Skrevet av Emne: Barn og katter  (Lest 1344 ganger)

Utlogget Ajax

• Fin pus
  • Takket: 6
  • Kjønn: Kvinne
  • har ingen siameser lenger
    • Vis profil
Barn og katter
« på: 27 Juli 2006, 23:01:48 »
ble litt rørt her over forholdet mellom Walter på snart 9 og kattene her i huset. Og da særlig Sara, som er hans pus. Sara er reservert ovenfor oss, da er hun fornøyd med å sitte i nærheten, hun vil som regel ikke kose. Med mindre hun kan kose med Walter da, for da blir hun som en kattunge, som vil puppe på pysjen hans osv...

Walter var på overnatning hos min mor fra i går til i dag, og i natt gikk begge kattene for  å finne Walter på rommet hans som de pleier. De pleier nemlig å sove der inne sammen med ham. Kakao kom etterhvert for å sove hos meg, men da jeg sto opp i dag lå Sara og sov  på sengen til Walter.

Og da jeg hentet ham i dag løp Sara ham mjauende i møte, og ble med ham overalt til de gikk og la seg.
Det er visst ikke det værste i verden å eie sin egen Walter når man er en katt....
Ajax UTEN Kakao -pusen!

Utlogget Kitziee

• Skravlepus 1
  • **
  • Takket: 55
  • Savner å ha pus i hus.
    • Vis profil
SV: Barn og katter
« Svar #1 på: 27 Juli 2006, 23:55:39 »
Koselig å høre om slik kontakt mellom barn og katter. Blir jo nett litt rørt.  :love:

Utlogget amahel

• Skravlepus
  • *
  • Takket: 157
    • Vis profil
    • amahel
« Svar #2 på: 28 Juli 2006, 00:09:25 »
JA jeg må få si det da at her har Helene (minste jenta mi) og Killah Babe blitt så gode venner at jeg tror Killah Babe savner henne nå når hun er bortreist.
Killah Babe går bare rundt her som om hun kjeder seg, er ekstra kosen og vil ha oppmerksomhet fra meg, mer enn før da Helene er hjemme.
Det er det beste med dyr å se hvor knyttet de blir til barn....    :dobbellove:

Utlogget Ajax

• Fin pus
    • Vis profil
« Svar #3 på: 28 Juli 2006, 00:14:44 »
Jeg er så glad for at mine barn får voksne opp med dyr på en måten, og lære omsorg og nærhet med dyr. Jeg synes synd på dem som ike kan det! Og jeg synes synd på alle katter som ikke har sin egen Walter..... :dobbellove:
Ajax UTEN Kakao -pusen!

Utlogget Imp

• Dyrevenn Deluxe
  • Skravlepus
  • *
  • Takket: 80
  • Lykken er å begrave nesa i en myk pusemage
    • Vis profil
    • Impens Hule
« Svar #4 på: 28 Juli 2006, 01:40:34 »
Hei, så fint å lese om sønnen din som har et så godt forhold til pusen. Det er nok ikke alle unger som er så gode venner med pus..men her er det tydeligvis en gutt som vet hvordan han skal være overfor en katt, og respektere den..man må jo gjøre seg fortjent til kattens kjærlighet, ikke sant? Jeg har i alle fall til dags dato ikke sett en katt som trives med å bli herja med av noen unger..så gutten din har nok skjønt det. Herlig å høre  :icon_smile:

Attack`s

• Gjest
« Svar #5 på: 28 Juli 2006, 07:40:05 »
JA jeg må få si det da at her har Helene (minste jenta mi) og Killah Babe blitt så gode venner at jeg tror Killah Babe savner henne nå når hun er bortreist.

Så koselig å høre da.  :jippi[1]:
Er jo sånne katter jeg ønsker " å lage" også.
Men det er nok mye Helene sin bragd også, som ikke gir opp med gjør sitt beste for å få dem barnevennlige også  :fnis[1]:

Utlogget Ajax

• Fin pus
    • Vis profil
« Svar #6 på: 28 Juli 2006, 22:37:12 »
Man sier jo så mye om barnevenlige hunder og katter, men det snakkes altfor lite om de dyrevenlige barna som trengs til å gjøre kattene og hundene barnevenlige....
Ajax UTEN Kakao -pusen!

Attack`s

• Gjest
« Svar #7 på: 28 Juli 2006, 22:40:25 »
Det er sant!!

Nicholas har alltid vært vant med dyr,og alltid behandlet dem pent og ikke minst naturlig.

Noen "nabounger" er står og gjeiper til hunden og hyler og han vil hilse på  :icon_biggrin:
Dem var illa da Nero var liten,så takk for at jeg har en hund som er så "dum" at han finner seg i alt! (unntatt å klippe klør  :fnis[1]: )

Utlogget amahel

• Skravlepus
  • *
    • Vis profil
    • amahel
« Svar #8 på: 28 Juli 2006, 22:41:32 »
Enig der Ajax  :icon_smile:
Dyr blir ikke barnevennlige uten å ha barn som er dyrevennlige rundt seg :wink[1]:

Attack`s

• Gjest
« Svar #9 på: 28 Juli 2006, 22:44:45 »
Nja... ikke helt enig.
Noen bare er slabbedasker av natur,lik noen katter aldri liker unger.

B kullet mitt kan ikke sammenlignes med dette kullet jeg har nå.
Fikk lik behandlig,masse sosialisering,så innen oppdrett ihvertfall så spiller også gemytt inn noe enormt på kattene en bruker.

Gemyttet ble godt i begge kullene,ikke misforstå,men disse er mye mer busekatter og veldig uredde.

Utlogget RaraAvis

• TheCrazyCatLady
  • Moderatorpusene
  • Skravlepus 4
  • Takket: 343
  • Meeko og Belle er alltid i <3 mitt
    • Vis profil
    • Life of Crazyness
« Svar #10 på: 28 Juli 2006, 22:52:03 »
Ødelegger tråden litt kanskje, men må sprø:

Kossen er det å sosialisere kattunger for oppdrettere som ikke har unger?  :whistling:
How you behave toward cats here below determines your status in Heaven. ~ Robert A. Heinlein
Dyrebeskyttelsen Norges lokalavdelinger
Dicetray hobby hjemmeisde
Jeg og 2 venner blogger om livene våre

Utlogget amahel

• Skravlepus
  • *
    • Vis profil
    • amahel
« Svar #11 på: 28 Juli 2006, 22:57:29 »
Nja... ikke helt enig.
Noen bare er slabbedasker av natur,lik noen katter aldri liker unger.

B kullet mitt kan ikke sammenlignes med dette kullet jeg har nå.
Fikk lik behandlig,masse sosialisering,så innen oppdrett ihvertfall så spiller også gemytt inn noe enormt på kattene en bruker.

Gemyttet ble godt i begge kullene,ikke misforstå,men disse er mye mer busekatter og veldig uredde.

Jeg mente ikke det slik at alle katter kan bli barnevennlige og de som blir det kun blir det pga bat barna er dyrevennlige, klart det kommer helt an på katten også selvfølgelig.
Så jeg er enig der Attack's. Men det må jo en dyrevennlig unge til for å kunne omgås dyr mener jeg, ellers blir dem bare skremt av ungene.

Attack`s

• Gjest
« Svar #12 på: 28 Juli 2006, 23:04:38 »

Kossen er det å sosialisere kattunger for oppdrettere som ikke har unger?  :whistling:

Jeg vet ikke helt hva andre gjør,men man trenger som sagt ikke små unger i hus for å få dem "barnevandte".
Kattunger er flinke til å omstille seg i nye hjem.
Men mange har jo familie og venner som har små barn som kommer på besøk,ellers er det vel ganske likt.
Masse kos,og masse lyd tilvending..... tv,radio,støvsuger,oppvaskmaskin,vaskemaskin,osv osv.

Siljepilje

• Gjest
« Svar #13 på: 29 Juli 2006, 16:09:01 »

Ingen av oppdretterne til mine katter har hatt barn / trent opp kattungene til å være sammen med barn.

Det har gått veldig fint med tanke på tilvenning til å være sammen med barna mine. (Mine jenter på 5 og 7 år gamle er vel heller ikke av den mest rolige typen :fnis[1]:)
Hos oss er det alltid noe som skjer, og det er mye lyd- enten det er musikk som står på , støvsugeren, ungene som synger/ maser/ hyler :fnis[1]:, eller har venner på besøk, telefoner som ringer osv.
Har kanskje hatt et par barnefrie dager helt i starten, slik at kattungen får tilvenne seg nye lukter og de andre kattene først, før det kommer brasende to viltre jentunger inn.
Kattene mine koser seg iallefall sammen med barna. De maler, og finner seg i det meste.
Jeg prøver også å være nøye med at kattene må få være i fred når de trenger det, og at de helst ikke skal vekkes når de sover.

En av grunnene til at jeg nettopp valgte ragdoll, var at det er en utrolig familiekjær og barnevennlig katt.
Men tilogmed huskatten min, som ble funnet ute, halvdød og med alskens sykdommer, synes det er kjempegøy med ungene mine. Hun er vel den av kattene mine som er mest leken/ oppøst. Hun trenger stimulanse og lek daglig, og det får hun ihvertfall av ungene mine!

Har fått mange kommentarer fra andre som lurer på hvordan i all verden jeg får kattene mine så rolige og medgjørlige med så bra gemytt.
Da svarer jeg alltid at her får kattene det de trenger av kos, oppmerksomhet og kjærlighet! :wink[1]:

Utlogget RaraAvis

• TheCrazyCatLady
  • Moderatorpusene
  • Skravlepus 4
    • Vis profil
    • Life of Crazyness
« Svar #14 på: 29 Juli 2006, 16:32:25 »
Fikk med meg dette Silje! ;) hihi

Bare lurte ser du, siden eg virkelig har lyst å skaffe meg Bengal, og vist eg virkelig liker rasen så godt som eg tror eg vil, så har eg lyst å starte oppdrett.. men eg skal jo ikke ha unger!  :whistling:

Men det går nok bra! :D Nok kos og oppmerksomhet skal de vertfall få! :D  :love:
How you behave toward cats here below determines your status in Heaven. ~ Robert A. Heinlein

Utlogget Ajax

• Fin pus
    • Vis profil
« Svar #15 på: 29 Juli 2006, 22:11:49 »

Bare lurte ser du, siden eg virkelig har lyst å skaffe meg Bengal, og vist eg virkelig liker rasen så godt som eg tror eg vil, så har eg lyst å starte oppdrett.. men eg skal jo ikke ha unger!  :whistling:

Men det går nok bra! :D Nok kos og oppmerksomhet skal de vertfall få! :D  :love:
Vel min venninne som driver oppdrett av hunder og ikke har barn selv låner mine barn og tantebarnet sitt for å gi dem en posetiv opplevelse av barn. De vi fikk Sara av hadde ikke barn, og det har jo gått bra.
Men det er enkelte katter som virker som de er født til å elske barn da. Kakao hadde bare vært her i to dager da vi fikk besøk av noen med tre barn. De og barna mine lekte sisten over hele huset, og han som jeg tenkte kanskje ville være tilbakeholden galloperte etter dem med halen iværet og "var Med"!....
Ajax UTEN Kakao -pusen!

Utlogget RaraAvis

• TheCrazyCatLady
  • Moderatorpusene
  • Skravlepus 4
    • Vis profil
    • Life of Crazyness
« Svar #16 på: 29 Juli 2006, 22:18:58 »

Vel min venninne som driver oppdrett av hunder og ikke har barn selv låner mine barn og tantebarnet sitt for å gi dem en posetiv opplevelse av barn. De vi fikk Sara av hadde ikke barn, og det har jo gått bra.
Men det er enkelte katter som virker som de er født til å elske barn da. Kakao hadde bare vært her i to dager da vi fikk besøk av noen med tre barn. De og barna mine lekte sisten over hele huset, og han som jeg tenkte kanskje ville være tilbakeholden galloperte etter dem med halen iværet og "var Med"!....

hehe.. så gøy da! :D Er moro å høre om sånt! :D

Utlogget Ajax

• Fin pus
    • Vis profil
« Svar #17 på: 31 Juli 2006, 15:22:26 »
Vel forholdet mellom Sara og Walter er spesiellt, men Kakao er helt spesiell bare av seg selv han! :bigarmhug:
Ajax UTEN Kakao -pusen!