Skrevet av Emne: Stakkars mus.  (Lest 1202 ganger)

Utlogget Maybe

• Kattepratpuser
  • Limt fast til stolen katt
  • Takket: 77
  • Kjønn: Kvinne
    • Vis profil
Stakkars mus.
« på: 06 Juli 2006, 21:02:03 »
Her sitter jeg fredlig og rolig ved pcen og leser. Vinduet ved siden av meg står på glipe. Plutselig hører jeg noen små ynkelige pip utenfor. Hørtes skikkelig ut som en svak pipeleke. Jeg kikker ut og der ligger jaktpusen Bella og leker med en liten stakkarslig mus. Hun bærer den bort, legger seg ned og lar musa løpe en meter vekk fra seg for så å løpe etter den igjen. Hun slår til den med poten, putter den i munn igjen og knasker godt på den. Så forsvant den ned i magen hennes. Er det bare meg som føler med den stakkars lille musa? :icon_sad: Pusen min er musemisshandler. :grine:
Jada jeg vet det er slik puser er. ::) Men det man ikke ser gjør liksom ikke noe, men jeg kan ikke noe for at jeg får skikkelig vondt i magen når jeg får det med meg.
Huff, jeg tror jeg har litt for mye medfølelse for alt av dyr jeg. :icon_idea:
Stolt slave til to maine coon og tre huspuser.

Attack`s

• Gjest
SV: Stakkars mus.
« Svar #1 på: 06 Juli 2006, 21:26:52 »
Jeg har ikke sånn medfølese for ville mus nei  :fnis[1]:
Men det er jo katters vis...selv om det er ganske så ufint.

Men jeg har fått oppvaskmaskinen....ledni ngene gnagd av av hersens gnagerdyr for et par år siden,så det syns jeg var ufint av dem.
Hvor var kattene da?
Felix har fanget 2 stk mus,hva gjorde han med den ene?Slapp den på kjøkkenet til meg og gikk å la seg  :icon_biggrin:  :hihi[1]:

Utlogget Kitziee

• Skravlepus 1
  • **
  • Takket: 55
  • Savner å ha pus i hus.
    • Vis profil
« Svar #2 på: 06 Juli 2006, 21:46:48 »
Jeg liker ikke at pus er musejeger, men heller det enn å få de i hus. Jeg er sånn som deg Maybe, har medfølelse for de fleste dyr. Liker ikke å se at en mus blir offer for en katts "rituale" før den fortæres, men slik er da en gang verdenen...

Attack`s

• Gjest
« Svar #3 på: 06 Juli 2006, 21:50:30 »
Bare så det ikke blir misforstått,jeg er ikke for dyremishandling,men hva katter gjør av sine instinker,sånn er det jo bare.
Men godt at jeg har innekatter,blir ikke mange mus på dem da,så sånn sett så gjør jeg jo musene en tjeneste.

Utlogget Maybe

• Kattepratpuser
    • Vis profil
« Svar #4 på: 07 Juli 2006, 08:20:23 »
Ja jeg må si meg enig i at det er bedre at katten tar dem enn at de kommer inn i huset. Vi hadde noen flyende rundt her inne, spesielt på loftet, før vi fikk katter her. De gnagde istykker litt av hvert. Og ekkelt at de flyr rundt på kjøkkenbenken. :icon_mad: Så jeg er vel egentlig litt glad for at Bella er en ordentelig jaktpus. ;D Men jeg vil da ikke få med meg hvordan hun plager de småtassene før de blir spist. Stakkars. Hvorfor kan ikke katter bare spise de og bli ferdig med det?
Men hva er det for noen ubruklige puser du har da Veena? De må da kunne fange ei mus vel. :hahahahi: (sorry :engelsåklart:)

Utlogget Busta

• Administrator
  • Skravlepus 4
  • Takket: 300
    • Vis profil
« Svar #5 på: 07 Juli 2006, 08:56:13 »
Felix har fanget 2 stk mus,hva gjorde han med den ene?Slapp den på kjøkkenet til meg og gikk å la seg  :icon_biggrin:  :hihi[1]:

Det må jeg si var hensynsfullt...  :le[1]:

Jeg har nok også litt for mye medfølelse for Buster sine byttedyr. Når jeg ser de små pip-pippene som ligger der med bena i været, så får jeg en skikkelig klump i halsen. Heldigvis tar ikke Buster så mange. Han konsentrer seg mest om å holde huset fritt for fluer og sånt.  :fnis[1]:

Attack`s

• Gjest
« Svar #6 på: 07 Juli 2006, 10:00:13 »
Jepp, Felix er jo bare så snill så snill,så han ville bare gjøre matmor glad,men jeg hylte i stedet for den lille musa spratt rundt bena på meg  :morsomt:
Da er det så fint med menn uansett alder....og her måtte det bli Nicholas.
Han fikk den opp i en tom melkekartong,så kasta han den ut på grasset.

Så finn skrekkslagne meg gitt kattene her en omgang med ormekur i stedet,,,det ble takken Felix fikk  :icon_cool:

Kismet

• Gjest
« Svar #7 på: 07 Juli 2006, 10:33:26 »
Min Günther har ikke jaget mus siden han var fire mnd, men da tok han en 3-4 stk, han var bare interessert i å leke med den og drepe den, spise den ville han ikke. Så han la likene igjen på plenen, så jeg måtte ta dem vekk for han.
Syns det var greit at han ikke gnagde på de og svelga dem jeg...

Attack`s

• Gjest
« Svar #8 på: 07 Juli 2006, 10:51:50 »
Men om det var spissmus...dem pleier dem jo ikke spise heller.

Utlogget Maybe

• Kattepratpuser
    • Vis profil
« Svar #9 på: 07 Juli 2006, 11:31:47 »
Gjør de ikke? Hvorfor ikke det da? Men det forklarer jo hvorfor jeg har funnet fler av dem liggemnde døde på plenen.

JP

• Gjest
« Svar #10 på: 07 Juli 2006, 12:34:11 »
Jp har aldri fanget mus til meg, og det er jeg glad for.. Vet rett å slett ikke hva jeg har gjort har jeg sett han lekt/ pinet en mus.

Husker enda den gangen Buster kom hjem med en mus da jeg bodde hos min mor. Tror ikke han fikk den rosen han fortjente. Når mamma jager han gjennom hele huset og setter seg ned å griner etterpå, fordi hun syntest så synd i musen. (når man har oppvokst i et sånt hus, er det vanskelig å ikke føle medfølelse for all slags dyr)
Har det med å begynne å tenke på alle barna, barnebarena den musen foreksempel  har, og at de også kommer til å sulte vist pappa ikke kommer hjem  :skjelveleppe:

Men uansett, det er jo innstinkte deres. Og kan jo ikke bli sur for det.. Men oppleve det vil jeg ikke!!!  :icon_idea:

Kismet

• Gjest
« Svar #11 på: 07 Juli 2006, 14:53:50 »

Ja det tror jeg faktisk at det var når du nevner det !
De er giftige, er de ikke ?
Mener jeg har hørt noe om det..

Utlogget Kitziee

• Skravlepus 1
  • **
  • Takket: 55
  • Savner å ha pus i hus.
    • Vis profil
« Svar #12 på: 07 Juli 2006, 22:38:10 »

Ja det tror jeg faktisk at det var når du nevner det !
De er giftige, er de ikke ?
Mener jeg har hørt noe om det..
Stemmer at de er giftige.  :icon_smile:

Utlogget gunlaug

• Fin pus
  • Takket: 1
    • Vis profil
« Svar #13 på: 08 Juli 2006, 11:38:20 »
Tror også de er giftige. Smokie fanger, men spiser dem ikke. Men du skal være glad han tar mus,  :icon_smile: for de er en plage å få innendørs.
Vi hadde plage med at de kom inn i matboden og der koste de seg med potetene. :icon_mad:. De vil vi ha i fred.  :icon_wink:
Gunlaug

Utlogget RaraAvis

• TheCrazyCatLady
  • Moderatorpusene
  • Skravlepus 4
  • Takket: 343
  • Meeko og Belle er alltid i <3 mitt
    • Vis profil
    • Life of Crazyness
« Svar #14 på: 08 Juli 2006, 14:07:24 »
Spissmus er så SØT !!  :love:

Men greit å vite koffer kattene ikke spiser dem! Meeko har kommet hjem med bare 1 mus han.. hihi
How you behave toward cats here below determines your status in Heaven. ~ Robert A. Heinlein
Dyrebeskyttelsen Norges lokalavdelinger
Dicetray hobby hjemmeisde
Jeg og 2 venner blogger om livene våre

Utlogget Hildepilde

• Sjefskatt
  • *
  • Takket: 7
  • Vokt dem for en krenket katts vrede...
    • Vis profil
« Svar #15 på: 08 Juli 2006, 14:14:56 »
Her sitter jeg fredlig og rolig ved pcen og leser. Vinduet ved siden av meg står på glipe. Plutselig hører jeg noen små ynkelige pip utenfor. Hørtes skikkelig ut som en svak pipeleke. Jeg kikker ut og der ligger jaktpusen Bella og leker med en liten stakkarslig mus. Hun bærer den bort, legger seg ned og lar musa løpe en meter vekk fra seg for så å løpe etter den igjen. Hun slår til den med poten, putter den i munn igjen og knasker godt på den. Så forsvant den ned i magen hennes. Er det bare meg som føler med den stakkars lille musa? :icon_sad: Pusen min er musemisshandler. :grine:
Jada jeg vet det er slik puser er. ::) Men det man ikke ser gjør liksom ikke noe, men jeg kan ikke noe for at jeg får skikkelig vondt i magen når jeg får det med meg.
Huff, jeg tror jeg har litt for mye medfølelse for alt av dyr jeg. :icon_idea:
Er enig jeg ja.Lille My er en J***** hun å.For en tyrann! :icon_mad:
Jentungen lurte Lille My her en dag,så musa fikk stikke av.
først sto hun å yholdte lille my over bakken og rista henne,"sliiipp!!sliiipp!!!"..Så kom musa seg under en spade,og datteren min fikk lurt My vekk.
synes det er pyton å se på jeg.Greit de skal drepe de,men gid om de kunne gjort det KJAPPT da!!!?? ??? :icon_eek:
Hildepilde,Leo,Lille My,Benjamin og Barac.