Skrevet av Emne: Buster har slåss igjen...  (Lest 3074 ganger)

Utlogget Busta

• Administrator
  • Skravlepus 4
  • Takket: 300
  • Kjønn: Kvinne
    • Vis profil
Buster har slåss igjen...
« på: 07 August 2006, 00:58:32 »
Vi har som sagt vært i syden i ei uke, og kom i går hjem til en litt redusert Buster. Mamma har bodd her hos han denne uka, og hun kunne fortelle at han røk sammen med ei fremmed katt kvelden før vi kom hjem. Nå skal dere høre hva gutten har rota seg opp i...

Det første vi la merke til var at han knep igjen ene øyet, samt at blinkehinna på andre øyet hele tiden gled frem. Men han hadde litt fremfall av den også før vi dro, så det KAN være orm eller noe. (Begynte med Panacur idag, bare for å være sikker.) Midt oppå hodet har han noe som vi trodde var en kul, men det viser seg at det er en steinhard klump med blod. Pelsen er så sammenklistra at det er umulig å lete etter sår, så jeg har vasket forsiktig med fukta bomull i hele dag. Jeg har ennå ikke fått bort alt, men det virker ikke som det gjør vondt. I nakken har han et sår hvor det sto ei klo fast, den har jeg henta ut med pinsett nå. Han klør skikkelig i begge ørene, og spesielt i det ene er han nesten hårløs og har klødd seg til blods. Men det rareste er at han gjesper "skjevt", det virker nesten som om halve ansiktet ikke følger med. Jeg har sjekka munnen, og kan ikke se noe rart der, men det kan jo være at han har spist humler igjen...
Og midt oppi dette virker han ellers frisk, han spiser og koser og maler som før.

Er det hysterisk å dra til dyrlegen i morra, synes dere? Eller skal jeg vente i to dager til, og se om Panacuren har effekt? Er så redd de ikke skal ta det alvorlig når jeg kommer og maser om øyne og ører og munn og full pakke... Vet liksom ikke hvor jeg skal begynne. Og så får jeg alltid dårlig samvittighet når jeg drar han med til dyrlegen uten ordentlig grunn, for jeg ser at det stresser han opp.  :icon_question:

Nova

• Gjest
SV: Buster har slåss igjen...
« Svar #1 på: 07 August 2006, 01:09:45 »
Så lenge han er skjev i ansiktet, og hadde en kul i hodet med blod, så ville jeg dratt ja. Det er faktisk bedre når det går hull og begynner å blø... Han har hatt en hard medfart denne Buster, så jeg ville ikke nølt. Det er ikke noe mer "dramatisk" å dra til dyrlegen enn at du selv drar til legen for å få en kontroll på at alt står bra til :icon_smile:

Attack`s

• Gjest
« Svar #2 på: 07 August 2006, 01:13:33 »
Ville tatt han til dyrlege uansett jeg.
Jo lengre tid det går,jo mindre kan ev dyrlegen gjøre om det er noe alvorlig.

Kansje han trenger å få renset opp her og der og en antibiotika kur?

God bedring! :icon_sad:

Utlogget Busta

• Administrator
  • Skravlepus 4
    • Vis profil
« Svar #3 på: 07 August 2006, 01:17:47 »
Jo, jeg er enig med dere... Blir nok å dra i morgen, håper ikke min vanlige dyrlege har ferie da. Buster må uansett ha ett-eller-annet for ørene, han ser ikke ut etter å ha klødd seg. Så kan jeg samtidig spørre om pelsen hans, for nå er pelsknutene på bakparten tilbake igjen.

Jeg blir bare så oppgitt over hva den gutten roter seg opp i. Han ser temmelig redusert ut nå. Lille lurve-gutten til matmor.  :rødmeja:

Nova

• Gjest
« Svar #4 på: 07 August 2006, 01:24:39 »
Han bare slår ut håret, skjønner du vel :biggrin:

Utlogget amahel

• Skravlepus
  • *
  • Takket: 157
    • Vis profil
    • amahel
« Svar #5 på: 07 August 2006, 01:27:54 »
Uffda.. :icon_sad:
Så Bustergutten har hatt det tøft mens dere var borte han da..

Håper det går bra hos vetten i morgen da,  og du må gi han en god kos fra meg og ønske han god bedring  :bigarmhug:

Utlogget Busta

• Administrator
  • Skravlepus 4
    • Vis profil
« Svar #6 på: 07 August 2006, 11:00:17 »
Dyrlegen ville absolutt ta en titt på Buster, men vi fikk ikke time før halv 3. Slåsskjempen er ute nå, håper jeg ikke får problemer med å få han inn. (Hadde egentlig tenkt å holde han inne idag, men svigerfar er her og hjelper gubben med noe rør-greier, så døra står konstant oppe.)

Nå må jeg skrive huskelapp, så jeg husker alt jeg skal spørre dyrlegen om.  :rødmeja:

Utlogget Bee

• Skravlepus
  • *
  • Takket: 125
    • Vis profil
« Svar #7 på: 07 August 2006, 11:11:24 »
Lykke til hos dyrlegen!
Stakkars Buster, har vært i slåsskamp  :icon_sad:

Heidi K

• Gjest
« Svar #8 på: 07 August 2006, 13:47:57 »
Lykke til hos dyrlegen med Buster  :icon_sad:

Han er en liten røver den pusen.

Utlogget S.G.S

• Kattepratpuser
  • Skravlepus 3
  • Takket: 206
    • Vis profil
« Svar #9 på: 07 August 2006, 14:17:45 »
Skal bli spennende å høre hvordan det går med Buster gutten  :x-fingre[1]:

Utlogget Busta

• Administrator
  • Skravlepus 4
    • Vis profil
« Svar #10 på: 07 August 2006, 15:32:42 »
Nå har vi akkurat kommet tilbake fra dyrlegen. Det var faktisk litt verre enn jeg fryktet...  :skjelveleppe:

For å begynne med det "positive" først, såret i hodet var ikke så stort som jeg trodde, og det så ut til å gro fint. Ørene så heller ikke så ille ut, mente hun, så de skal jeg bare smøre med matolje av og til. Men det er øyet som er problemet. Det øyet som er dekket av blinkehinna har ingen blinkerefleks, det er derfor han sover med øyet oppe... Nerven som går til øyet er skadet, og det er også derfor han er helt skjev i ansiktet og plages med å tygge mat... Hun håper det var en mindlertidig nerveskade pga betennelse, men forberdte oss på at den kunne være permanent. Og at en katt ikke kunne leve godt uten å blinke resten av livet....  :grine:

Så nå har han fått 3 sprøyter, smertestillende, kortison og penicillin. I tillegg skal jeg på apoteket og få Imacillin, og noe hun kalte kunstig tårevæske eller no... jeg ble så satt ut at jeg har glemt navnet på den. Nå blir Buster innekatt i noen dager, og jeg håper inderlig at han blir frisk. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre ellers...  :icon_cry:

Heidi K

• Gjest
« Svar #11 på: 07 August 2006, 15:55:28 »
Å nei!  :skjelveleppe:

Stakkars Bustergutten!  :icon_sad:

Håper at han blir frisk og rask igjen snart. Og at dagene som innekatt ikke blir for ille for den lille tigeren.

:bigarmhug: til deg og Buster.
« Siste redigering: 07 August 2006, 16:07:03 av Heidi K »

Utlogget S.G.S

• Kattepratpuser
  • Skravlepus 3
  • Takket: 206
    • Vis profil
« Svar #12 på: 07 August 2006, 16:02:56 »
Stakars Buster  :icon_sad:
Håper han blir fort frisk igjen  :skjelveleppe:
GOD BEDRING Buster  :x-fingre[1]:

Utlogget Bee

• Skravlepus
  • *
    • Vis profil
« Svar #13 på: 07 August 2006, 16:05:45 »
Uffameg, stakkars dere  :icon_sad:
Håper medisinene hjelper og han snart er frisk som en fisk! Vi krysser alt av fingre og poter her  :x-fingre[1]:

Siljepilje

• Gjest
« Svar #14 på: 07 August 2006, 16:27:36 »
Uffda...Det hørtes jammen ikke godt ut. :icon_sad:

Du får ønske ham god bedring fra oss her i Stavanger og gi ham litt frysetørket sei, så kanskje det hjelper litt? :icon_mrgreen:
Må Bustergutten bli frisk igjen snart!! :x-fingre[1]:

Attack`s

• Gjest
« Svar #15 på: 07 August 2006, 16:37:00 »
 :icon_sad:

Godt du sjekket det opp,men det var jo ikke en sånn beskjed du skulle få.  :skjelveleppe:

Er ikke annet enn å tenke positivt,så får dere kose dere inne det beste dere kan  :bigarmhug:

Utlogget Busta

• Administrator
  • Skravlepus 4
    • Vis profil
« Svar #16 på: 07 August 2006, 17:19:14 »
Uff ja, det er ikke noe morsomt. Jeg synes så synd på han, det ser så ubehagelig ut når halve ansiktet er nærmest lammet. Og han skjønner jo ingenting av hva som skjer. Først ble han hentet inn tidlig i formiddag, så stakk dyrlegen masse ekle sprøyter i han og klemte overalt, og nå blir han nektet å gå ut... Han har gjemt seg innerst i garderobeskapet, vet ikke om han bare furter eller har vondt.

Og jeg sitter og er konstant på gråten. Er ikke fritt for at jeg tenker på hvordan livet uten Buster ville blitt...  :skjelveleppe:

Utlogget amahel

• Skravlepus
  • *
  • Takket: 157
    • Vis profil
    • amahel
« Svar #17 på: 07 August 2006, 17:25:07 »
Nei Busta så trist da  :skjelveleppe:
Får håpe på det beste at det bare er midlertidig  :x-fingre[1]:
Ønsker han god bedring og håper på gladmelding fra deg snart  :bigarmhug:

Utlogget Bee

• Skravlepus
  • *
    • Vis profil
« Svar #18 på: 07 August 2006, 17:45:03 »
Nå fikk jeg tårer i øynene, Busta  :skjelveleppe:
Hva sa dyrlegen for noe da om situasjonen?

Utlogget Busta

• Administrator
  • Skravlepus 4
    • Vis profil
« Svar #19 på: 07 August 2006, 17:56:51 »
Nå fikk jeg tårer i øynene, Busta  :skjelveleppe:
Hva sa dyrlegen for noe da om situasjonen?

Jeg og... hadde ikke gubben vært hjemme hadde jeg sikkert lagt strak på gulvet og hulket nå.  :icon_cry:

Dyrlegen prøvde å være positiv, hun sa vi måtte håpe det beste og tro at det var en infeksjon som lå og trykket på nerven. Men jeg hørte på henne at hun trodde litt mer på en permanent skade, selv om hun ikke ville si noe sånn direkte. Det eneste hun sa var at OM skaden er permanent, så betyr det at Buster aldri vil kunne lukke øyet sitt. Da må han dryppes med kunstig tårevæske flere ganger daglig, og det betyr at han ihvertfall ikke kan være utekatt lenger. Dessuten går jo den nerven også via munnen/snuten, så hele den delen av ansiktet blir lammet. Jeg kjente jeg var på gråten da hun sa det, så jeg klarte kke spørre mer.

Jeg kommer til å bruke hvert ledige sekund på å be til gud om å få se en aldri så liten bevegelse i øyet hans nå... bare et lite blink ville vært nok.