Skrevet av Emne: ikoner forsvant  (Lest 551 ganger)

Utlogget lineo

• Sjefskatt
  • *
  • Takket: 54
  • Kjønn: Kvinne
    • Vis profil
    • våre puser
ikoner forsvant
« på: 06 August 2006, 22:39:32 »
Sønnen min har klart kunstykket med å slette ALLE ikoner fra skrivebordet. (jeg regner med at han har høyreklikket og trykket skjul ikoner) Start linjen og alt er borte. Eneste måten jeg kan åpne programmer på er ved å trykkke ctrl- alt-delete.
Er det noen som har peiling på hvordan jeg kan få ikonene tilbake :hmmmm:

(når jeg høyreklikker skrivebordet så får jeg ikke opp noe som helst)

veri

• Gjest
SV: ikoner forsvant
« Svar #1 på: 06 August 2006, 23:33:30 »
Jeg ville prøve å lage en ny brukerprofil for å se om noen innstillinger er ødelagte.

Trykk CTRL + ESC. Det skal få startmenyen til å komme opp (Hvis ikke, start på nytt i sikker modus). Gå inn på kontrollpanelet. Lag en ny bruker, og logg inn med denne. Se om tingene kommer tilbake. Hvis de gjør det, er det i alle fall ikke noe fundamentalt galt med programmene på maskinen.

Alternativt kan du starte maskinen i sikker modus (start maskinen på nytt, og trykk ned F8 mange ganger helt til det kommer en oppstartsmeny). Start opp i skikker modus. Logg inn enten som din egen bruker eller Administrator. Hvis du bruker Windows XP Home Edition er Administratorpassordet blankt. Hvis du bruker Professional edition ble passordet satt når du installerte Windows. Hvis maskinen starter normalt i sikker modus kan det være fordi kun de mest nødvendige tingene starter opp. Gå til kontrollpanelet og lag en ny bruker. Start maskinen på nytt (normal oppstart) og logg inn med den nye brukeren. Forhåpentligvis starter maskinen som normalt med den nye brukeren.

Ett annet alternativ: Gå til Kellys Korner og kjør registerendring nummer 117. Linken finner du her:
http://www.kellys-korner-xp.com/xp_tweaks.htm
« Siste redigering: 07 August 2006, 00:02:39 av veri »

veri

• Gjest
« Svar #2 på: 06 August 2006, 23:51:30 »
Åja... Her er en Microsoft support artikkel om dette problemet:

http://support.microsoft.com/?scid=kb%3Bno%3B318027&x=11&y=12

Det KAN også skyldes ett virus. Sjekk at antivirusprogrammet ditt er oppdatert.

Utlogget lineo

• Sjefskatt
  • *
    • Vis profil
    • våre puser
« Svar #3 på: 07 August 2006, 00:23:10 »
 :bigarmhug: Tusen takk. Dette skal jeg prøve nå.

veri

• Gjest
« Svar #4 på: 07 August 2006, 10:58:12 »
Løste det problemet?

Utlogget lineo

• Sjefskatt
  • *
    • Vis profil
    • våre puser
« Svar #5 på: 07 August 2006, 20:17:19 »
 :grine: uff nei. Selv om jeg startet i sikkerhetsmodus (både som administrator og på brukerkonto) så var fortsatt startlinjen og alt annet borte...... hmmm prøvde alle de forskjellige sikkerhetsmodusene også. prøvde også den 117 regsiterendringen men neida,skjedde ingenting.
haha blir sprø :icon_neutral:

Siljepilje

• Gjest
« Svar #6 på: 07 August 2006, 20:53:37 »
Har du prøvd systemgjenoppretting på maskinen din?
Da tilbakefører du datamaskinen din til et tidligere tidspunkt, og alle programmer og feiltrinn som er lagret etter gjenopprettingstidspunkt et, forsvinner.
Har hjulpet meg flere ganger. :wink[1]:

Gå inn på "start" og ned på "hjelp og støtte". Under "velg en oppgave", finner du "Systemgjennoppretting".

Jeg ville ha prøvd det hvis jeg var deg.

Utlogget lineo

• Sjefskatt
  • *
    • Vis profil
    • våre puser
« Svar #7 på: 08 August 2006, 13:12:44 »
Takk  :skjelveleppe: men nå har jeg ingen startlinje... jeg har klart å komme meg inn på systemgjenoppretting gjennom ctrl- alt-delete  og satt igang med det men den vil ikke gå tilbake heller...får bare at den var mislykket. 
jeg får prøve å legge inn windows på nytt.