Skrevet av Emne: Nese-smuss  (Lest 1669 ganger)

Siljepilje

• Gjest
Nese-smuss
« på: 25 Juli 2006, 01:16:21 »
Har dere andre med hvite/ lyse katter problemer med nese-smuss? :icon_razz:
Må vaske, eller pelle bort dritt fra nesa til Santi daglig, fordi det samler seg sort smuss der...

Han elsker jo å grave i kattasanden og å snuse på ting...

Tror jeg må bruke katteperler på utstillingen...kanskje jeg slipper det da? :whistling:
« Siste redigering: 25 Juli 2006, 10:55:56 av Siljepilje »

Utlogget Celebrian`s

• Fin pus
  • Takket: 7
  • Klem fra Celebrian`s pusene
    • Vis profil
    • http://www.mainecoonforum.com/celebrians/
SV: Nese-smuss
« Svar #1 på: 25 Juli 2006, 01:21:01 »
hehe fortell meg om det, har en helhvit katt som jeg piller på både i nese og rundt øyne, alt synes jo så veldig godt!! :icon_neutral:

Heidi K

• Gjest
« Svar #2 på: 25 Juli 2006, 13:23:36 »
Frost får sjelden i øyet, men i nesa syns det jo fort da. Litt fuktig nese - en tur under sofaen.. Det syns  :fnis[1]:

Utlogget honey

• Sjefskatt
  • *
  • Takket: 53
  • Kjønn: Kvinne
    • Vis profil
« Svar #3 på: 25 Juli 2006, 13:34:28 »
kjenner godt til det problemet. Sånn er det med Jamaica og. Men det blir vel sånn når man graver nesen borti alt man kommer over. :fnis[1]:

Utlogget Randi

• Kattepratpuser
  • Super avhengig pus
  • Takket: 34
    • Vis profil
    • av Ramithi (N)
« Svar #4 på: 25 Juli 2006, 21:46:12 »
Jo takk jeg kjenner også til det der. I nesa er det Idefix som er værst, men når det gjelder rusk i øynene er det min kastrat Balder som har mest av det. Og dem er lyse begge to.
Randi

Utlogget catzy

• Skravlepus 2
  • Takket: 157
    • Vis profil
« Svar #5 på: 27 Juli 2006, 01:16:21 »
MHM, tell me about it. Her pilles det både nese og øyerusk, hver morgen. :humre:

monala

• Gjest
« Svar #6 på: 07 August 2006, 10:10:46 »
Hei!
Jeg er ny her på katteprat, og en ny katteeier. Eller hadde jo en katt når jeg var mindre da, hjemme hos foreldrene mine....

Har hatt vår skjønne hellig birmagutt nå i litt over en uke. Ser dere skriver om nese-smuss. Min katt har helt siden jeg fikk han hatt veldig våt nese! Ikke bare snuten, men hele pelsen på nesebenet blir våt når han ikke ligger i ro. Hva er dette? Må også plukke litt i nese og øyne, og da er det i nesen sort og litt grønt!Nesebenet tørker fort igjen når han ligger i ro.
Var hos dyrlege med han for en uke siden, men fikk ingen klare svar. Skal dit igjen for å ta re-vaksinen i dag, han ville ikke sette den sist, siden han kanskje hadde noe i kroppen han jobbet med..... Rant litt tårer fra øynene i to dager også... Men er helt slutt på det nå.Håper han får vaksinen i dag.

Er jo litt kanskje litt overbekymret for det nye familiemedlemmet....

Har vært veldig varmt nå, kan det være at han svetter på nesen? Noen som vet om dette er noe spesielt for rasen eller noe? 

Takknemlig for svar.

Utlogget Maybe

• Kattepratpuser
  • Limt fast til stolen katt
  • Takket: 77
    • Vis profil
« Svar #7 på: 07 August 2006, 10:47:45 »
Jeg peller øye og nese rusk her jeg også. Både fra Uras og Tittentei. Kanskje ikke daglig, men ofte nok.
Sånn er det nok bare med lyse puser. All dritt lyser opp. :fnis[1]:
Stolt slave til to maine coon og tre huspuser.

Attack`s

• Gjest
« Svar #8 på: 07 August 2006, 16:34:34 »
Monala :

Jeg har også nese svettere,eller jeg tror egentlig dem fleste katter kan svette noe ekstra på nesen,men en ser det så mye bedre på maske katter.
Mine har ikke gjort det i varmen,men har gjort det første dag på utstilling feks,om dem er litt nervøse.

Utlogget Tamlin

• Limt fast til stolen katt
  • Takket: 101
    • Vis profil
« Svar #9 på: 07 August 2006, 19:27:51 »
Mine også får soverusk i øya og smuss i nesa, tamlin får litt soverusk innimellom. Det er nok helt vanlig ja, vi mennesker får jo også soverusk etter noen timer på øyet.