Skrevet av Emne: Kattene mine mobber nabokatta  (Lest 1009 ganger)

Utlogget Bee

• Forumslave katt
  • Takket: 125
    • Vis profil
Kattene mine mobber nabokatta
« på: 09 August 2006, 18:19:37 »
Vi bor i et borettslag, 2 stk 4-mannsbolig, dvs 8 leiligheter. De som bor oppe på skrå har en katt, og den katten får jaggumeg gjennomgå av mine katter!
Timmy er den eneste som ikke tar henne, men Tarzan og Lulu er direkte slemme. De jager henne og slår henne og katta skriker og bærer seg  :( Det har aldri blitt så ille at det er blitt skader av det, utenom litt kloresår på nesen (og Tarzan og Lulu har fått kloremerker), men ikke noe "alvorlig".
Hva kan jeg gjøre?

Attack`s

• Gjest
SV: Kattene mine mobber nabokatta
« Svar #1 på: 09 August 2006, 18:22:37 »
Kan dere avtale utetider,så dem ikke er ute på likt ?

Utlogget Bee

• Forumslave katt
    • Vis profil
« Svar #2 på: 09 August 2006, 18:46:44 »
Jo, det kan vi nok ordne til høsten.
Mine katter har jo nå utetid hele dagen da jeg har vært hjemmeværende, men det blir skole/jobb på meg framover så da kan de bare være ute på ettermiddagen. Vet ikke helt hvordan de jobber, men skal høre med de. Er ikke noe gøy da, de slår den andre katta rett utenfor her og det høres GODT!

Kismet

• Gjest
« Svar #3 på: 09 August 2006, 18:47:58 »
Det der er ikke lett å vite hvordan man skal reagere på.
Min lille Günther angreip jo Brage det første halve året.
Med èn eneste gang jeg så antydning til angrep, så heiv jeg meg over han, holdt han bestemt i nakkeskinnet og ropte "NEI!!"
Nå gikk dette omsider over av seg selv her hjemme, og jeg tror Günther angreip for å bevise for seg selv at han fortsatt var sjefen.
Nå vet ikke jeg hvor lenge kattene dine har angrepet nabokatten eller hvor lenge de har kjent hverandre, men jeg tror absolutt jeg ville reagert mot dem når du ser at de plager nabokatten.
Da skjønner de iallfall at du ikke aksepterer den slags oppførsel.
Men det er jo klart mye vanskeligere når dette foregår utendørs og ikke i ditt eget hjem slik det gjorde her.
Da har du jo mye mindre kontroll på hva de foretar seg og når.
Det kan jo være det går over med tiden, om det er en slags form for sjefsoppgjør, irettesettelse, eller leker de voldsomt ?
Det er jo ikke alltid så lett å se på kattene om de leker voldsomt og har det gøy eller om de er sinte.
Skjønner jo at nabokatten ikke syns det er gøy siden hun skriker, men kanskje dine syns det er morro ?

Utlogget Bee

• Forumslave katt
    • Vis profil
« Svar #4 på: 09 August 2006, 18:54:10 »
Jeg tror de liker det. De er veldig krye etterpå.
Tarzan har alltid tatt henne når han har sett henne før, men nå har Lulu begynt å ta etter, så nå ejobber de i lag for å ta henne stakkar...
Er ikke så lett å stoppe de når de får øye på henne, jeg har ropt og trampet og klappet i hendene, men de enser meg ikke. De jager henne ut av "territoriet" dvs, parkeringsplassen og gressplenene her, og stopper når hun har fått løpt utenfor eller inn til eierne. Nei, denne er ikke lett  :hmmmm: