Skrevet av Emne: Vaksine og ormkur  (Lest 907 ganger)

Utlogget PsychoLynx

• Koseklumpen
  • Takket: 13
  • Kjønn: Kvinne
    • Vis profil
    • Hakinos Better Behave Bridie
Vaksine og ormkur
« på: 15 Juni 2005, 18:29:22 »
Ja, som dere vet.. Dyret er kommet i hus! og jeg har et par spørsmål....   :flau:

Vaksine... Psycho er vaksinert kun en gang. Han er jo en innekatt, og det er liksom måte på hvor store sykdomsfarer han blir utsatt for. MEn, nå er det jo olutseig en dott til i hus... Bør jeg vaksinere når det er to? Eller er faren forsåvidt like liten for å bli syk, siden begge to fortsatt skal være inne?

Markkur... Psycho fikk sin siste for 2-3 mnd siden. Lille dott (har ikke funnet navn enda) har enda ikke fått markkur, så jeg må kjøpe noe til han idag. Regner med jeg da også bør gi Psycho en ny kur i tilfelle? eller? Og bør jeg gi lille dott MINST to ganger, eller???

Håper noen har svar til meg  :roll:

Utlogget felixtigris

• Spretten katt
  • Takket: 0
    • Vis profil
Vaksine og ormkur
« Svar #1 på: 17 Juni 2005, 21:40:07 »
Ser ingen andre har svart deg, så da gir jeg deg råd utfra det jeg mener er det beste i dette tilfelle:

Jeg har selv innekatter og har vaksinert dem, og det kommer jeg til å fortsette med. De dødelige virussykdommene er noe man lett kan dra med seg inn i leiligheten. Særlig for kattunger er det alvorlig å få disse sykdommene, sjansen for at de ikke overlever er mye større enn for en voksen katt. Å ta med katten til veterinæren for vaksine er dessuten en god anledning til å få helsesjekk på katten. Og det kan være veldig betryggende å få en bekreftelse på at kattungen utvikler seg normalt ved å la en vet ta en ekstra kikk på den (husker jeg at jeg syntes iallefall).

Lykke til med den lille:)

Utlogget SuperHanne

• Avhengig og
  • Skravlepus
  • *
  • Takket: 123
  • Kjønn: Kvinne
  • Trønderjente på 25
    • Vis profil
    • SuperHanne.com
Vaksine og ormkur
« Svar #2 på: 19 Juni 2005, 19:06:12 »
Hva er ca-priser på vaksinering? Hvilke vaksiner bør katter virkelig ha, og hvilke kan en innekatt klare seg uten? :)

Gratulerer me lillepusen forresten PsychoLynx, den er nusselig!  :idea:

Utlogget felixtigris

• Spretten katt
  • Takket: 0
    • Vis profil
Vaksine og ormkur
« Svar #3 på: 19 Juni 2005, 22:38:55 »
Sitat fra: SuperHanne
Hva er ca-priser på vaksinering? Hvilke vaksiner bør katter virkelig ha, og hvilke kan en innekatt klare seg uten? :)

Slik jeg husker det er prisene her i Oslo sånn cirka: ca 300 kr for første katt, kun 100 kr ekstra hvis du skal vaksinere en katt til (betaler da kun for medisinen).

Sist ga jeg kattene mine standard trippelvaksine. Men innekatter er ikke utsatt for chlamydiainfeksjon hvis de aldri er i kontakt med andre katter, så egentlig er det ikek nødv å vaksinere for dette. Syntes likevel det var greit å gi dem trippelvaksine, siden den er påkrevd ved kattepensjonater (hvis det blir aktuelt en dag)