Skrevet av Emne: Blir både trist og forbannet...  (Lest 838 ganger)

Utlogget Busta

• Administrator
  • Skravlepus 4
  • Takket: 301
  • Kjønn: Kvinne
    • Vis profil
Blir både trist og forbannet...
« på: 06 Juli 2006, 12:52:51 »
Idag er jeg bare så nedstemt at jeg bare har lyst å sette meg ned å hyle...  :skjelveleppe:

Elendigheten begynte da jeg åpna avisa i morges, under "gis bort"-annonsene. Der ga folk bort 8 uker gamle kattunger i stor stil (man må jo bli kvitt ansvaret sitt før sommerferien) :icon_mad: Den ene annonsen lød "kattunger må gis bort ellers blir de avlivet". I samme annonse sto det også at de skulle omplassere voksne katter på grunn av allergi. Kanskje det ikke var så lurt å skaffe kattunger i tillegg da, hvis man visste at man var allergisk?
Jeg blir så lei av disse annonsene! Greit nok, noen folk vil ha unger på huskattene sine, og dem om det, men da får de sannelig ta ansvaret og holde seg hjemme til kattene er gamle nok til å gis bort. Det blir bare så feil når folk truer med avliving fordi de selv skal reise på ferie, kattene har jo ikke bedt om å bli født...

Så skulle jeg ut og kjøpe lunsj, og tror dere ikke jeg møter en vettskremt liten katt inne på supermarkedet, midt i sentrum. Den lille dotten var livredd og krøp nesten oppover veggene, men da jeg skulle nærme meg forsvant den under noen handlevogner. Den hadde ikke halsbånd, ikke øremerking, men så velstelt ut ellers. Tror ikke den var voksen, for den hadde sånn lodden "kattungepels". Jeg måtte tilbake på jobb, men hun ene kassadamen lovte å ta seg av katten. (Håper hun ikke bare jaget den ut i trafikken.) Jeg skal gå innom og sjekke når jeg er ferdig på jobb.

Jeg ble bare så oppgitt over folks holdnig. Det var sikkert 30 personer inne på den butikken, men de brydde seg ikke, noen trødde nesten ned den lille pusen. Er katter virkelig SÅ lite verd blant folk flest?
Grusomt å tenke på... uff, nå vil jeg bare hjem til Buster og forsikre meg om at HAN har det bra.

Utlogget Mira

• Forumslave katt
  • Takket: 87
    • Vis profil
SV: Blir både trist og forbannet...
« Svar #1 på: 06 Juli 2006, 13:55:04 »
Huff, for en start på dagen :icon_sad:
Jeg synes så synd på katter som forviller seg inn i butikker :skjelveleppe: Mange av de i Kragerø...

Ja, gjett om det er ferie!!!! DET har menneskene råd til, men å ta seg råd til å kastrere kattene sine, det gjør de ikke! :icon_mad:

Jeg har ikke ord, så sinna som jeg er nå!

Kismet

• Gjest
« Svar #2 på: 06 Juli 2006, 14:23:58 »
Det er dessverre altfor ofte slik at folk tar til seg dyr, men så fort noe kommer i veien og gjør dyreholdet vanskelig, for eksempel ferie eller bare det at dyret var litt mer krevende enn de hadde regnet med eller kostet litt mer utgifter enn de satte pris på, så er det ut med dem.
Det er utrolig mange triste dyreskjebner der ute.

Utlogget Kitziee

• Skravlepus 1
  • **
  • Takket: 55
  • Savner å ha pus i hus.
    • Vis profil
« Svar #3 på: 06 Juli 2006, 19:10:15 »
Helt utrolig at ingen bryr seg om en katt som helt klart har forvillet seg.  :icon_mad: Håper ekspeditrisen holdt ord og tok seg av katten. Den var nok vettskremt stakkar.

Utlogget Busta

• Administrator
  • Skravlepus 4
  • Takket: 301
    • Vis profil
« Svar #4 på: 07 Juli 2006, 08:50:21 »
Gikk forbi butikken på vei hjem fra jobb, men verken katt eller ekspeditrise var å se. Håper det gikk bra for det lille nøstet. Har fulgt med i avisa for å se om noen har mistet katten sin, men det var ingen som svarte til den beskrivelsen. Får krysse fingre for at pusen fant tilbake til der den hører hjemme...  :x-fingre[1]:

Charlotte

• Gjest
« Svar #5 på: 09 Juli 2006, 11:04:42 »
Blir så provosert av sånn!
Enkelte mennesker er så onde!  :icon_mad:

Har en kanin selv her som var hjemløs.
Tennene så ut som de var kasta inn i munnen på han når jeg fikk han inn.
Pelsmidd hadde han også. Men mye livsglede selv om han hadde/ har vondt da(ikke helt ferdig enda hos dyrlegen)
Dumme dumme folk som ikke tar ansvar for dyrene sine!