Skrevet av Emne: DagsPlan For MaineCoon Katteunge  (Lest 847 ganger)

Utlogget SandKorn

• Fin pus
  • Takket: 9
  • Kjønn: Kvinne
    • Vis profil
DagsPlan For MaineCoon Katteunge
« på: 27 Juli 2006, 18:13:58 »
Er dette en bra DagsPlan for en MaineCoon Katteunge !?  :savle[1]: Noe jeg mangler !? Noe jeg burde forskyve/ta bort !? Tar imot alle tips med takk  :savle[1]:

Tid                    Mandag          Tirsdag          Onsdag          Torsdag          Fredag          Lørdag          Søndag

07:00              Rent Vann      Rent Vann      Rent Vann      Rent Vann      Rent Vann      Rent Vann      Rent Vann
                      Tørrfôr           Tørrfôr           Tørrfôr           Tørrfôr           Tørrfôr           Tørrfôr           Tørrfôr

EtterSkoletid    Rent Vann       Rent Vann      Rent Vann      Rent Vann      Rent Vann      Rent Vann      Rent Vann

17:00              Rent Vann       Rent Vann      Rent Vann      Rent Vann      Rent Vann      Rent Vann      Rent Vann
                        Våtfôr              Våtfôr           Våtfôr            Våtfôr            Våtfôr             Våtfôr           Våtfôr

20:00               Vitaminer         Vitaminer       Vitaminer        Vitaminer        Vitaminer        Vitaminer        Vitaminer

21:00      Gre PusPusPels Gre PusPusPels Gre PusPusPels Gre PusPusPels Gre PusPusPels Gre PusPusPels Gre PusPusPels
<3 PusPus <3

Katter er menneskets beste venn

Heidi K

• Gjest
SV: DagsPlan For MaineCoon Katteunge
« Svar #1 på: 27 Juli 2006, 18:17:33 »
Fint du tenker på alt, men du trenger ikke ha så streng timeplan mener jeg. Gi rent vann om morran og senere på dagen og slikt.

Eneste er at selv en kattunge ikke bør få våtfôr for ofte. Da kan den bli veldig kresen og i tillegg er det ikke bra for tennene.

Utlogget SandKorn

• Fin pus
    • Vis profil
« Svar #2 på: 27 Juli 2006, 18:20:59 »
Er bare så opptatt av at den skal få det BEST mulig og at jeg husker ALT av daglig behov  :icon_frown: Holder det å BARE gi tørrfôr til en katteunge !? Skal de bades !? Eller ødelegger det blankheten i pelsen !? Alt skal være så nøye for meg  :fnis[1]:
<3 PusPus <3

Linda

• Gjest
« Svar #3 på: 27 Juli 2006, 18:29:07 »
Jeg synes det blir alt for mye å gi våtfor hver dag. Det er jo noe man egentlig bare gir til kos, "lørdagsgodt". Tørrfor skal de ha tilgang på hele tiden, så fyll på så ofte at det ikke blir tomt. Rent vann et par ganger daglig er bra. Ellers bør du unngå kattemat fra dagligvarebutikk, den type mat er ikke bra.

Bading er ikke nødvendig med mindre katten er blitt svært skitten og ikke klarer å stelle seg selv, eller i forbindelse med utstilling :icon_smile:

Utlogget SandKorn

• Fin pus
    • Vis profil
« Svar #4 på: 27 Juli 2006, 18:33:38 »
Er Hill's Kitten bra !? Har hørt mye snakk om det  :fnis[1]:

TusenTakk for ALLE tips
<3 PusPus <3

Linda

• Gjest
« Svar #5 på: 27 Juli 2006, 18:37:31 »
Ja, Hill's er bra  :icon_smile: Det du får kjøpt hos veterinær eller dyrebutikk er som regel kvalitetsfôr som du trygt kan gi katten din :icon_smile:

Heidi K

• Gjest
« Svar #6 på: 27 Juli 2006, 18:37:39 »
Hill's er et knall fôr. Bruker dette selv og er veldig fornøyd. Og kattene elsker det.

Utlogget SandKorn

• Fin pus
    • Vis profil
« Svar #7 på: 27 Juli 2006, 18:39:31 »
Ok  :savle[1]:

TUSEN Takk  :dobbellove:
<3 PusPus <3

Utlogget Kitziee

• Skravlepus 1
  • **
  • Takket: 55
  • Savner å ha pus i hus.
    • Vis profil
« Svar #8 på: 27 Juli 2006, 19:05:56 »
En timeplan da gitt, du tenker nå på alt.  :wink[1]:

Ser du har skrevet på at katten skal få vitaminer hver eneste dag, er det bra tro? Det jeg har hørt er at katter kun skal få vitaminer om de har påvist mangel på dette, noe utover det skal ikke være bra,, ellers får katter som regel i seg den mengden de skal ha gjennom et godt kvalitetsfôr som du allerde har tenkt på. Noen som kan litt mer om dette?

Linda

• Gjest
« Svar #9 på: 27 Juli 2006, 19:09:20 »
Nei mine katter får ikke vitaminer, alt de trenger av næringsstoffer får de gjennom maten :icon_smile:

Utlogget SandKorn

• Fin pus
    • Vis profil
« Svar #10 på: 27 Juli 2006, 19:24:32 »
Godt jeg har dere  :fnis[1]: Leste at PusPuser måtte ha vitaminer hver dag så jeg slengte det på listen min  :jippi[1]: Bedre med kvalitetsfôr enn å pøse på med ditt og datt ...
<3 PusPus <3

Utlogget SandKorn

• Fin pus
    • Vis profil
« Svar #11 på: 27 Juli 2006, 19:26:59 »
Oppdatert Liste:  :jippi[1]:

Tid                    Mandag          Tirsdag          Onsdag          Torsdag          Fredag          Lørdag          Søndag

07:00              Rent Vann      Rent Vann      Rent Vann      Rent Vann      Rent Vann      Rent Vann      Rent Vann
                      Tørrfôr           Tørrfôr           Tørrfôr           Tørrfôr           Tørrfôr           Tørrfôr           Tørrfôr

EtterSkoletid    Rent Vann       Rent Vann      Rent Vann      Rent Vann      Rent Vann      Rent Vann      Rent Vann

17:00              Rent Vann       Rent Vann      Rent Vann      Rent Vann      Rent Vann      Rent Vann      Rent Vann
                        Våtfôr              Våtfôr           Våtfôr            Våtfôr            Våtfôr             Våtfôr           Våtfôr

20:00                                                                                                                                        Vaske og skifte sand i kattedoen  :fnis[1]:

21:00      Gre PusPusPels Gre PusPusPels Gre PusPusPels Gre PusPusPels Gre PusPusPels Gre PusPusPels Gre PusPusPels
<3 PusPus <3

Utlogget S.G.S

• Kattepratpuser
  • Skravlepus 3
  • Takket: 206
    • Vis profil
« Svar #12 på: 27 Juli 2006, 19:36:27 »
Hvor er det blitt av leke tiden da  :wink[1]:
En kattunge trenger masse kos og lek når den orker selv da selvfølgelig  :jippi[1]:

Utlogget SandKorn

• Fin pus
    • Vis profil
« Svar #13 på: 27 Juli 2006, 19:40:22 »
Slår til med en NY oppdatering:  :fnis[1]:

Lek/Kos           Lek/Kos          Lek/Kos         Lek/Kos          Lek/Kos         Lek/Kos          Lek/Kos

19:00              Lek/Kos           Lek/Kos          Lek/Kos          Lek/Kos          Lek/Kos          Lek/Kos         Lek/Kos

20:00                                                                                                                                        Vaske og skifte sand i kattedoen 

Leking Og Kosing Skal Jeg Jo Egentlig Ikke Sette Noen Tid På  :fnis[1]: For Det Kommer Jeg Til Å Gjøre HEEELE Dagen  :jippi[1]: Så Lenge PusPusen Orker Og Vil :savle[1]:
<3 PusPus <3

Utlogget Kitziee

• Skravlepus 1
  • **
  • Savner å ha pus i hus.
    • Vis profil
« Svar #14 på: 27 Juli 2006, 19:49:56 »
Uten å legge meg for mye borti timeplanen din så ville jeg nok vurdert som de andre nevner her at å gi katen våtfôr hver dag kan nok være i det meste laget. Synes du er kjempeflink som virkelig går inn for at katten skal ha det bra hos deg og det får den det nok.  :icon_smile:

Utlogget SandKorn

• Fin pus
    • Vis profil
« Svar #15 på: 27 Juli 2006, 21:28:40 »
TusenTakk Kitziee :love:
Jeg [Takket] deg siden du er så snill og hjelpsom mot meg og orker å svare på aaalle spørsmålene mine  :bigarmhug:
Skal fikse det med våtfôret
<3 PusPus <3

Utlogget Kitziee

• Skravlepus 1
  • **
  • Savner å ha pus i hus.
    • Vis profil
« Svar #16 på: 28 Juli 2006, 00:50:23 »
TusenTakk Kitziee :love:
Jeg [Takket] deg siden du er så snill og hjelpsom mot meg og orker å svare på aaalle spørsmålene mine  :bigarmhug:
Skal fikse det med våtfôret

SÅ koselig.  :icon_frown: Skulle bare mangle at vi ikke skal hjelpe hverandre her inne.  :icon_smile: 

Utlogget Celebrian`s

• Fin pus
  • Takket: 7
  • Klem fra Celebrian`s pusene
    • Vis profil
    • http://www.mainecoonforum.com/celebrians/
« Svar #17 på: 28 Juli 2006, 01:06:18 »
Bruk det samme foret som oppdretter har brukt, og evt ta en gradvis tilvenning til nytt for så den ikke blir løs i magen

Utlogget SandKorn

• Fin pus
    • Vis profil
« Svar #18 på: 28 Juli 2006, 11:54:45 »
Ok  :savle[1]:
Er det da best å ta halv/halv eller å la to matskåler stå fremme !?  :fnis[1]:
<3 PusPus <3

Linda