Jeg lurer litt på om denne børstingen er så traumatisk for katten at det er derfor hun gjør fra seg i fanget deres jeg....
Kan hun ha vært utsatt for en voldsom lugging eller noe annet som gjør at hun syns det er så ille som hun tydeligvis gjør ?
Hva slags børste/kam er det dere bruker ?
Hvis hun har hatt vonde opplevelser med dette tidligere, så er det mulig at det er det som sitter igjen hos henne.....hva med å starte forsiktig med å "gre" pelsen med fingrene, bare stryke de over henne, og kjøpe en ny børste og være uhyre forsiktig, og kun ta litt og litt av gangen - ikke tving henne, men børst bare litt og litt, og la henne slippe, ros henne mye og vent noen dager før dere prøver igjen. La henne få godbiter underveis, la henne snuse på børsten og ikke børst henne annet enn at dere såvidt er borti pelsen til å begynne med.
Gå veldig forsiktig fram, og etterhvert som hun skjønner at dette ikke gjør vondt og ikke er farlig, kan dere gradvis, men fortsatt uhyre forsiktig børste mer på henne.
Det var iallfall metoden jeg brukte da skogkatten min slo seg alldeles vrang og tydelig mislikte å bli børstet.
Det fungerte og nå er det ingen problem å børste han lenger.