Første gangen når Tyson kom hjem med en liten spissmus utenfor veranda døra syns jeg det var sååå søtt! :love:
Var jo så stolt av pusen min, flinke lille jegern min!

Dette gjenntok seg med jevne mellomrom, og Tyson like stolt og jeg rosa han til tusen hver gang.
Etterhvert gikk det over til små fugleunger, jeg var vitne til hvordan han tok knerten av en liten spurv unge mens foreldrene til denne lille desperat forsøkte å jage vekk Tyson.
Tyson hadde fått et sånt fandeinvollsk blikk i øynene, og det var tydelig at jeg hadde fått en flink jeger i hus!
Kanskje ikke like sjarmerende lenger, men stolt var jeg!

Så gikk det over til øyenstikkere! Med iskald beregning hoppet Tyson nesten en meter rett opp og hogg tak i øyenstikkerene som susa forbi i 190 km/t.
Det er ganske imponerende å se hvor beregnelige de er!
MEN!
Ikke nok med at han har begynt å ta med disse halvdøde dyra INN, og leker med de til de ikke orker mer! Da er det jo ikke no gøy no mer syns Tyson, og går ut å finner en ny han kan leke med. Og jeg må gå rundt å plukke opp halvspiste dyr..
I går satt jeg og forloveden i stua og så på film da vi hørte Tyson kom hoppende inn soveromsvinduet, tydelig fanget no IGJEN!
SÅ jeg reiste meg, "Tyson, kommer du der med mus nå igjen.."!
Jeg stoppa brått da jeg ble møtt av Tyson med en jevel av en HOGGORM i kjeften! På soverommet! Og Hoggormen var så absolutt IKKE død!!
Samboeren min, som har skrekk for slanger ble jo vettskremt (Det får jeg egentlig ikke lov til å si til noen! :engelsåklart: )
Så den som måtte få denne 40cm lange, klin levende hoggormen ut fra soverommet, det var meg!
Hjerte til å kappe hodet ta den har jeg jo ikke, så jeg kasta en vaskebøtte over styggen! Så fikk jeg lirka en stor pappbit under bøtta og snudde alt på hodet! Hysteriske ble vi når hoggormen holdt på å komme seg ut fra bøtta, men selv med en samboer som sto i sofaen med beina oppunder seg, fikk jeg kasta alt ut verandadøra.
Hvor det ble a snoken vet jeg nå ikke, men det er tydelig vi har et hoggormbol i nærheten!
Jeg har tatt Tex i å ligge med en ormunge rundt seg å leke med den! GRØSS! Og jeg har sett et par av ungene selv rundt omkring..
Enda bra det bare er unger de kommer med, jeg har sett en fullvoksen hoggorm, litt over en meter lang feit sak! UUUHHAAA!
Men nå har vi fått skrekken med å sove med soveromsvinuet oppe, ja noen som helst vinduer! Og nå på sommeren blir det VARMMT!!
Uansett, til syvende å sist, må jeg innrømme at uansett om det er mus, fugl, øyenstikkere eller hoggorm han drar med inn, så er jeg stolt av å ha en så flink jeger ihus!