Skrevet av Emne: Shango er blitt forandret...  (Lest 392 ganger)

Nova

• Gjest
Shango er blitt forandret...
« på: 16 Juli 2006, 23:46:48 »
Kan det rett og slett være at han blir eldre? I det siste har han vært mye mer ute (mer selvstendig), men han kommer når vi roper og er mye i nærheten... han drøyer en time før han spiser frokost om morgenen (før har han kastet seg over maten, og hengt på kjøleskapet) og han er rett og slett mindre klengete...  :hmmmm: Han spiser bra, er aktiv og leker og jakter som før, så han virker ikke syk eller noe... Han haltet i et par dager forrige uke pga han fikk en ørefik av en hannkatt, men det gikk over igjen... Han sov riktignok mer enn før, men det var jo grusomt varmt og han spiste like godt... Hva skjer? Overreagerer jeg? Både Jan og jeg synes han har endret væremåte... Altså!!! Han maser jo ikke om morgenen, det har han alltid gjort!! :klø seg: Jeg tenker at det kunne være at han nå begynner å venne seg til oppussingen, og at han er roligere rett og slett, men det er noe som ikke stemmer :(

Attack`s

• Gjest
SV: Shango er blitt forandret...
« Svar #1 på: 16 Juli 2006, 23:48:45 »
Mange mennesker er jo dorske i varmen og ikke alltid matlysten er på topp.
Sånn er det sikkert for enkelte katter også. :)

Nova

• Gjest
« Svar #2 på: 16 Juli 2006, 23:49:31 »
Takk for svaret!! Vi tenkte jo på det, men det er godt å høre at noen tenker det samme :bigarmhug:

Utlogget Ulla

• Administrator
  • Skravlepus 4
  • Takket: 657
  • Kjønn: Kvinne
  • Potespor i våre hjerter
    • Vis profil
« Svar #3 på: 17 Juli 2006, 00:08:59 »
merker stor forskjell på kattene når det er varmt. Spiser lite, er dorske og ligger utstrakt som noen skinn på gulvet. Altså svært lite aktivitet.

Utlogget Mira

• Skravlepus
  • *
  • Takket: 87
    • Vis profil
« Svar #4 på: 17 Juli 2006, 18:42:18 »
Mine katter er ute bestandig for tiden, men det er de hver eneste sommer :whistling:
Når kulda kommer, kommer de inn :humre:

Utlogget Busta

• Administrator
  • Skravlepus 4
  • Takket: 300
    • Vis profil
« Svar #5 på: 17 Juli 2006, 19:19:19 »
Jeg er sikker på at det er sommervarmen som har fått Shango til å forandre seg.
Når det er sol og varmt her (det vil si veldig sjelden), så bryr ikke Buster seg om verken oss eller maten. Han er mer eller mindre ute hele dagen og er forferdelig overlegen, kommer ikke engang på fanget for å spise godbiter. Men når det er vått og utrivelig ute, som idag, så er han kosegris som bare skal ligge på fanget og bli klødd.  :icon_frown:

Kismet

• Gjest
« Svar #6 på: 17 Juli 2006, 19:45:13 »
Det er nok varmen - katter er like forskjellige som oss mennesker, noen tåler varmen bedre enn andre.
Jeg har en langhåra en med masse pels som ikke bryr seg om varmen i det hele tatt, og er ute og farter selv om det er tredve varme, også har jeg den korthåra varianten som ligger som et slakt såvidt nåla tipper 20.

Nova

• Gjest
« Svar #7 på: 17 Juli 2006, 23:19:26 »
Tusen takk for beroligende svar alle sammen!  :bigarmhug: Din beskrivelse hørtes ut som Shango, Busta, så nå ble jeg lettet :jippi[1]: