Vi har som sagt vært i syden i ei uke, og kom i går hjem til en litt redusert Buster. Mamma har bodd her hos han denne uka, og hun kunne fortelle at han røk sammen med ei fremmed katt kvelden før vi kom hjem. Nå skal dere høre hva gutten har rota seg opp i...
Det første vi la merke til var at han knep igjen ene øyet, samt at blinkehinna på andre øyet hele tiden gled frem. Men han hadde litt fremfall av den også før vi dro, så det KAN være orm eller noe. (Begynte med Panacur idag, bare for å være sikker.) Midt oppå hodet har han noe som vi trodde var en kul, men det viser seg at det er en steinhard klump med blod. Pelsen er så sammenklistra at det er umulig å lete etter sår, så jeg har vasket forsiktig med fukta bomull i hele dag. Jeg har ennå ikke fått bort alt, men det virker ikke som det gjør vondt. I nakken har han et sår hvor det sto ei klo fast, den har jeg henta ut med pinsett nå. Han klør skikkelig i begge ørene, og spesielt i det ene er han nesten hårløs og har klødd seg til blods. Men det rareste er at han gjesper "skjevt", det virker nesten som om halve ansiktet ikke følger med. Jeg har sjekka munnen, og kan ikke se noe rart der, men det kan jo være at han har spist humler igjen...
Og midt oppi dette virker han ellers frisk, han spiser og koser og maler som før.
Er det hysterisk å dra til dyrlegen i morra, synes dere? Eller skal jeg vente i to dager til, og se om Panacuren har effekt? Er så redd de ikke skal ta det alvorlig når jeg kommer og maser om øyne og ører og munn og full pakke... Vet liksom ikke hvor jeg skal begynne. Og så får jeg alltid dårlig samvittighet når jeg drar han med til dyrlegen uten ordentlig grunn, for jeg ser at det stresser han opp.