Skrevet av Emne: Ormekur samtidig med ZooLac og Canicur  (Lest 2487 ganger)

Utlogget Kitziee

• Skravlepus 1
  • **
  • Takket: 55
  • Savner å ha pus i hus.
    • Vis profil
Ormekur samtidig med ZooLac og Canicur
« på: 14 Juli 2006, 23:31:49 »
Gråtass har atter en gang fått diaré og jeg var innom dyrekliniken for å kjøpe slankefôr til de to andre tøttene og kjøpte da samtidig med ZooLac og Canicur. Jeg skal også få gitt kattene ormekur. Kan jeg gi Gråtass ormekur samtidig som medisin mot diareen? Går det helt greit?

Heidi K

• Gjest
SV: Ormekur samtidig med ZooLac og Canicur
« Svar #1 på: 14 Juli 2006, 23:40:54 »
Jeg tror jeg ville ha ventet til medisinkurene var over. For at begge deler skal kunen funke optimalt.

Man sier jo (tror jeg) også at man ikke skal vaksinere og gi ormekur samtidig, for da kan katten også bli syk.

Utlogget Kitziee

• Skravlepus 1
  • **
  • Savner å ha pus i hus.
    • Vis profil
« Svar #2 på: 14 Juli 2006, 23:54:32 »
Var det jeg tenkte jeg også.... Huff. da får det nesten vente. Stakkar, nå renner det ut av rompa på han, hadde håpet at han endelig var over det der, men desverre. Han får faste til i morgen kveld også nå stakkar.

Attack`s

• Gjest
« Svar #3 på: 15 Juli 2006, 04:40:04 »
Uff god bedring  :icon_sad:

Utlogget Kitziee

• Skravlepus 1
  • **
  • Savner å ha pus i hus.
    • Vis profil
« Svar #4 på: 16 Juli 2006, 20:40:12 »
Uff god bedring  :icon_sad:

Må få legge til at Gråtass la en delvis godkjent kabel i dag.   :jippi[1]: Holdt han inne for å kunne følge med litt, og jaggu meg var det ikke ren suppe dene gangen, men en kabellignende sak (den var fortsatt litt våt, men dette er bra. Dette er så utrolig bra, hadde ikke trodd at det skulle gå seg til  så raskt. Har dårlig erfaring med det hos Gråtass, desverre. Men medisinen viser seg å funke, han fikk den siste dosen men Canicur i mårrest, men jeg kommer til  å fortsette å gi han ZooLac i noen dager til. Skal jeg like greit gi han til sprøyta blir tom? Så blir det ormekur, må være på den sikre siden (Spesielt siden Gråtass har kommet hjem med to stakkars små fugler på to dager, han er tydeligvis en dyktig jeger).

Attack`s

• Gjest
« Svar #5 på: 16 Juli 2006, 22:07:16 »
Så bra  :jippi[1]:
Jeg har bare hørt godord om både canicur og zooLac.
Pratet nemlig med dyrlegen,og jeg lurer på så mye rart.
Canicur er ikke reseptpliktig og kan fåes gjennom apotek 1,mens ZooLac kun fåes gjennom dyrlege,,,så da på en måte er det resept,da det kun selges via en sånn.
Men Canicur er jo på en måte sterkere da,for det skal hjelpe på akutt diare,mens den andre er for å få orden på tarmfloraen?

Decibell har også hatt reisemage,får kalle det det,og etter en dag med Zoolac så ble hun så fin i magen...gav henne et par dager til jeg.Hun slikker det frivillig,men hun går også under katergorien matvrak ;D Og ikke har de andre kattene mine hatt dårlig mage,så jeg står fast ved at det var resiemage.

Ja,men tenk om en katt blir resistent mot ZooLac,vet ikke om det går an men...
Men kanskje Gråtass sin mage er en sånn vrang mage.
Hva med å gi litt biola naturell en gang i blandt,eller neste gang magen slår seg vrang?

Utlogget Kitziee

• Skravlepus 1
  • **
  • Savner å ha pus i hus.
    • Vis profil
« Svar #6 på: 16 Juli 2006, 22:33:11 »
Det går ann å prøve med Biola selvsagt, men tror jeg kommer til ha både ZooLac og Canicur liggende i skapet. Han fikk denne medisinen tidligere også da vi prøvde ut alt mulig rart for å få orden på tarmene hans, men den gangen fungererte det ikke. Antar unsett at det mvar medisineringen denne gange som gjorde susen.

Han har nok vrange tarmer ja tror jeg. Han var jo også inne til en nokså dyr biopsi for å få tatt prøver av tarmene for ca 7-8 mnd uten å finne noen ting som helst, katten er tilsynelatende frisk på alle mulig måter bortsett. Han ser ikke ut til å plages noe særlig med diareen, men det er nok ikke behagelig for han. Det er nok noe han (og vi) må leve emd, men supert at det finnes slike medisiner som hjelper for en periode i allefall.
« Siste redigering: 17 Juli 2006, 00:00:43 av Kitziee »

Attack`s

• Gjest
« Svar #7 på: 16 Juli 2006, 22:40:34 »
For tror biola inneholder noen av de samme "sure egenskapene" til en glad tarmflora,som det Zoolac har.
Høres himla teit formulert ut av meg,men håper du skjønner hva jeg mener  :morsomt:
Der er jo også slike tarmflora tabletter,youghurt tabletter i apoteket for mennesker en kan gi,men sannelig om jeg vet hvor mye da til en katt.
Kanskje en naturmedisiner kan svare på det.

Håper Gråtass uansett er inne i en lang og god periode med magen sin  :x-fingre[1]:

Utlogget Kitziee

• Skravlepus 1
  • **
  • Savner å ha pus i hus.
    • Vis profil
« Svar #8 på: 17 Juli 2006, 00:02:04 »
Jeg forstår kan du skjønne. Du snakker ikke gresk for meg.  :icon_smile: Det er veldig kjekt å vite om, spesielt om det er litt akutt og dyrlegen er stengt.