Skrevet av Emne: Varmt for pus  (Lest 1232 ganger)

CATrine

• Gjest
Varmt for pus
« på: 27 Juli 2006, 21:30:54 »
Det er litt varmt for lille Pønki om dagen tror jeg, hun er litt daff og slapp her inne......Pønki er for ordens skyld en innekatt. Noen tips for å kjøle henne ned litt? Hun er litt skeptisk til viften jeg har kjøpt selv om hun nyter virkningen.....

Utlogget S.G.S

• Kattepratpuser
  • Skravlepus 3
  • Takket: 206
  • Kjønn: Kvinne
    • Vis profil
SV: Varmt for pus
« Svar #1 på: 27 Juli 2006, 21:37:39 »
Stakar lille pønki, sånn har Silver og Gismo det også  :icon_sad:
Synd de ikke forstår sitt eget beste av det vi prøver å gjøre for dem  :icon_biggrin:
Kan hende hun blir vant med viften etterhvert, det er mine blitt nå  :wink[1]:
Prøv å lure henne til å være på den kjøligste plassen du har, lokke med en godbit kansje  :fnis[1]:
Jeg fikk lurt mine ned i kjellerstua en stund, men da måtte jeg være der selv  :humre:

Lykke til i varmen  :icon_wink:

Utlogget Ajax

• Fin pus
  • Takket: 6
  • har ingen siameser lenger
    • Vis profil
« Svar #2 på: 27 Juli 2006, 23:08:56 »
Kakao digger varmen, Sara er mere vaskeklut.... men de tilbringer dagen ute i en luftegår, der det er skygge, og litt bevegelse i lufta, om det er lufting ellers da. Dessuten står det et vindu oppe inn til et rom der de kan gå inn til mer skygge.
Ajax UTEN Kakao -pusen!

Utlogget Phantera

• Avhengig pus
  • **
  • Takket: 26
    • Vis profil
« Svar #3 på: 28 Juli 2006, 00:22:39 »
Her har jeg rommet mitt hvor det er lufting og det er altid liftgardin som er helt mørkt. Da er det litt kjøligere for pusen min dær inne. I tilegg, så pleier jeg å ta ett håndkle og skylle i kaldt vann og legge på gulvet. Da kan pusen legge seg dær når det blir for varmt for han. Jeg skyller det håndkle med jevne mellomrom. Jeg har også hatt to isbiter i vannet hans. Tror muligens det kan kjøle litt også når han drikker det.
Mvh phantera

Utlogget Imp

• Dyrevenn Deluxe
  • Forumslave katt
  • Takket: 80
  • Lykken er å begrave nesa i en myk pusemage
    • Vis profil
    • Impens Hule
« Svar #4 på: 28 Juli 2006, 01:35:40 »
Hvis dere har fliser på badet, er det fint å ha det tilgjengelig for kattene, der er det jo kjølig når de legger seg ned på flisene.
Ellers tror jeg katter regulerer varme ganske bra selv, så sant det er bra gjennomlufting..?
Tror man skal passe seg for å kjøle dem ned for mye også...kroppen regulerer slikt, og man kan bli varmere enn man var før, dersom man kjøler seg for mye.

Det hørtes sikkert passe dymt ut men  :rødmeja:

Attack`s

• Gjest
« Svar #5 på: 28 Juli 2006, 07:06:00 »
Vi har takvifte og sånne vifter vi kan sette rundt omkring.
Om katten syns dem er litt skumle.så sett en vifte på på et "trygt" sted¨,sånn at hun kan gå å sjekke det ut når det føles tryggere å gjøre.

Hvis jeg stenger Felix ute av stua en kort periode kan jeg faktisk lufte litt,for dem andre prøver ikke å stikke ut av vinduet når jeg er i stuen.
Ellers skifter jeg ofte vann.
Har GEM i vannet hele sommeren,for jeg skal love deg at der kan bli ekkelt varmt her i huset.

Nå er ikke mine så tykkpelset,men du kunne jo bløtet henne med en klut?

Noen liker isbiter i vannet sitt.

Heidi K

• Gjest
« Svar #6 på: 28 Juli 2006, 12:44:00 »
Siden jeg har en plaskepus og en som er glad i varme, har jeg fremme en STOR bolle med kaldt vann. Frost kveller seg rundt den av og til eller står oppi den med fremlabbene.
Noen ganger har jeg isbiter oppi - artig å leke med samtidig som de får i seg masse vann.

Sivert liker varmen han  :fnis[1]:

Utlogget Ajax

• Fin pus
  • Takket: 6
  • har ingen siameser lenger
    • Vis profil
« Svar #7 på: 29 Juli 2006, 22:25:53 »
Siden jeg har en plaskepus og en som er glad i varme, har jeg fremme en STOR bolle med kaldt vann. Frost kveller seg rundt den av og til eller står oppi den med fremlabbene.
Noen ganger har jeg isbiter oppi - artig å leke med samtidig som de får i seg masse vann.

Sivert liker varmen han  :fnis[1]:
Plaskepus! det hørs lite stilig ut da!
Ajax UTEN Kakao -pusen!

Heidi K

• Gjest
« Svar #8 på: 29 Juli 2006, 22:51:22 »
Det er stilig å se på også!  :biggrin:

Utlogget Tamlin

• Super avhengig pus
  • Takket: 101
    • Vis profil
« Svar #9 på: 30 Juli 2006, 21:11:58 »
Vi har en stor vifte på soverommet som står på ene kommoden. Kattene løper rett inn å slenger seg på senga foran den. Der ligger de som noen slakt hele gjengen og koser seg i vinden  ;D

Utlogget catzy

• Skravlepus 2
  • Takket: 157
    • Vis profil
« Svar #10 på: 30 Juli 2006, 21:54:29 »
Vi har på vifte om det blir for varmt her. Vindua står oppe hele dagene når vi er hjemme, og på låsestille når vi ikke er hjemme.

Utlogget lille_pus

• Sjefskatt
  • *
  • Takket: 3
  • bor i fredrikstad og er 24 år!!
    • Vis profil
« Svar #11 på: 31 Juli 2006, 01:20:11 »
siden vi bor i en så liten leilighet på bare 37,5 kvadrat, så fant vi ut at vi skulle kjøpe oss air condition.. den er skikkelig kjekk når det er varmt.. den står på soverommet så labben kan være der inne når det er varmt. ellers så hender det han dukker opp i oppvask kummen.. tror han legger seg der for at det er kalt oppi der  :morsomt: