Skrevet av Emne: To nyheter, en stor og en liten  (Lest 2502 ganger)

ellenh

• Gjest
To nyheter, en stor og en liten
« på: 18 Juli 2006, 17:38:48 »
Nå har jeg litt å fortelle her!
Ok, først den store nyheten;
Jeg har funnet ut hvorfor søstra mi dro meg så veldig inn i kamerakjøpet sitt, nesten til det mistenkelige. Det er fordi kameraet var til meg!!  :jippi[1]: Jeg mista jo kameraet mitt på ferien, gudene veit hvordan det skjedde, og nå fikk jeg altså et Nikon D50 i eksamensgave/sommergave av søstra mi og mannen! Herlighet, noe så rått! Batteriet står i laderen nå, så jeg har ikke fått gjort noe med det enda. Må lære meg det først, jeg kan ingenting om speilreflekskamera.

Nyhet nummer to, den litt mindre men vel så hyggelige nyheten;
Jeg har to små kattunger her i fosterhjem. Som de fleste kanskje har fått med seg jobber jeg i foreninga for omplassering av dyr, og på lørdag fant vi ut at jeg skulle ha to av kattugene hjemme hos meg. Jeg hentet dem søndag.
Den ene er semilanghåret hvit, bare 8 uker, forkjølet og har dårlig immunforsvar. Den andre er 12 uker, svart og ufattelig tillitsfull og kosete. Det er kjempeartig å ha dem her, selv om Ulla og August ikke er over seg av begeistring. Det går bedre nå, Ulla er blitt nyskjerrig og har prøvd seg så vidt på å leke med dem. Nei dette er koselig!

Når jeg får kameraet i sving kommer det bilder!

Attack`s

• Gjest
SV: To nyheter, en stor og en liten
« Svar #1 på: 18 Juli 2006, 17:42:05 »
 :jippi[1]:

Så koselig,ja begge nyhetene.

(N) Blairwitch

• Gjest
« Svar #2 på: 18 Juli 2006, 17:57:05 »
Så herlige nyheter Ellen.  :jippi[1]:
Gleder meg til bilder av nurkene og garttis med kamera.

Utlogget Jane1982

• Koseklumpen
  • Takket: 14
  • Kjønn: Kvinne
  • Laban
    • Vis profil
    • Hjemmesiden min
« Svar #3 på: 18 Juli 2006, 18:01:40 »
Gratulerer!  :jippi[1]:

har selv samme kamera og er super fornøyd, venter nå på en ny linse til kameraet ei Nikon 70-300 linse...og så skal vi få oss en macro linse i nærmeste fremtid! Kameraet tar helt supre bilder og ved litt redigering blir de enda finere!!
Mvh Jane

Jeg vet ikke hva jeg vil ha, men jeg vil ha det nå

Utlogget amahel

• Skravlepus
  • *
  • Takket: 157
    • Vis profil
    • amahel
« Svar #4 på: 18 Juli 2006, 18:01:55 »
Gratulerer med nytt kamera :jippi[1]:

Og så spennende da å være fosterhjem for to små puser!!

Utlogget Kitziee

• Skravlepus 1
  • **
  • Takket: 55
  • Savner å ha pus i hus.
    • Vis profil
« Svar #5 på: 18 Juli 2006, 18:16:21 »
Gratulerer så mye med nytt kamera, det var en utrolig flott gave.  :jippi[1]: Er nok veldig koselig med to kattunger i hus også kan jeg tenke meg, de er jo så herlige de nøstene.

ellenh

• Gjest
« Svar #6 på: 18 Juli 2006, 18:17:45 »
Ja det er en kjempeflott gave! Søstra mi har sitt eget firma og det har gått med rekordoverskudd de siste månedene, så kanskje er det derfor hun følte hun kunne gi meg en så flott gave! Jeg sitter her skikkelig utålmodig nå, mens batteriet lader seg opp. Jeg får jo ikke gjort noe med det før batteriet er ferdig ladet.
Det er veldig fint å ha de to små her, men den ene er altså et trist syn. Veldig tynn og veldig forkjøla. Renner av øyne og nese. Han har veldig dårlig immunforsvar, så han reagerer på ting andre er sterke nok til å takle. Derfor smitter han heller ikke noen. Jeg skal til dyrlegen med han på torsdag, håper vi får en vibramycin-kur, selv om han nettopp har gått på en. Øyedråper får han også, tre ganger daglig. Noe han ikke liker så godt. Stakkars liten smurf, ikke i noen særlig form, men han er høyt og lavt fordet. Endelig kommer klatrestativet til sin nytte  :fnis[1]: Nei han er utrolig søt, spesielt når han har en av nysekulene sine. Uff, håper han blir bra snart, og håper ikke f.o.d. stresser med å få gitt ham vekk før han er helt frisk og fin.

Utlogget Kitziee

• Skravlepus 1
  • **
  • Savner å ha pus i hus.
    • Vis profil
« Svar #7 på: 18 Juli 2006, 18:33:45 »
Trollaklanen ønsker i allefall lillepusen god bedring, og at han må vokse seg stor og sterk.  :wink[1]:

Kismet

• Gjest
« Svar #8 på: 18 Juli 2006, 19:40:15 »
Gratulerer med kamera og koselig med nye puser :)

Utlogget Ulla

• Administrator
  • Skravlepus 4
  • Takket: 657
  • Potespor i våre hjerter
    • Vis profil
« Svar #9 på: 18 Juli 2006, 20:46:52 »
Det må en si var litt av en gave  :biggrin: Men hvis din søster ikke mente du fortjente det så har hun sikkert ikke kjøpt det til deg heller, så du er nok en fin søster å ha du og.

God bedring til kattungen. Snilt av deg og ta de med hjem og være "fostermor" en stund for dem.

ellenh

• Gjest
« Svar #10 på: 18 Juli 2006, 21:10:31 »
Trollaklanen ønsker i allefall lillepusen god bedring, og at han må vokse seg stor og sterk.  :wink[1]:
Kitzee, du er mer enn velkommen til å komme å hilse på! Kanskje du vil utvide klanen din med lille Tasse som nyeste medlem?  :wink[1]:

Om jeg ikke har sagt det heter altså guttene Tasse og Mico. Tasse er den lille hvite, Mico er den lille svarte. Og nå skal jeg prøve å laste opp litt bilder, har jo tatt 118 bilder av alt og ingenting allerede!

Mico:

Tasse:  (som dere ser ikke er helt god i øynene, eller så er det bare mine dårlige fotokunnskaper. Kanskje en kombinasjon)

Tasse sutter forresten på totten når han skal kose seg, på en tå på bakfoten:

August måtte også modellere:

På tur med fjærpinnen:

Til slutt det obligatoriske blomsterbildet:

Bildene er ikke så fancy enda, dette er de første bildene jeg har tatt med kameraet. Har aldri brukt speilrefleks før, så jeg har masse å lære! Kjempegøy!
« Siste redigering: 18 Juli 2006, 21:53:55 av EllenH »

Utlogget Kattemor

• Skravlepus 1
  • **
  • Takket: 184
    • Vis profil
    • Kattemors Kosekrok
« Svar #11 på: 18 Juli 2006, 21:11:19 »
Gratulerer med nytt kamra og jeg gleder meg til å se de to små nurka du har i pensjon :icon_smile:
Min blogg:  http://kattemorskosekrok.blogspot.com/

Bloggen er oppdatert 24.11.08

Attack`s

• Gjest
« Svar #12 på: 18 Juli 2006, 21:22:38 »
Så skjønne dem var.....August også.

ellenh

• Gjest
« Svar #13 på: 18 Juli 2006, 21:31:38 »
Ja de er helt nydelige! Ulla er ikke med denne gangen fordi hun er ute på vift. Har ikke sett henne siden batteriet var ferdig ladet. Men jeg tror ikke det er noe problem, det blir nok flust av bilder av henne også etterhvert :fnis[1]:

Utlogget Kitziee

• Skravlepus 1
  • **
  • Savner å ha pus i hus.
    • Vis profil
« Svar #14 på: 18 Juli 2006, 21:50:17 »
Kitzee, du er mer enn velkommen til å komme å hilse på! Kanskje du vil utvide klanen din med lille Tasse som nyeste medlem?  :wink[1]:

Kunne jeg bare gjort det så, Roger har gitt meg inntaksstopp desverre...  :whistling:

Nova

• Gjest
« Svar #15 på: 18 Juli 2006, 22:56:28 »
Shit, så kuuult!!  :jippi[1]: :jippi[1]: Velkommen i klubben!! :biggrin: Herlige småpuser, så artig at de var rake motsetninger i fargene da! :love: Den svarte var jo bare helskjønn... Det oser panter på det siste bildet av den :dobbellove:

ellenh

• Gjest
« Svar #16 på: 18 Juli 2006, 23:06:03 »
Da skal du få se et til panterbilde!

Nova

• Gjest
« Svar #17 på: 18 Juli 2006, 23:14:52 »
Takk!!  :biggrin: Den var bare lekker! Prikk lik familiekatten Ronja som bor hos mamma! Verdens mest friske katt, med DEN blanke pelsen, aldri hatt tannstein, og spiser bare Whiskas!  :le[1]:

Heidi K

• Gjest
« Svar #18 på: 19 Juli 2006, 00:02:24 »
Gratulerer!  :jippi[1]:

Kjempenudelige puser og flott kamera!

Utlogget RaraAvis

• TheCrazyCatLady
  • Moderatorpusene
  • Skravlepus 4
  • Takket: 343
  • Meeko og Belle er alltid i <3 mitt
    • Vis profil
    • Life of Crazyness
« Svar #19 på: 19 Juli 2006, 09:37:24 »
Oi, gratulerer med kamera  :jippi[1]:

Pusene var kjempe søte !  :love: Håper imunforsvare på lillepusen blir bedre!!  :x-fingre[1]:
How you behave toward cats here below determines your status in Heaven. ~ Robert A. Heinlein
Dyrebeskyttelsen Norges lokalavdelinger
Dicetray hobby hjemmeisde
Jeg og 2 venner blogger om livene våre