Skrevet av Emne: Seniorfôr  (Lest 541 ganger)

Heidi K

• Gjest
Seniorfôr
« på: 27 Juli 2006, 15:40:55 »
Jeg har fått en 2 kg sekk Hairball controll (Hill's), men den er til seniorpuser. Siden det er så liten sekk, er det farlig å blande inn litt til Frost og Sivert? De får jo annet fôr i tillegg.

Har ikke noe til overs egentlig for seniorfôr til unge katter, men det er jo ikke noe vits i å kaste en fersk sekk med fôr heller..

Utlogget Phantera

• Avhengig pus
  • **
  • Takket: 26
  • Kjønn: Kvinne
    • Vis profil
SV: Seniorfôr
« Svar #1 på: 28 Juli 2006, 00:28:23 »
Mener det er mer fett og mer antioksydanter i senioren. Tror nok det skal gå fint å blade foret ja. Det foret dær er veldig fint for pelsen også. Merket forsjell når jeg hadde det. Fra den vanelige senioren til hills jeg bruker.
Mvh phantera

Nova

• Gjest
« Svar #2 på: 28 Juli 2006, 00:31:49 »
Jeg tror det er motsatt. Jeg tror senior inneholder mindre fett, fordi eldre katter er mindre aktive. Men det er mer av stoffer som regulerer trege mager osv, som f.eks ris er vanlig i senior

Heidi K

• Gjest
« Svar #3 på: 28 Juli 2006, 12:49:49 »
Jeg vil også tro, som Nova, at det er mindre fett i dette. Men er jo ingen krise akkurat det, for Sivert har jo litt å gå på  :fnis[1]:

Så lenge ingen av de tar skade av det, tror jeg at jeg blander inn litt og litt til det er spist opp. For farlig kan det jo ikke være..?

Utlogget Hope

• Skravlepus
  • *
  • Takket: 105
    • Vis profil
« Svar #4 på: 28 Juli 2006, 12:59:53 »
Det er nok mindre fett i det ja. ;)

Nova

• Gjest
« Svar #5 på: 28 Juli 2006, 20:25:02 »
Nei, selvfølgelig er det ikke farlig å gi seniorfór for en gangs skyld fordi du har kjøpt feil. Vi må ikke bli fanatiske heller. Du serverer jo ikke rottegift :biggrin: Det er bare litt mindre fett...

Utlogget Phantera

• Avhengig pus
  • **
  • Takket: 26
  • Kjønn: Kvinne
    • Vis profil
« Svar #6 på: 28 Juli 2006, 23:29:27 »
Fult mulig at jeg har tatt feil her og at det i virkligheten er mindre fett. Fint en blir rettet på her da. Tror nok ikke det har noe å si. Senior pusen min har da fått bode kattungmat og vanelig mat han i kriser. Null problem.
Mvh phantera