Skrevet av Emne: Mus!  (Lest 1070 ganger)

Utlogget Lilah

• Avhengig pus
  • **
  • Takket: 26
  • Kjønn: Kvinne
  • Fra Vestfold og er 24 år
    • Vis profil
    • Lilah
Mus!
« på: 12 Juli 2006, 19:56:44 »
Kattene mine har plutselig begynt å fange mus! De har ikke vært ute så mye som nå, så det er vel kanskje derfor. Nå kom Mustang akkurat inn med en levende stakkars mus som han jager rundt. Det er den tredje i dag. Jeg syns det er skikkelig ekkelt når de er levende. Hva syns dere? Hva gjør dere med sånt? Jeg prøver å fange de hvis de er levende og hiver de ut, men han fanger den jo bare igjen eller kommer inn med en ny. Det blir også mye blodflekker rundt på teppet. Er ikke vant til dette jeg. Er ikke redd for mus, men klarer ikke høre på dødsangsten dems..

Utlogget Kitziee

• Skravlepus 1
  • **
  • Takket: 55
  • Savner å ha pus i hus.
    • Vis profil
SV: Mus!
« Svar #1 på: 12 Juli 2006, 19:58:48 »
Da vi hadde besøk i dag og satt ute kom Gråtass spankulerende med en fugleunge, den var heldigvis (...) død.

Når de kommer inn med levende mus (noe vi sjeldent opplever) så hiver vi de ut igjen, avliver de ikke om de ikke er skadet.

Utlogget Lilah

• Avhengig pus
  • **
    • Vis profil
    • Lilah
« Svar #2 på: 12 Juli 2006, 20:00:01 »
Hvis de er skadet da? Jeg får ikke tak i den som er rundt her nå..

Utlogget Kitziee

• Skravlepus 1
  • **
  • Takket: 55
  • Savner å ha pus i hus.
    • Vis profil
« Svar #3 på: 12 Juli 2006, 20:01:43 »
Hvis de er skadet da? Jeg får ikke tak i den som er rundt her nå..

Da vile vi nok gjort det vi kunne for å få tak i den og deretter avlivd den ja, men den er helt sikkert ikke lett  fange...

Utlogget Lilah

• Avhengig pus
  • **
    • Vis profil
    • Lilah
« Svar #4 på: 12 Juli 2006, 20:07:21 »
Huff, syns de bare kunne drept dem med en gang jeg. Den gjemmer seg på sånne lure steder, i stad fikk jeg tak i den, men så smatt den unna igjen. sånn bitteliten spissmus..

Utlogget Lilah

• Avhengig pus
  • **
    • Vis profil
    • Lilah
« Svar #5 på: 12 Juli 2006, 20:13:41 »
Jippi, nå fikk jeg fanga den og slippi den ut. Den pila avgårde så jeg tror ikke den var skada. Tror ikke jeg hadde klart å avlive den heller..

Utlogget Mira

• Skravlepus
  • *
  • Takket: 87
    • Vis profil
« Svar #6 på: 12 Juli 2006, 23:04:35 »
Huff, ja, de er brutale, de kattene :humre:
Crazy legger musa alltid fra seg på dørmatta ho :icon_rolleyes:
Veldig koselig å tråkke på... Spesielt hvis man er barbeint :crazyII[1]:

Nova

• Gjest
« Svar #7 på: 13 Juli 2006, 00:01:40 »
Når dyrene fanger mus og fugler, så ros dem for det :icon_smile: De er jo flinke som får det til! Når Shango stjal fuglen til Nano :hihi[1]: , så var den fortsatt i live. Jeg tråkket hardt på hodet til fuglen så den døde momentant og ga den tilbake til Shango!! Flinke pusene! :love:

Utlogget Lilah

• Avhengig pus
  • **
    • Vis profil
    • Lilah
« Svar #8 på: 13 Juli 2006, 09:09:05 »
Ja, de er jo kjempeflinke som klarer det :) Det er bare litt ekkelt noen ganger,  hehe. Mustang kom inn med enda en mus i går (kanskje det var den jeg heiv ut levende) men heldigvis drepte han den ganske fort.

Utlogget Maripia

• Kattunge
  • **
  • Takket: 7
    • Vis profil
« Svar #9 på: 23 Juli 2006, 23:02:25 »
Vi lot kattene våre gå ut og inn av soverommet om natta vi..helt til amrapuzen tok med seg levende mus inn og begynnte å knaske på den under senga vår kl 5 om morran..etter først å ha hørt på dødsangsten til den musa, og så måtte høre på knaskinga av bein ol. så ble d slutt på soveromsprivilegiene!! men han rydda fint opp etter seg da..