fortrolig med fremmende.
Det er jo ikke alltid lurt  :hmmmm:

Utlogget swimzy

• slave for 3 katter og 1 hund
  • Skravlepus 3
  • Takket: 135
  • RIP Miley, Frøya,Diesel, Carmen, Snoopy og Rampus!! <3
    • Vis profil
    • No McKenzies Sacred Birman oppdrett
« Svar #7 på: 30 August 2006, 17:41:30 »
her har alle sammen fått ett halsbånd, som er slik tøyelig som faller av hvis de setter seg fast...og det skal vesle pus også få, har letet etter, men ikke funnet enda!!!
NO*McKenzies- lite oppdrett av Hellig Birma.
Vi fikk vårt første kull 1.mai.2014!!
Hjemmesiden vår: www.bricksite.com/mckenzie/velkommen

Nova

• Gjest
« Svar #8 på: 30 August 2006, 18:21:37 »
Hihi! Det er bilde av Shango på Sissel Grana sin side :biggrin:

Utlogget Maybe

• Kattepratpuser
  • Limt fast til stolen katt
  • Takket: 77
    • Vis profil
« Svar #9 på: 30 August 2006, 20:23:02 »
Om kattene dine går ut, bør du skaffe halsbånd med navn og nummer på fort!! Dette var det som gjorde at eg fikk vite raskt ka som hadde skjedd med Katten min når han ble påkjørt!

på noen dyrebutikker nå kan du kjøpe merker der du får gravert inn det du selv vil!!

Samme her. Mine puser har halsbånd med tlf.nr på. Og det var det som gjorde at jeg fikk vite at den ene pusen min dukket opp død under snøen i et hus borti gata her. Det er en trygghet at folk kan kontakte deg om noe skjer. Blir pusen borte er det grusomt å bare gå å vente og lure på hva som har skjedd. Og ikke alle som gidder å sjekke om de er chip-merket.
Mine puser...da spesielt Tittentei :icon_idea: ....er fæl til å miste halsbåndet, så han er tydeligvis en av de klønene som til stadighet henger seg fast. Men er det ikke sikkerhetslås på halsbåndet ditt, så bare ha det så slakt at det går over hodet. Og de fleste har jo strikk som en sikkerhet.
Stolt slave til to maine coon og tre huspuser.

Utlogget Pernillepia

• Koseklumpen
  • Takket: 21
  • Whitney of Maomar (Pippi)
    • Vis profil
« Svar #10 på: 30 August 2006, 22:34:19 »
Mine katter hadde halsebånd som var fleksible (tøyelige ved litt motstand). Det var en trygghet da jeg visste at spesiellt Pippi klatret i alle trær hun så. Jeg kjøpte de i dyrebutikken på Trekanten i Asker (men det er noen år siden da).
Lurt å øre merke eller chippe kattene også.

veri

• Gjest
« Svar #11 på: 30 August 2006, 22:45:29 »
Jeg kjøpte noen av de fra Sissel Grana. Nå fikk jeg nettopp bekreftet at de virker som de skal. Josefine greide å hekte seg fast mens hun plaget sitt siste museoffer, og båndet løsnet som det skulle.

Nova

• Gjest
« Svar #12 på: 30 August 2006, 22:51:06 »
Så bra!! :icon_smile:

Utlogget Rosann

• Sjefskatt
  • *
  • Takket: 20
    • Vis profil
« Svar #13 på: 08 Oktober 2006, 16:40:35 »
Nå har pusene våre fått halsbånd! Fra Sissel Grana :icon_smile:

Utlogget Bemyself

• Meeko, Knerten, Mimzy, Peico og Lissy.
  • Skravlepus 2
  • Takket: 146
    • Vis profil
« Svar #14 på: 31 Oktober 2006, 22:47:37 »
Jeg bruker halsbånd.
De har også sånt hjerte med navn og tlf.nr.
Samt er de nå sterilisert/ kastrert og øremerket.

Jeg har funnet flere katter som har rotet seg bort pga øremerke eller halsbånd, så jeg føler meg liksom trygg med det på.
Og når de er små kattunger ser jo folk at de har et hjem!

tvb_86

• Gjest
« Svar #15 på: 07 November 2006, 10:04:42 »
Lissi har halsbånd med refleks ( dyrekommunikasjon) det er helt supert og i tillegg med sikkerhetslås. det er viktig å ha halsbånd fordi der fester man opplysninger om hvem som eier pusen, om den skulle forsvinne. jeg har gravert inn lissi -chip merket + at jeg har en sånn adressekule som jeg har skrevet navn og tlf. nummer inni. og dessuten blir de jo bedre sett med reflekshålsbånd også  :icon_smile: