Skrevet av Emne: Liten pus blir terrorisert av voksne katter...  (Lest 524 ganger)

pjusk

• Gjest
Liten pus blir terrorisert av voksne katter...
« på: 14 Juni 2005, 18:43:22 »
Jeg har en kattepus som nå skal venne seg til å være ute. Nå når jeg har begynt å være ute sammen med ham, er det selvfølgelig blitt et evig mas om å komme seg ut :roll:  Problemet er at det er en del voksne hannkatter i gata vår som ikke er spesielt snille... Da vi skulle ut i går måtte jeg regelrett redde lille pus, da en diger hannkatt jagde ham fresende rundt i hagen og skulle ta ham. Er det normalt at de små blir plaget av de store kattene? Er redd han skal få skikkelig juling og er derfor litt skeptisk til å ha ham ute selvfølgelig... Noen som har hatt samme problem eller evt. har råd? :hæh:

Utlogget Kattemor

• Skravlepus 1
  • **
  • Takket: 184
  • Kjønn: Kvinne
    • Vis profil
    • Kattemors Kosekrok
« Svar #1 på: 14 Juni 2005, 19:54:44 »
Jeg har ikke så mange gode råd. Men jeg hvet jo at katter har et egen område,teretorie som kan være på ca 3 km i radius.Og tenk deg sjøl da noen kommer innenfor det område, så må man jo fortelle hvem som eier det.
Vi hadde problemer med naboens katt da vi flyttet inn i dette huset vi har nå, for hun kunne ikke forstå at mine katter bare var inne og satt i vinduet. :?: Jeg hvet ikke hvor mange ganger hun har hoppet opp på våres vindu for å ta de kattene som har sitti i vinduet.For hennes teretorium er hos oss, og der får ikke noen andre være. Og så kan det kanskje ha noe med rangordningen å gjøre,hvem som er sjefen i gata.
Lykke til! :thumbsup:
Min blogg:  http://kattemorskosekrok.blogspot.com/

Bloggen er oppdatert 24.11.08

Utlogget Ryvita

• Fin pus
  • Takket: 19
  • Kjønn: Kvinne
    • Vis profil
« Svar #2 på: 15 Juni 2005, 11:03:33 »
Har dessverre ikke noen gode råd jeg heller. Men jeg vil tro det ordner seg etterhvert, men foreløbig bør du kanskje være sammen med katten når den er ute. Der vi bodde før ble Siripus jaget av en nabokatt, så hun turde ikke å gå ut alene. Men det bedret seg faktisk, og etter en stund var det ikke noe problem i det hele tatt. Tror det tar litt tid før de innordner seg etter hverandre (rangordning og sånn) når det kommer en ny katt.
Håper det går bra! :thumbsup:
\\\"En nasjons storhet og dens moralske framskritt kan måles etter hvordan den behandler sine dyr.\\\" Mahatma Gandhi