Skrevet av Emne: Naboene liker ikke pusen min.  (Lest 922 ganger)

Utlogget Maybe

• Kattepratpuser
  • Limt fast til stolen katt
  • Takket: 77
  • Kjønn: Kvinne
    • Vis profil
Naboene liker ikke pusen min.
« på: 29 Juli 2006, 11:13:44 »
Hva ville dere gjort når dere vet at flere naboer ikke liker pusen din, men de sier ikke noe direkte til deg?
Her vet jeg at det ihvertfall er tre naboer som sterkt missliker Tittentei og så er det to naboer som jeg er litt usikker på hva syntes. Tittentei er jo en uredd, glad-i-alle-pus som mangler den siste lille fornuft. Han er en herlig pus, men han er visst fæl til å ta seg til rette hos andre. :icon_biggrin:
Bak oss her har vi en nabo som bare missliker katter generelt og skremmer dem ut av hagen sin så fort han ser dem. Han ved siden av dem igjen ropte ut her en dag (til kattemisslikeren) "Hvem eier den forbanna hvite katten her?". :skjelveleppe: Så har vi to naboer som selv har katter, der Tittentei visst har gått inn å forsynt seg av katteskålene dems. Men vet ikke hva de tenker om han da. ??? Så har vi de siste, der sønnen i huset slapp inn Tittentei og ga han mat, etter det har de ikke blitt kvitt han. Men de kan kun takke se selv. :icon_mad: Men for alt jeg vet kan det jo være fler som missliker han. :icon_sad:
En stund gikk jeg bare å tenkte, at så lenge ingen kom rett til meg og klaget så bare lar jeg det være som det er. Men etterhvert har jeg begynt å føle på det. Har tenkt på å gå over til dem og ta det opp og tilby å gjøre noe med det. Men vet ikke om jeg har løsningen på problemet.
En liten del av meg har vurdert å la han bli innekatt, da Uras virkelig trenger en innevenn og da ville han sluppet å plage alle rundt her. Men føler på meg at det ikke ville blitt noen lett prosess. Tittentei har jo fra dag 1 her i huset vært kløen på utelivet og han trives som utekatt.
Kattegård hadde jo sikkert også løst mye, men da var det det å få overtalt mannen å bygge en.  :klø seg:
Stolt slave til to maine coon og tre huspuser.

(N) Blairwitch

• Gjest
SV: Naboene liker ikke pusen min.
« Svar #1 på: 29 Juli 2006, 11:40:58 »
Du får vise mannen din Angel spirits kattegård så kanskje han kan overtales??

Utlogget Maybe

• Kattepratpuser
    • Vis profil
« Svar #2 på: 29 Juli 2006, 12:27:52 »
Hehehe Har allerede vist han den, man brydde seg desverre lite. :(
Og vet han aldri i livet ville brukt så mye penger på de kattene som irriterer han sååå mye.
Dyra er desverre bare min interesse.

Kismet

• Gjest
« Svar #3 på: 29 Juli 2006, 13:00:37 »
Dessverre så er det ofte slik at mange ikke liker katter, og det er ikke stort å gjøre med akkurat det.
At mannen jager katten ut av hagen sin fører antakelig bare til at katten ikke vil være der, noe som vel er greit nok siden eieren av hagen ikke liker det.
De som har gitt katten mat kan, som du sier- takke seg selv. Du kan jo ta en prat med dem og nevne det for dem, at det er derfor de ikke blir kvitt han nå, og be de om å ikke slippe han inn mer.
At han går i matskålene til andres katter er ikke så mye å få gjort med, annet enn at de jager han bort når de ser han - selv løste jeg problemet med ukjente katter i mine katters skåler med å sette matskålene langt vekk i fra døra, i et helt annet rom.
Slik må ukjente katter i såfall gå rundt i hele huset før de finner matskålene til mine katter, og da rekker jeg å oppdage dem og jage dem ut igjen innen den tid.

Utlogget amahel

• Skravlepus
  • *
  • Takket: 157
    • Vis profil
    • amahel
« Svar #4 på: 29 Juli 2006, 13:06:22 »
Hehehe Har allerede vist han den, man brydde seg desverre lite. :(
Og vet han aldri i livet ville brukt så mye penger på de kattene som irriterer han sååå mye.
Dyra er desverre bare min interesse.

Du kunne ikke samle en gjeng venninner da og snekre noe sammen selv. For det er ikke så vanskelig som det ser ut til. Så kan han mannnen din stå der å se på hvor flink du er  :biggrin:

Utlogget RaraAvis

• TheCrazyCatLady
  • Moderatorpusene
  • Skravlepus 4
  • Takket: 343
  • Meeko og Belle er alltid i <3 mitt
    • Vis profil
    • Life of Crazyness
« Svar #5 på: 29 Juli 2006, 14:17:21 »
Eventuelt vise ham noe LITT enklere ?  :fnis[1]:

Denne foreksempel: http://www.chetilas.no/default.asp?page=273
How you behave toward cats here below determines your status in Heaven. ~ Robert A. Heinlein
Dyrebeskyttelsen Norges lokalavdelinger
Dicetray hobby hjemmeisde
Jeg og 2 venner blogger om livene våre

Utlogget Maybe

• Kattepratpuser
    • Vis profil
« Svar #6 på: 29 Juli 2006, 15:41:17 »
Eventuelt vise ham noe LITT enklere ?  :fnis[1]:

Denne foreksempel: http://www.chetilas.no/default.asp?page=273

Ja den der er utrolig fin. :love: Vi har jo tenkt å lage veranda foran på huset, da kunne vi jo likegodt gjort det sånn under, men inngang rett inn på vaskerommet. :fnis[1]: Særlig mannen min hadde godtatt det. :icon_neutral:
Men jeg har kikket litt på disse her da http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=8037092&sid=7aOkdY6_s179170&pos=1&tot=1 . De er egentlig ikke så ille pris på og heller ikke langt herfra. Kanskje jeg skulle spare litt og bare bygge den opp en dag gubben er på jobb. :whistling:

De som fôret Tittentei kom hit å klaget faktisk på at de ikke ble kvitt katta. Da måtte jeg jo bare si at de kun hadde seg selv å takke, så mer har jeg ikke hørt fra dem.

Utlogget RaraAvis

• TheCrazyCatLady
  • Moderatorpusene
  • Skravlepus 4
  • Takket: 343
  • Meeko og Belle er alltid i <3 mitt
    • Vis profil
    • Life of Crazyness
« Svar #7 på: 29 Juli 2006, 15:56:52 »
Hmmm.. den var jo ikke dum  :hmmmm: Kan jo gjøre mye inni der når du først har fått satt opp veggene.. *begynne å spare penger*
How you behave toward cats here below determines your status in Heaven. ~ Robert A. Heinlein
Dyrebeskyttelsen Norges lokalavdelinger
Dicetray hobby hjemmeisde
Jeg og 2 venner blogger om livene våre