Skrevet av Emne: Kjæledyr under kniven!! (??)  (Lest 1104 ganger)

Utlogget Linda22

• Kattunge
  • **
  • Takket: 0
    • Vis profil
Kjæledyr under kniven!! (??)
« på: 27 Juli 2006, 19:42:13 »
Dette er det sykeste jeg har sett (på noen dager hvertfall)..  :412:
Et program på TvN som går på tv nå viser om dyreeierne som "hjelper" dyrene sine. Ei dame her har to nusselige små pusunger. Men pga det "flotte" huset hennes (som hun sier) ødelegger karrene møblene hennes. Så for å gjøre en ende på dette problemet OPPERERER hun bort klørne dems!!!!!!   :icon_mad: :icon_mad:

Hva skal slike folk med dyr? Er de bare pynt for disse menneskene??
Det er utrolig, helt sykt!! :icon_mad:

Utlogget Kitziee

• Skravlepus 1
  • **
  • Takket: 55
  • Savner å ha pus i hus.
    • Vis profil
SV: Kjæledyr under kniven!! (??)
« Svar #1 på: 27 Juli 2006, 19:46:01 »
Mhm, declawing ja.... Forkastelig. Har sett programmet, antar det er det samme.  :icon_mad:

Utlogget RaraAvis

• TheCrazyCatLady
  • Moderatorpusene
  • Skravlepus 4
  • Takket: 343
  • Kjønn: Kvinne
  • Meeko og Belle er alltid i <3 mitt
    • Vis profil
    • Life of Crazyness
« Svar #2 på: 27 Juli 2006, 19:49:17 »
Har sett det før, er helt sykt, eg skjønner han som oppererer hunden sin fordi hun verken ser eller klarer puste, men resten er bare sykt!  :icon_mad:
How you behave toward cats here below determines your status in Heaven. ~ Robert A. Heinlein
Dyrebeskyttelsen Norges lokalavdelinger
Dicetray hobby hjemmeisde
Jeg og 2 venner blogger om livene våre

Utlogget amahel

• Forumslave katt
  • Takket: 157
    • Vis profil
    • amahel
« Svar #3 på: 27 Juli 2006, 20:02:36 »
Sykt Sykt Sykt, mere kan jeg ikke si, satt ikke å så på det, men tv stod på mens jeg holdt på her med burpynten.
Stakkar dyr, enig med deg RaraAvis at dene ene hunden nyttet seg av opperasjonen da den ikke så godt eller pustet skikkelig, men alle de andre var jo for eiernes beste  :icon_mad:

Utlogget S.G.S

• Kattepratpuser
  • Skravlepus 3
  • Takket: 206
    • Vis profil
« Svar #4 på: 27 Juli 2006, 20:21:07 »
Da får de heller skaffe seg noe annet enn dyr å smykke seg med  :icon_mad:
Å opperere et dyr uten at det er nødvendig skulle straffes, de trenger det de er født med somregel  :icon_mad:

Utlogget Linda22

• Kattunge
  • **
  • Takket: 0
    • Vis profil
« Svar #5 på: 27 Juli 2006, 20:41:27 »
Det er det jeg òg mener. Skal et dyr oppereres er det pga nødvendighet for dyrets beste, IKKE menneskets beste.
Det var en hund der og, hvor eieren rett og slett kuttet stemmebåndet fordi hunden hadde for fæl stemme (tynne hyl) som skjenerte.

Et menneske velger selv om han/hun trenger/ønsker å fikse på kroppen sin, men at et individ skal begynne å bestemme over et annet på denne måten.. nei sier det igjen: Tåpelig.. Og ikke minst dyreplageri  :grine:

Utlogget fiskerjentas

• Koseklumpen
  • Takket: 13
    • Vis profil
    • (N) Fiskerjentas
« Svar #6 på: 27 Juli 2006, 21:40:40 »
Har sett det før, er helt sykt, eg skjønner han som oppererer hunden sin fordi hun verken ser eller klarer puste, men resten er bare sykt!  :icon_mad:
Ja, den med hudfoldene skjønte jeg, men fyttikatta så mange unødendige og smertefulle operasjoner det var...SYKT

Attack`s

• Gjest
« Svar #7 på: 28 Juli 2006, 07:42:24 »
Noen som tok det opp på video?
Regner ikke med det da,så forklastelig program det var.
Skulle se det,men så ringte telefonen og så ringte den enda en gang,og jeg fikk meg ikke til å få lagt på  :icon_razz:

Utlogget catzy

• Skravlepus 2
  • Takket: 157
    • Vis profil
« Svar #8 på: 30 Juli 2006, 21:57:32 »
Fy flate, noe slikt hadde jeg ikke klart å sett på! Da hadde sikkert politiet kommet på døra her, av husbråk!!! ARG!

MiMi63

• Gjest
« Svar #9 på: 30 Juli 2006, 22:52:11 »
Øh....

Ja - dette programmet fikk jeg også totalt fnatt av. Etter den sekvensen med damen som overlot katten til veterinæren for å få den minst 50% invalidisert ved å operere ut halve poten, var vi så forb.... her i huset at vi satt nesten oppunder taket. Ingen skal fortelle meg at en veterinær ikke VET utmerket godt at de invalidiserer dyrene med dette her. Hvordan skal de kunne forsvare seg? Hvordan skal de klatre om nødvendig? Bevegelselsplassen er blitt betydelig redusert og katten redusert til en "levende pyntegjenstand". Dette er perversjon av veterinærmedisinen, men hva gjør man ikke for noen skarve $$$?

Jeg heller har selvsagt ikke noe imot at man legger et dyr under kniven som etterpå vil få et kvalitetsmessig bedre liv. Eks. hunden som hadde problemer med å se, men så kan man vel neppe kalle det "plastisk kirurgi" heller.

Ikke når den generelle helsa er involvert.

Grøsser enda ved tanken.  :icon_mad:

Siljepilje

• Gjest
« Svar #10 på: 30 Juli 2006, 23:05:58 »
Ja, vis det nå på norske kanaler, slik at det norske folket også får øynene opp for "declawing"!! :icon_mad: :icon_mad:

La oss virkelig ikke håpe at norske dyrleger er villige til å operere på denne måten!! :412:

Utlogget RaraAvis

• TheCrazyCatLady
  • Moderatorpusene
  • Skravlepus 4
  • Takket: 343
  • Meeko og Belle er alltid i <3 mitt
    • Vis profil
    • Life of Crazyness
« Svar #11 på: 31 Juli 2006, 08:02:24 »
Ja, vis det nå på norske kanaler, slik at det norske folket også får øynene opp for "declawing"!! :icon_mad: :icon_mad:

La oss virkelig ikke håpe at norske dyrleger er villige til å operere på denne måten!! :412:

Denne er blitt vist på norske kanaler før, og etter det kom det faktisk inn flere forespørsler om declawing til dyrleger rundt om i landet! :(
Det samme skjer nok igjen!  :skjelveleppe:
How you behave toward cats here below determines your status in Heaven. ~ Robert A. Heinlein
Dyrebeskyttelsen Norges lokalavdelinger
Dicetray hobby hjemmeisde
Jeg og 2 venner blogger om livene våre