Skrevet av Emne: Jeg vil så gjerne...  (Lest 1442 ganger)

Utlogget Kitziee

• Skravlepus 1
  • **
  • Takket: 55
  • Savner å ha pus i hus.
    • Vis profil
Jeg vil så gjerne...
« på: 27 Juli 2006, 00:50:01 »
...gjøre noe som betyr noe.

Finnes det noen gode brosjyrer til nedlasting som kan kopieres opp og feks henges opp til oppslag eller gis i postkasser til naboer osv? Eller kan vi her inne feks sammarbeide om å få skrevet en slik brosjyre?

Tenker da på feks brosjyrer som omhandler  en eller flere av disse; kastrering, hjemløse katter, fjernadoptering o.l for å hjelpe organisasjonene som tar seg av hjemløse katter... Ja, dere skjønner sikkert hvor jeg vil.  :wink[1]:

I går mottok jeg et nytt blad fra Kattens Vern, og jeg blir nok en gang så trist av å tenke på at jeg gjør alt for lite for å hjelpe de som virkelig trenger det. Selv har jeg an "adoptivkatt" fra FOD Trondheim. De ønsker at jeg betaler inn et frivillig beløp to ganer i året, men jeg velger å sette inn en viss sum hver mnd. KV skal også få en liten støtte av meg nå, men jeg føler at jeg kan gjøre så mye mer, som feks å spre "budskapet". Noen som henger med på hva jeg tenker?

Drømmer om å bli rik så jeg kan gi opp jobben og jobbe frivillig for å hjelpe hjemløse katter.  :skjelveleppe:
« Siste redigering: 27 Juli 2006, 00:52:27 av Kitziee »

JP

• Gjest
SV: Jeg vil så gjerne...
« Svar #1 på: 27 Juli 2006, 10:57:15 »
Er nok flere som føler slik, og jeg er en av de.
Jeg å gir et fast beløp til forskjellige dyrevern her i Norge og meldt meg som frivelig hjelper når kattens vern kommer til Molde.. men lell så føler jeg at det ikke er nok. Har lyst å se at det nytter, og at budskapet blir hørt.

Hadde jeg hatt mye penger så skulle jeg ordnet slik "animal cops" i hver eneste by her i norge  :icon_smile:

Skulle vært et fag på skolen som het "Dyrehold" eller noe sånt, så unger har fått printet inn i hodet fra barnskolen av hvordan man skal behandle dyr :icon_mad:

Utlogget Ulla

• Administrator
  • Skravlepus 4
  • Takket: 657
  • Kjønn: Kvinne
  • Potespor i våre hjerter
    • Vis profil
« Svar #2 på: 27 Juli 2006, 22:05:04 »
Jeg mottok også det nye bladet fra Kattens vern og satt med samme tankene som dere. Er det ikke noe mer jeg kan gjøre enn det som jeg gjør i dag?
Egentlig så skulle vi ha sendt brev med underskrifter til våre politikere, det er rett og slett en skam at ikke et land som Norge kan gjøre noe mer enn ingentingfor dyrevelferden her i landet blant kattene.

Jeg sendte et brev til J. Stoltenberg i fjor på en e-mailadresse som lå på AP sin side, men den kom i retur p.g.a. ukjent adresse  :hmmmm: :icon_surprised: I det brevet tok jeg opp deres manglende arbeid i forhold til det stadig voksende problemet her i landet.

ellenh

• Gjest
« Svar #3 på: 27 Juli 2006, 22:28:16 »

Finnes det noen gode brosjyrer til nedlasting som kan kopieres opp og feks henges opp til oppslag eller gis i postkasser til naboer osv? Eller kan vi her inne feks sammarbeide om å få skrevet en slik brosjyre?

Tenker da på feks brosjyrer som omhandler  en eller flere av disse; kastrering, hjemløse katter, fjernadoptering o.l for å hjelpe organisasjonene som tar seg av hjemløse katter... Ja, dere skjønner sikkert hvor jeg vil.  :wink[1]:

I går mottok jeg et nytt blad fra Kattens Vern, og jeg blir nok en gang så trist av å tenke på at jeg gjør alt for lite for å hjelpe de som virkelig trenger det. Selv har jeg an "adoptivkatt" fra FOD Trondheim. De ønsker at jeg betaler inn et frivillig beløp to ganer i året, men jeg velger å sette inn en viss sum hver mnd. KV skal også få en liten støtte av meg nå, men jeg føler at jeg kan gjøre så mye mer, som feks å spre "budskapet". Noen som henger med på hva jeg tenker?

Drømmer om å bli rik så jeg kan gi opp jobben og jobbe frivillig for å hjelpe hjemløse katter.  :skjelveleppe:

Kitzee, da må du hvertfall bli med opp dit!! For det første kan du treffe adoptivkatten din. Og for det andre har fod begynt å arbeide med å sette ned en gruppe som skal opplyse folk om NØYAKTIG de tingene du nevner her. De skal stå på stands, fatte skriv o.l. Du MÅ rett og slett bli med å arbeide i fod, du er nok en kjemperessurs!

Utlogget Linda22

• Kattunge
  • **
  • Takket: 0
    • Vis profil
« Svar #4 på: 27 Juli 2006, 22:42:05 »

Dette er jeg svært gjerne med på, noe må det være vi kan gjøre.

Utlogget Kitziee

• Skravlepus 1
  • **
  • Savner å ha pus i hus.
    • Vis profil
« Svar #5 på: 27 Juli 2006, 23:13:15 »
Du har nok rett, EllenH.  :icon_smile: Det er i allefall en  god start for å bidra med noe som hjelper.

Utlogget Ulla

• Administrator
  • Skravlepus 4
    • Vis profil
« Svar #6 på: 28 Juli 2006, 23:18:56 »
Har samlet en del aviser som jeg skal ta med til FOD i Trondheim, så de etterlyste aviser der.
Håper at jeg samtidig får treffe de to adoptivkattene som jeg har der  :)

Hvis de utarbeider skriv så kan jeg godt spre disse i Namsosområdet. Bruker å dra innom veterinærkontoret her og gi dem plakater som de henger opp, samt at de fikk en kalender som jeg kjøpte hos FOD nå i 2006. Den har de lagt inn i et glasskap sammen med div. opplysninger om kattene og FOD. De er alle tiders her på veterinærkontoret.
Har også samarbeidet med dem og noen andre veterinærkontor om kastreringskampanjer.
Her er en link til kampanjen hvis dere vil lese: http://www.namdalsavisa.no/Magasin/Friluftsliv/article1377351.ece

Ellen H: Jobber du på FOD i Trondheim?

Utlogget Kitziee

• Skravlepus 1
  • **
  • Savner å ha pus i hus.
    • Vis profil
« Svar #7 på: 01 August 2006, 18:00:17 »
Har samlet en del aviser som jeg skal ta med til FOD i Trondheim, så de etterlyste aviser der.

Hvis de utarbeider skriv så kan jeg godt spre disse i Namsosområdet. Bruker å dra innom veterinærkontoret her og gi dem plakater som de henger opp, samt at de fikk en kalender som jeg kjøpte hos FOD nå i 2006. Den har de lagt inn i et glasskap sammen med div. opplysninger om kattene og FOD. De er alle tiders her på veterinærkontoret.
Har også samarbeidet med dem og noen andre veterinærkontor om kastreringskampanjer.
Her er en link til kampanjen hvis dere vil lese: http://www.namdalsavisa.no/Magasin/Friluftsliv/article1377351.ece

Du er så flink du Ulla!  :icon_smile:

ellenh

• Gjest
« Svar #8 på: 02 August 2006, 00:26:04 »

Det gjør jeg, men jeg har bare så vidt begynt. Hva heter adoptivkattene dine da? Og det er bare å ta seg en tur opp!

Utlogget Ulla

• Administrator
  • Skravlepus 4
    • Vis profil
« Svar #9 på: 04 August 2006, 22:49:04 »
Her er kattene "mine" : http://pic4.piczo.com/ullaogulrik/?g=14437311&cr=4

Har lagt unna aviser som jeg skal ta med, + en del leker  :)

Utlogget Kitziee

• Skravlepus 1
  • **
  • Savner å ha pus i hus.
    • Vis profil
« Svar #10 på: 04 August 2006, 23:00:40 »
Ser nå på hjemmesiden til FOD at de har en ønskeliste, det skal vel være mulig å være litt behjelpelig med. Skal se om får kjøpt inn litt til jeg drar på besøk. Det er liksom det minste jeg føler jeg kan bidra med.

Utlogget Ulla

• Administrator
  • Skravlepus 4
    • Vis profil
« Svar #11 på: 04 August 2006, 23:17:30 »
Ja der sier du noe, de har en ønskeside, må sjekke den jeg også.
takk for påminnelsen  :icon_smile:

Utlogget Kitziee

• Skravlepus 1
  • **
  • Savner å ha pus i hus.
    • Vis profil
« Svar #12 på: 04 August 2006, 23:21:30 »
Min "Fadderpus" heter Stokkan, er han fortsatt der oppe han, Ellen? Har bilde av han, men har ikke scannet det inn til dataen enda. Før hadde de bilde av han på hjemmesiden, men finner han ikke der nå.

ellenh

• Gjest
« Svar #13 på: 05 August 2006, 01:13:33 »
Mamita og Abuela er der hvertfall. Stokkan...er jeg ikke sikker på. Jeg har ikke lært meg navnet på alle de 60 pusene enda  :icon_idea:

Lynn, vi snakkes på msn om en tur opp dit. Formen i dag har vært rimelig laber, du veit. :icon_neutral:

Utlogget Kitziee

• Skravlepus 1
  • **
  • Savner å ha pus i hus.
    • Vis profil
« Svar #14 på: 05 August 2006, 18:23:48 »
Mamita og Abuela er der hvertfall. Stokkan...er jeg ikke sikker på. Jeg har ikke lært meg navnet på alle de 60 pusene enda  :icon_idea:

Lynn, vi snakkes på msn om en tur opp dit. Formen i dag har vært rimelig laber, du veit. :icon_neutral:

:icon_lol: Ikke noe problem, vi snakkes om det veit du.  :wink[1]:

Utlogget Kitziee

• Skravlepus 1
  • **
  • Savner å ha pus i hus.
    • Vis profil
« Svar #15 på: 05 August 2006, 20:36:35 »
Her er forresten bilde av Stokkan (Ikke så god på å scanne små bilder jeg ser jeg.... )  :icon_idea:

Hans historie;

Sitat
Han er ikke så gammel, men virker eldre enn han er fordi han har hatt mye vondt og og er ikke smertefri nå heller. Han er fra Stokkanhaugen og det ble antatt at eierene hadde flyttet. Det leies ut mange hybler der oppe. Han dukket opp sent i (fjor) sommer hos en mann som pleier å varsle oss om katter han synes synt på. Han sa at katten hadde skadet en fot, men ikke hvor alvorlig det var. Da han kom til oss med katten og vi tok den med til dyrlegen, viste røntgenbildet et gammelt brudd som var grodd forkjært. Det er ingenting å gjøre med det nå, og han halter når han går. Gå gjør han minst mulig. Vi håper han ikke har vondt når han er i ro. Han kan få en dose smertestillende, men det må han få hele livet og da vil han kanskje  bruke foten mer mer enn den har godt av. Han er en snill, vakker katt, rolig og godslig. Og den kan vel være noen som vil ha en katt som ikke akkuart løper maraton? Mvh Stokkan og Inger Marna.

Ser ut til å være en skikkelig gromkar synes nå jeg.  :love:
« Siste redigering: 05 August 2006, 20:38:12 av Kitziee »

Utlogget Siri.

• KATTEELSKER.
  • Spretten katt
  • Takket: 5
  • Siri jenta mi som ble borte før fire år sea G.I.D.
    • Vis profil
    • Berit`s dyreside.
« Svar #16 på: 06 August 2006, 22:56:00 »
Er så enig med deg,hadde jeg vunnet i lotto eller ett eller annet hadde det gått til dyrebeskyttelsen og andre slike organisasjoner.Jeg har lyst til og starte med omplassering av dyr,men jeg er dessverre  inne i en gjeldsordning og har ingen mulighet til d,men d hadde vært nødvendig her i Valdres,her er d kun en kennel,åsså må jeg ha med meg noen som bor her og kan litt om d.Men dyra våres trenger all den beskyttelse vi kan gi de. :bigarmhug:Ser ofte på animal cops,hadde enda u-landet Norge hatt slik hadde jeg stilt opp med en gang,sku være meg enn sann glede å gi dyreplagere en klekkelig bot og fengselstraff for d.
Det finnes to fluktmuligheter fra livet`s elendighet:musikk og katter:)
Min hjemmeside:  www.sirinmin.piczo.com 
Alt en katt er og gjør, står for meg som vakkert,stimulerende, beroligende, attraktivt-en nytelse.