Skrevet av Emne: Stakkar gutten min  (Lest 4691 ganger)

JP

• Gjest
Stakkar gutten min
« på: 04 Juli 2006, 16:35:06 »
Off jeg får så ondt inni meg.. Som sagt så hadde Snowball og Cognac fått øyebetennelse, og nå har Jp også fått det. Men han har fått mye værre. Snowball og Cognac hadde mørkebrun gugge, mens Jp har fullt av grønt verk.
Tror dere det er det samme?
Skal jeg gi Jp av de samme øyedråpene, eller bør jeg dra til dyrlegen med han også?

Vet ikke om dere ser det så veldig godt, men sender med noen bilder i allefall  :icon_frown:

Heidi K

• Gjest
SV: Stakkar gutten min
« Svar #1 på: 04 Juli 2006, 16:38:24 »
Stakkars JP. Så ikke behagelig ut!  :icon_sad:

Ring dyrlegen og spør om du kan bruke de samme dråpene. Si at du har vært der med de to andre og slik. Men si at JP sitt er annerledes da,kan hende de vil se på han.

Har du litt øyebadevann, kan du også skylle øyet i mens.

Utlogget RaraAvis

• TheCrazyCatLady
  • Moderatorpusene
  • Skravlepus 4
  • Takket: 343
  • Kjønn: Kvinne
  • Meeko og Belle er alltid i <3 mitt
    • Vis profil
    • Life of Crazyness
« Svar #2 på: 04 Juli 2006, 16:53:43 »
Stakar pusen! det der ser ikke godt ut! :(

Øyebadevann høres ut som et godt forslag, selv om katten kanskje ikke vil like det :(
How you behave toward cats here below determines your status in Heaven. ~ Robert A. Heinlein
Dyrebeskyttelsen Norges lokalavdelinger
Dicetray hobby hjemmeisde
Jeg og 2 venner blogger om livene våre

JP

• Gjest
« Svar #3 på: 04 Juli 2006, 17:23:43 »
Han hadd nylig våknet i sted, så ble litt bedre etter at han hadde vasket seg. Men øyet ligger liksom så langt inn..også er det rødt (kanskje han er hoven)
Øyebadevann?? Får jeg tak i det på apotek??
Dyrlegen jeg bruker å gå til er stengt, og de har ikke noe mobilnr jeg kan nå de på. Men skal prøve en annen dyrlege her i byen som jeg ser har et mobilnummer.
Men desverre så har jeg ikke telefon før klokken 6 heller!
Takk for svar  :icon_frown:
Ser ikke ut som Jp bryr seg så gale, han prøver å drepe en sokk som ligger på gulvet nå..

Utlogget Zita

• Mamma
  • Limt fast til stolen katt
  • Takket: 109
    • Vis profil
« Svar #4 på: 04 Juli 2006, 17:30:02 »
Prøv øyebadevann i mellomtiden,du får kjøpt det på apotekene!!

Attack`s

• Gjest
« Svar #5 på: 04 Juli 2006, 20:11:27 »
 :icon_sad:

God bedring fra meg.

Men tok dyrlegen å testet dette å sa det var en lett øyenbetennelse?
Siden der er farge på guffen mener jeg.

Får du ikke ta i øyenbade vann,så lag litt selv av kokt vann og bittelitt salt.

Utlogget Bee

• Skravlepus
  • *
  • Takket: 125
    • Vis profil
« Svar #6 på: 04 Juli 2006, 20:21:25 »
Kok opp 1 liter vann + 1 ts salt, avkjøles og skyll øyet 2-3 ganger om dagen. Det høres ut som han har øyebetennelse ja, men kan hende han har rift på øyet. Hadde latt dyrlegen ta en titt på ham hvis ikke det blir bedre om noen dager med øyebadevann. God bedring!

JP

• Gjest
« Svar #7 på: 04 Juli 2006, 21:07:19 »
:icon_sad:

God bedring fra meg.

Men tok dyrlegen å testet dette å sa det var en lett øyenbetennelse?
Siden der er farge på guffen mener jeg.

Får du ikke ta i øyenbade vann,så lag litt selv av kokt vann og bittelitt salt.

Dyrlegen så inne øyet til Cognac og sa at hun så det var irritert, altså under øyelokket var det veldig rødt. Hun skjekket også tempen på de, men hun tok ikke slik test av øyegurret nei.. Kankje hun glemte det?? Måtte betale 425 kr hvertfall + øyedråpene da.

Skal prøve å lage øyebadevann jeg nå... kommer det til å svi til han da???? :skjelveleppe:

Heidi K

• Gjest
« Svar #8 på: 04 Juli 2006, 21:09:04 »
Øyebadevann svir ikke. Det er nok bare litt ubehagelig. Men det hjelper godt iallefall på øynene.

Utlogget Bee

• Skravlepus
  • *
    • Vis profil
« Svar #9 på: 04 Juli 2006, 21:11:06 »
Nei, det svir ikke. Vanlig vann fra springen svir, mens saltvann svir ikke (har jeg lest, husker ikke hvor).
Når mine katter har hatt øyebetennelse så har ikke dyrlegen testet gugga, kun tatt tempen, dryppet en gul væske på øye for å se etter rifter. Tarzan var veldig betent ifjor da vi fikk Timmy, han hadde gulgrønn gugge på begge øya (mye, kom hele tiden), var rød langs øyekanten og myste. Han fikk fucitalmic, samme fikk Timmy (men han var ikke så ille).

JP

• Gjest
« Svar #10 på: 04 Juli 2006, 21:17:03 »
Fucithalmic er det disse får også..

Tarzan var veldig betent ifjor da vi fikk Timmy, han hadde gulgrønn gugge på begge øya (mye, kom hele tiden), var rød langs øyekanten og myste.

Akkurat slik er Jp også, bare at han har det på ett øye..

Utlogget Bee

• Skravlepus
  • *
    • Vis profil
« Svar #11 på: 04 Juli 2006, 21:22:09 »
For meg så høres det ut som øyebetennelse, også når jeg ser på bildene, men syns du skal forhøre deg med vet'n for det.
(Jeg hadde nok gitt katten øyesalve siden de to andre har det, de kan ha smittet ham, men hvis du er usikker ring veterinær)

Nova

• Gjest
« Svar #12 på: 04 Juli 2006, 21:50:55 »
Nei, øyebadevann (saltvann) svir ikke, for vår egen tårevæske er salt :icon_smile:

JP

• Gjest
« Svar #13 på: 04 Juli 2006, 21:52:30 »
De to andre hadde øyegugge først, så regner med at de har smittet han. Jp har aldri hadd noe slikt før..

Skal jeg gi øyebade vann og salve da?
Og hvordan gir jeg han et øyebad  :icon_idea:??

Tusen takk for alle svar  :icon_smile_pray:

Nova

• Gjest
« Svar #14 på: 04 Juli 2006, 22:00:34 »
Bare hold fast hodet (vær gjerne to) og hold opp øynene mens du heller en sprut i øyet. La ham blinke og banne litt, før du gjentar en gang til. Ikke noe du kan gjøre feil JP, så slapp av :icon_sad:

Nova

• Gjest
« Svar #15 på: 04 Juli 2006, 22:02:24 »
Jada, salva også, men ikke samtidig da! Skyllingen er bare for å skylle ut dritt fra øyet så det er rent, pluss at saltvannet desinfiserer litt. Jeg skyller øynene mine når jeg har fått noe på øyet, det er akkurat det samme :icon_smile:

Utlogget Bee

• Skravlepus
  • *
    • Vis profil
« Svar #16 på: 04 Juli 2006, 22:04:37 »
Jeg bruker sprøyte og drypper saltvannet i øynene (har i førstehjelpskrinet demmes).

JP

• Gjest
« Svar #17 på: 04 Juli 2006, 22:08:07 »
Jada, salva også, men ikke samtidig da! Skyllingen er bare for å skylle ut dritt fra øyet så det er rent, pluss at saltvannet desinfiserer litt. Jeg skyller øynene mine når jeg har fått noe på øyet, det er akkurat det samme :icon_smile:

Jeg bruker sprøyte og drypper saltvannet i øynene (har i førstehjelpskrinet demmes).

Okidoki..da må jeg bare sette meg ned å vente på at vannet skal bli kaldt  :rødmeja:

Utlogget Kattemor

• Skravlepus 1
  • **
  • Takket: 184
    • Vis profil
    • Kattemors Kosekrok
« Svar #18 på: 04 Juli 2006, 22:21:34 »
Dette har jeg også måtte gjort med mine katter. Den beste måte å gjøre dette på, fant jeg ut var å sette meg på gulvet med begge bena rett ut og katten i mellom bena, på rygg og hode til katten mot magen. Da hadde jeg begge henden fri til å holde hode og sprøyta med øyebadevann.

Lykke til!
Min blogg:  http://kattemorskosekrok.blogspot.com/

Bloggen er oppdatert 24.11.08

Nova

• Gjest
« Svar #19 på: 04 Juli 2006, 22:27:03 »
Men ikke ha det helt kaldt da. Bruk kroppstemperatur.