Hei!
Har i sommer vært så "uheldig" å finne to kattunger som er hjemløse. Har annonsert i avisa og hengt opp lapper, men har enda ikke fått noen respons.

Nå lurer jeg litt på hvor gamle kattungene kan være, for jeg haringen anelse. Har kanskje tenkt å beholde begge to, men er ikke helt sikker enda, vi får se hvordan det går!!

Dette er Prinsessa, hun ble funnet gående alene på idrettsanlegget i nærheten av oss for snart 14 dager siden og Prinsen er korthåret og omtrent like stor som Prinsessa. (Fikk ikke til å laste opp bilde av ham, går kanskje ikke an å laste opp to bilder?)
Kanskje litt vanskelig å anslå alder på en katt ut fra bildet, men hadde vært fint om noen kunne anslå alderen sånn omtrente...så de ikke blir kjønnsmodne før jeg får kastrert/sterilisert dem.
Jeg har også flere spørsmål jeg lurte på om noen kunne svare på.
For det første så har Prinsessa plutselig begynte å tisse alle andre steder enn i doen sin, til å begynne med var hun fryktelig renslig, men de siste dagene har hun tisset konstant alle andre steder. Ved andre ærender går hun på doen sin, jeg synes dette er litt rart...?? Jeg gjør rent i doen deres flere ganger om dagen for de bruker samme do og det blir fort mye "avfall" (burde de ha hver sin do eller er det greit at de bruker den samme når jeg rengjør den flere ganger om dagen??) Hva kan være grunnen til dette?? Hva kan jeg gjøre for å få slutt på dette??
Så lurer jeg på når jeg kan slippe dem ut alene. Jeg er livredd for at hvis jeg slipper dem ut så kommer de ikke tilbake

. Vi har hatt dem hos oss i ca. 14 dager nå, og Prinsessa prøver å komme seg ut av huset ved enhver anledning, og det begynner å bli litt slitsomt for hun gråter ganske mye når hun ikke får ut. Begge har vært ute og luftet seg sammen med oss i familien men da i bånd, Prinsessa liker ikke det å gå i bånd, men Prinsen er med på det meste. De har også hoppet ned fra altanen et par ganger når vi har snudd ryggen til dem, og når vi har oppdaget det har de holdt seg nær huset vårt og vært lett å fange inn igjen. Prinsessa har faktisk vært ute en hel natt, og om morgenen tuslet hun rundt på plenen og kom løpende når vi åpnet inngangsdøra (mannen min sovnet på sofaen etter endt arbeidsdag mens altandøra sto åpen).

Mvh
Pinkey Pusa