Skrevet av Emne: Hvor er Mona Lisa..?  (Lest 2233 ganger)

Leiasolo

• Gjest
Hvor er Mona Lisa..?
« på: 30 Juli 2006, 22:46:14 »
Nå holder jeg på å gå fra vettet her....

Mona Lisa har vært borte i snart 2 døgn - og det har aldri skjedd før.... Hun er sterilisert og veldig hjemmekjær og kommer alltid når jeg roper på henne.. men nå er hun sporløst forsvunnet - og matmor har ikke sovet på omtrent et døgn... Lillepusen min har nettopp fylt 1 år... Hun har ikke bodd hos meg et helt år en gang, for hun ble trøstekatten etter at jeg mistet Lucifer for snart ett år siden... han ble påkjørt ikke så langt fra eiendommen, så det er nok derfor jeg nå er i ferd med å bli hysterisk... Dessuten er det en del grevling i området...

Jeg har snart lest hele forumet i filler for å finne tegn på at det er helt normalt at en ung hunnkatt plutselig blir borte i noen døgn - selv om den vanligvis kommer hjemom en rekke ganger i løpet av dagen - og gjerne holder seg inne om natta.... Dessuten liker den ikke regn og torden - og pleier å komme hjem når det er styggvær...  :grine:

Jeg orker bare ikke tanken på at Mona Lisa'n min skal forsvinne  :skjelveleppe: Dette stinker! Jeg føler meg fullstendig medtatt, spiser ikke, slapper ikke av....  :412: Hver gang jeg lukker øynene ser jeg for meg den lille gråstripete tigerpusen min ensom og forlatt.... I morgen er det plakat- og lapperunde, samt en ny lokkerunde, og mistet-annonse ligger allerede ute på nettkatten.no

Hun må komme hjem nååååååå!  :zpls:  Jeg tåler ikke dette!  :grine:

Utlogget amahel

• Skravlepus
  • *
  • Takket: 157
  • Kjønn: Kvinne
    • Vis profil
    • amahel
SV: Hvor er Mona Lisa..?
« Svar #1 på: 30 Juli 2006, 23:31:09 »
Uff det er ikke noe kjekt når pus er borte så lenge når det er uvanlig for henne å være...    :icon_sad:
Håper det ordner seg at hun kommer hjem snart i god behold  :x-fingre[1]:

Utlogget Kitziee

• Skravlepus 1
  • **
  • Takket: 55
  • Savner å ha pus i hus.
    • Vis profil
« Svar #2 på: 30 Juli 2006, 23:33:35 »
Ikke noe morro å høre at hun er borte, krysser fingrene for at hun dukker opp snart.   :x-fingre[1]: Heng opp savnetlapper i nabolaget og på butikken, kanskje noen kan ha sett henne? :icon_sad:

Utlogget S.G.S

• Kattepratpuser
  • Skravlepus 3
  • Takket: 206
    • Vis profil
« Svar #3 på: 31 Juli 2006, 00:01:30 »
Uff ikke noe gøy når pus er borte lenger enn vanlig  :icon_sad:
Håper hun dukker opp snart  :x-fingre[1]:
Skjønner godt du er urolig ja :412:

Nova

• Gjest
« Svar #4 på: 31 Juli 2006, 00:14:09 »
Jeg vil bare gi det samme rådet som jeg har gitt andre, og det er å be lokalradioen lese opp "savnet" annonsen din regelmessig på lufta. Det andre er å gå ut kl 04 om natten og rope... Katten hører deg bedre, og ikke minst vil du høre DEN bedre, dersom den f.eks er stengt inne et sted eller sitter fast. Ta med deg nykokt fisk eller noe. Det viktigeste er at det er sent på natten, og at det er helt stille. Lydene bærer mye lengre da... :icon_smile:

Kismet

• Gjest
« Svar #5 på: 31 Juli 2006, 13:50:38 »
Huff, skjønner at dette er fælt for deg, å sitte og vente - håper pus kommer hjem snart  :bigarmhug:

Leiasolo

• Gjest
« Svar #6 på: 31 Juli 2006, 21:58:37 »
Tusen takk for gode råd og gode ord, folkens - dette forumet er så koselig! <3
Godt å vite at vi kattemennesker tar vare på hverandre!

I kveld ble jeg oppringt av en dame som var helt sikker på å ha sett katten min, ikke så langt herifra
- så jeg kjørte dit med bur og mat og flere lapper og bilder osv, men fant henne gjorde jeg ikke...
Derimot fant jeg en annen katt som lignet en del på min Mona Lisa - så nå håper jeg bare at det er
MIN katt de har sett - og ikke forvekslet den med den andre.. (selv om den var mye større og hadde
ganske annen pels....  :hmmmm:  )

Velvel.. jeg tror likevel jeg greier å få sove i natt...

Skal holde dere informert om forsvinningens utvikling!

Heidi K

• Gjest
« Svar #7 på: 31 Juli 2006, 22:45:20 »
Du må holde oss oppdatert!

Håper den dukker fort opp igjen  :icon_sad:

Leiasolo

• Gjest
« Svar #8 på: 01 August 2006, 19:04:44 »
Da har jeg vært omkring i hele nabolaget, med særlig fokus på det strøket hvor hun med 85% sannsynlighet ble sett i går (jeg blir gjerne litt usikker på hvor sikre disse observasjonene er... så det varierer mellom 50 % og 99%, så akkurat nå har jeg på følelsen at det ligger rundt 85...) - et temmelig avgrenset område med masse skog på andre siden av den skogkledde åsen her... så nå sitter jeg her og krysser fingrene...
 :x-fingre[1]:
Vil tro det blir en temmelig sen kveld/natt denne dagen også... dessuten skal jeg ha mobilen på nattbordet - på lappene har jeg nemlig skrevet at de kan ringe hele døgnet!  :engelsåklart: Ga faktisk ut et par lapper til de som kjører omkring med lokalaviser også. Dessuten fant jeg på noe lurt: De fleste som henger opp plakater skriver all informasjon på selve plakaten og har avrivbare lapper med kun navn og telefonnummer på, men ikke her i gården, nei...  :gikkoppetlys: Med litt mindre skrift har jeg skrevet en detaljert beskrivelse av Mona Lisa'n min + at det selvsagt står navn og nummer.. Så har de beskrivelsen sammen med kontaktinfoen, lixom...
 :) Så nå sitter jeg her og venter på telefon og samler krefter til å ut på leting igjen -mens følelsene hagler på...  :skjelveleppe:  :icon_question:  :icon_mad:  :icon_cry:  :hmmmm:  :icon_idea:

Noen som vet hvor lenge katter greier seg ute uten mat, forresten?

Utlogget Kitziee

• Skravlepus 1
  • **
  • Takket: 55
  • Savner å ha pus i hus.
    • Vis profil
« Svar #9 på: 01 August 2006, 19:44:15 »
Håper virkelig du finner henne snart. Katter kan klare seg i flere uker uten mat, men tilgang til vann er viktig, men vann er jo som regel lett å finne ute så lenge det ikke har vært sol og varmt i flere uker.

Utlogget Bee

• Skravlepus
  • *
  • Takket: 125
    • Vis profil
« Svar #10 på: 01 August 2006, 20:21:42 »
Håper hun dukker opp igjen!  :x-fingre[1]:

Utlogget Maybe

• Kattepratpuser
  • Limt fast til stolen katt
  • Takket: 77
    • Vis profil
« Svar #11 på: 02 August 2006, 15:12:35 »
Huff det er aldri gøy når en pus blir borte.  :icon_sad:
Men jeg håper hun dukker opp igjen. Lykke til med letingen. :x-fingre[1]:
Stolt slave til to maine coon og tre huspuser.

Utlogget Kattemor

• Skravlepus 1
  • **
  • Takket: 184
    • Vis profil
    • Kattemors Kosekrok
« Svar #12 på: 02 August 2006, 19:40:07 »
Leser dette først nå, men hvordan går det med pusen din? Har hun kommet hjem?

Sender deg en stor hjelpe/trøsteklem i håp om at dette hjelper :bigarmhug:
Min blogg:  http://kattemorskosekrok.blogspot.com/

Bloggen er oppdatert 24.11.08

Leiasolo

• Gjest
« Svar #13 på: 02 August 2006, 22:47:51 »
Mona Lisa'n min har fremdeles ikke vist seg, nei... jeg skjønner ingen ting lenger..    ???
Matmor har for lengst begynt å føle seg udugelig!  :skjelveleppe:

Jeg var jo ute og lette til langt på natt i går - uten resultat. Tipsene strømmer på, men folk er langt fra sikre på om det er min pus de observerer - uansett er det jo fint at de bryr seg, da, men det å til stadighet rykke ut i nabolaget og bli skuffet gang på gang tærer på kreftene. Jeg greier ikke å konsentrere meg om noe annet lenger, får hjertet i halsen hver gang telefonen ringer og blir nærmest.. ehem.. sint (!) når det ringer noen andre...  Imidlertid finner jeg flere dusin andre katter... kan kanskje ha noe med at jeg driver og rister på en eske kattemat i letingen..

Nå har det gått 5 døgn.... og jeg blir sprø uten pusen min i nærheten!  :grine:

Men takk for støtten, i alle fall!   :love:

Utlogget RaraAvis

• TheCrazyCatLady
  • Moderatorpusene
  • Skravlepus 4
  • Takket: 343
  • Meeko og Belle er alltid i <3 mitt
    • Vis profil
    • Life of Crazyness
« Svar #14 på: 02 August 2006, 22:51:09 »
 :icon_sad: Håper hun kommer hjem!!

Meeko min var vekke i halvannen uke før han plutselig stod på trappa igjen! så det er enda håp!  :bigarmhug:
How you behave toward cats here below determines your status in Heaven. ~ Robert A. Heinlein
Dyrebeskyttelsen Norges lokalavdelinger
Dicetray hobby hjemmeisde
Jeg og 2 venner blogger om livene våre

Utlogget Ajax

• Fin pus
  • Takket: 6
  • har ingen siameser lenger
    • Vis profil
« Svar #15 på: 03 August 2006, 12:17:01 »
Den første katten min var borte i en hel måned en gang i forbindelse med flytting, så det ER håp! Det var til og med midtvinters! Han kom hjem forkjølet, tynn og med frostsår på potene, men elers i fin form
Ajax UTEN Kakao -pusen!

Utlogget Cat_Walk

• Koseklumpen
  • Takket: 10
    • Vis profil
« Svar #16 på: 03 August 2006, 16:43:32 »
Huff å huff.. Det var ikke godt å høre.
Jeg tror katten din klarer seg. Håper virkelig hun kommer tilbake snart :x-fingre[1]:
Da tror jeg hun vil få ekstra kos og oppmerksomhet av matmor.  :bigarmhug:
Vi føler med deg!!  :icon_sad:
Om det ikke hadde vært dyr her i verden, hadde ikke kjærlighet vært til.

Utlogget Kattemor

• Skravlepus 1
  • **
  • Takket: 184
    • Vis profil
    • Kattemors Kosekrok
« Svar #17 på: 03 August 2006, 18:28:55 »
Det var leit å høra at katten ikke er kommet hjem ennå. Men så flott at menneskene rundt deg gidder å bry seg med å ringe og si at de tror det er din katt de har oppservert.

Lykke til!
Min blogg:  http://kattemorskosekrok.blogspot.com/

Bloggen er oppdatert 24.11.08

Leiasolo

• Gjest
« Svar #18 på: 07 August 2006, 10:18:39 »
Mona Lisa er fremdeles borte, og nå er det ingen som ringer for å si at de har sett henne heller... siste observasjon ble gjort forrige søndag.... og muligens mandag....

*sukk*  :skjelveleppe:

Utlogget Christine

• Skravlepus 4
  • Takket: 423
    • Vis profil
« Svar #19 på: 07 August 2006, 10:45:47 »
Vår Labben var borte i nesten 6 dager, da fant vi ham i toppen av et tre etter masse leting, hørte en svak mjauing fra skogen rett nedenfor oss.

Håper du finner pusen igjen snart, og ikke gi opp før du vet hva som har skjedd, katten er fortsatt ute der en eller annen plass  :x-fingre[1]:
En katt er ikke "bare" en katt, det er noe av det beste man kan oppleve, ren kjærlighet!

http://potespor.spreadshirt.net